Bukefalos 28 år!

Min söta Linderödsgylta.

Sv: Min söta Linderödsgylta.

Åh, vilken underbar gris du har!:love: För att inte tala om vilken underbar sambo du har som står ut med dig och dina grisar!:D Jag skulle också vilja ha en stor gris. Har en minigris nu som tyvärr inte verkar vilja ha vare sig gris- eller kaninsällskap.Hon är uppvuxen med hundar och det verkar som att hon tror att hon är en hund, eftersom hon trivs jättebra med dem, men blir helgalen när hon ser en annan gris.
http://www.pixbox.se/pic_show_id24647943.html
Ser fram emot att läsa mer om Bianca.
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

blir helgalen när hon ser en annan gris.
.

Grisar blir det. Två grisar som möts för första gången ryker ihop riktigt ordentligt, inte sällan med blodspillan som resultat. De fungerar så. till skillnad från hundar, som tycker det är skoj att leka med nya bekantskaper. Grisar leker inte med nykjomlingar, de slåss. Därför kan de verka som om grisen "blir galen" och inte vill ha med andra grisar att göra, men det stämmer i regel inte. De beöver bara göra upp om vem som bestämmer, vilket kan gå både fort och långsamt, beroende på situationen och individerna...
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

När när när när.. :bump::bump::bump::bump::

Vilken dag som helst kommer vi och pussar grisar

/ Lavinia (och sambo)


Då flyttade ni ju till fel ställe....:o

Men jag har ett förslag om ni vill stilla erat "gris-abstinens" ett tag...
Ni kan bo hos oss och ta hand om alla grisar (och övriga djur) när vi åker på semester. :idea:

Vi får lite ledigt och ni kan pussa grisar hela dagarna....:D
Perfekt!
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

När när när när.. :bump::bump::bump::bump::

Vilken dag som helst kommer vi och pussar grisar

/ Lavinia (och sambo)

Det kan bli lite då och då, beroende på vad vi ska göra.
Vi åker runt på en massa tokigheter i både "gris-världen" och "country-världen" :angel:

Senast för ca 1 mån var jag och Poppis nere i skåne för att delta i en TV-inspelning. (Tack Kung Tulle för gästfriheten ;)) Då kunde inte min sambo följa med för att vi hade ingen djurvakt.

Förra helgen var det en stor Countrymässa som min sambo åkte på och jag fick stanna hemma. :cry:

Sen åker vi på festivaler, husdjursmässor, håller föreläsningar lite var stans i Sverige och lite annat, och det vore kul att kunna göra det tillsammans ibland.

Skicka mig ett PM med ditt telnummer så kan jag ringa dig. :laugh:
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

*kl*
Tänkte att en uppdatering vore kul. :laugh:
Här är en helt nytagen bild på min "lilla" sötnos Bianca.
1,5 år och ca 150 kg tung. Och hon växer fortfarande......

biancaoeva2.jpg


Kolla in det snygga halsbandet

bianca-bobby2.jpg


Och så påstår vissa folk att hästar är naturligt rädda för grisar?
 
Sv: Min söta Linderödsgylta.

Sickna söta rackare..

MEn jag förstår inte.. hur har du fått ut trynet så långt på den mörka grisen?

/Lavinia
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Happimess
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 469
Senast: ameo
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 399
Senast: Badger
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 699
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp