Mina kalvar <3

10398671_10152507740572451_6501800855032880049_n.jpg


Ko-kram! :love:
 
28.JPG


Så här bor de, mina stjärnor!
Stor härlig box i ladan där de kan söka skugga, sova och dricka vatten och utanför ett stort härligt bete och skog!
Hade en veterinär ut förra veckan till hästarna men bad han även titta till Lill-Jänta som fått lite utslag av insektsbett (som inte var något farligt). Han utbrast: "Nä men! Här har ni det bra pojkar!!!"
Jag var snabb att tillägga att den ena faktiskt var en tjej :p:o:angel:

Tror de tycker livet är rätt härligt!

Har börjat tömköra dem nu, ska se om jag kan få sambon att ta lite bilder så ska jag visa er :love::D
 
10478182_10152513485087451_1251328651477319516_n.jpg


Försökte ta en bild själv igår i hagen när jag tömkörde stuten.
Haha, så fort jag stannar lite för länge så stannar han också. Sötnos! :love:
Lill-Jänta ville också vara med och gick som ett plåster bredvid. Kanske får köra dem i par ;)

Nu måste jag bara hitta en bra tömkörningsgjord.
Satte på han selen igår som jag har till hästarna med den var på tok för stor :p
Blir nog lite lättare att hålla reda på tömmarna om jag har en gjord med ringar att dra dem igenom.

Det funkar i alla fall jätte bra, dock är gasen det minst lätta, jag har inte riktigt kommit på vart den sitter än :angel: :p
Men svänga och stanna är han en stjärna på *smila*
 
10430377_10152537879307451_2889874891169736644_n.jpg


Har inte hänt så mycket nu på slutet mer än att de små växer som ogräs.
Dock börjar min semester nu på måndag och då lär det bli lite mer aktivitet med dem igen.

Slänger in en ny bild på Lill-Jänta så länge så jag håller lite liv i tråden.
De är så himla svåra att fota då be bara ska komma fram och mysa så fort man kommer in i hagen :love:

Det är dock fortfarande ingen som svarat på min fråga: vad händer om man lär en ko hoppa? :angel::D
 
10430377_10152537879307451_2889874891169736644_n.jpg


Har inte hänt så mycket nu på slutet mer än att de små växer som ogräs.
Dock börjar min semester nu på måndag och då lär det bli lite mer aktivitet med dem igen.

Slänger in en ny bild på Lill-Jänta så länge så jag håller lite liv i tråden.
De är så himla svåra att fota då be bara ska komma fram och mysa så fort man kommer in i hagen :love:

Det är dock fortfarande ingen som svarat på min fråga: vad händer om man lär en ko hoppa? :angel::D

Den hoppar staketet?
 
Dina kalvar har det verkligen sjukt bra! De ser så himla snälla och goa ut. Ska bli spännande att se vad ni hittar på under semestern. Är framförallt nyfiken på inkörningen. Har alltid föreställt mig att ha en nordsvensk som hjälper mig att dra timmer i skogen men kanske skulle satsa på en oxe istället? ;)
 
Haha japp @Ceta ! :angel:

Grannen ringde förra vecka när jag var på väg hem från jobbet "Hej, din stut har hoppat in till mina kor"
Jag bara :angel::angel::angel:

Så var det med alla föreskrifter att en kohage skall ha 2 trådar, en på 50cm och en på 80cm.
Den lilla rackaren hoppade det stillastående :nailbiting:
Så nu har de fått en tredje tråd på 110cm höjd och än så länge håller de sig innanför.
Tror att de där rekomendationerna var för kor som inte hopptränats :p
 
Tack @Beckie vad glad jag blir! :love:
De verkar i alla fall vara jätte lyckliga och de är verkligen super glada och jätte gossiga!

Klart du ska ha en oxe istället!
Du kommer inte ångra dig! :love:
Lovar att hålla er uppdaterade med inkörningen.
1h kvar till semester nu!!! :bump:
 
Grannen ringde förra vecka när jag var på väg hem från jobbet "Hej, din stut har hoppat in till mina kor"
Jag bara :angel::angel::angel:

:laugh::laugh::laugh:! Hur lyckas han? De flesta kor håller sig innanför de mest rangliga staket tycker jag, fast då är det ju just kor och inte hopptränade ungstutar ;).

Jag blir ju himlans sugen på en oxe eller kviga nu när jag läser din tråd, och några nötdjur på bete är ju inte fel ur naturvårdssynpunkt. Ska bara skaffa lite mark först :angel:
 
@Ceta Ja som tur var! Han var precis på väg förbi.
Under telefonsamtalet "Nu hoppade han ut igen... Nu hoppade han tillbaka till din hage... Nu har han hoppat in i min igen..."
:angel::laugh::laugh::laugh::angel:
Hans hage är en järntråd på ynka 50cm.

Sedan fick tydligen min lilla stut världens fart på hans kor och hade jagat dem flera vara i deras hage :p
 
Precis @Beckie.
Han är ju en hopp-stut nu :D
Har sagt att om han hoppar ut nu när tråden är 110cm ska jag börja hopptävla honom.
110cm måste man komma långt på bland B-ponnys :p

Men det är ju klart du ska ha!
Det är de mest underbar som finns! Det bästa jag gjort i mitt liv! :love:
Sedan så är de så himla rolig också!!!
 
Måste bara berätta om i vintras, en händelse som fortfarande får mig att skratta.
Hade en rosa toppluva på mig, en sådan med en toffs på.
Var inne med kalvarna och höll på att borsta Bandit.

Långsamt utan att jag märkte det smög Lill-Jänta upp bakifrån.
Försiktigt sög hon in toffsen på mössan i sin mun.
Med ett snabbt ryck drog hon av mig mössan.
Jag tittade upp och där stog hon och tittade på mig med busiga ögon, lyfte upp mössan högt i luften och sprang sedan iväg med svansen rakt upp och med mössan i munnen.

Sedan fick jag jaga henne runt runt tills jag fick tag på min mössa.

Hon visste precis vad hon gjorde, hade full koll "nu snor jag mattes mössa".
Vet inte om det hade något att göra med att mössan har texten I love my horse tryckt på dig :angel:
 
@Ceta Ja som tur var! Han var precis på väg förbi.
Under telefonsamtalet "Nu hoppade han ut igen... Nu hoppade han tillbaka till din hage... Nu har han hoppat in i min igen..."
:angel::laugh::laugh::laugh::angel:
Hans hage är en järntråd på ynka 50cm.

Sedan fick tydligen min lilla stut världens fart på hans kor och hade jagat dem flera vara i deras hage :p

Men alltså, det där var ju helt underbart!!!! :love: Även det historien med mössan :rofl: :love:
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 672
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 013
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 633
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp