Mina katter har börjat kissa överallt :S

Sv: Mina katter har börjat kissa överallt :S

Jag skulle säga att du ska ha redig tur om dina katter blir mysiga och lugna när de löper. Vår katt blir helt vidrig, hon skriker med basröst hela nätterna, porrar sig timmar i sträck, och kissar i sängar och blomkrukor. Hon ser helt drogad ut, det går liksom inte att få kontakt med henne.

Så om du inte är helt bergsäker på att du vill ha ungar skulle jag kastrera omgående.

Har aldrig någonsin haft en honkatt som betett sig på det viset och ja, mina katter är till stor del inne...
 
Sv: Mina katter har börjat kissa överallt :S

Saxat från ett forum:

"Sen började hon löpa igen i höstas så fick han öppna henne IGEN för ca en månad sen. Då visade det sig att den andra äggstocken var fastväxt i hennes urinblåsa!!! Veterinären hade aldrig varit med om detta tidigare, men tog bort den utan några problem(den hade inte synts första gången, utan den var svullen nu)."

Detta är ett exempel på att det kan hända. Ett av flera.
Även om det är klantigt/ovanligt m.m så är det alltså inte omöjligt att det händer.
 
Sv: Mina katter har börjat kissa överallt :S

Som sagt, det måste vart en oerhört amatörsmässig veterinär, man kollar ju alltid att man har fått ut allt efter att man lyft ur det och innan man syr igen, och skulle då ena äggstocken sitta fastväxt på urinblåsan så måste man ju först dra sönder äggledaren för att få ut "paketet" och det borde man ju märka... En omständighet där jag kan förstå det är om katten har livmoderinflamation och livmodern brustit, då har även den duktigaste veterinär svårt att skilja på vad som ska vara kvar eller inte.
 
Sv: Mina katter har börjat kissa överallt :S

Jaja visst, det händer kanske, men min fråga var vad dom menade med att en "bit blir kvar", för det verkade som om det var ganska vanligt och jag kan inte förstå hur det kan hända på en friskt katt.
 
Sv: Mina katter har börjat kissa överallt :S

*knapplån*

Om ni tycker smirk-smileyn är otrevlig, använd den då inte.

Kan ni inte bete er så låt bli att skriva.

/Erica - moderator
 
Sv: Mina katter har börjat kissa överallt :S

Vad är din förklaring till att endel honkatter löper trots att de är kastrerade då?

Att veterinären lämnat kvar grejer låter ju onekligen som en vettig förklaring. Jag antar att på små honkatter kan det vara väldigt smått och kanske skörare och att delar lossnar samt att veterinären är stressad? Det borde inte hända men som sagt uppenbarligen händer det ju.
 
Sv: Mina katter har börjat kissa överallt :S

Jaja visst, det händer kanske, men min fråga var vad dom menade med att en "bit blir kvar", för det verkade som om det var ganska vanligt och jag kan inte förstå hur det kan hända på en friskt katt.

Nej jag tror inte det är så jättevanligt. Eller något man ska behöva räkna med när man ska kastrera sin hona.
Men som sagt det händer, jag har hört om det flera gånger.
 
Sv: Mina katter har börjat kissa överallt :S

Jag vet inte varför en del fortsätter löpa, har aldrig varit med om det och aldrig hört någon som varit med om det heller, men är det så så kanske det kan vara en förklaring.
 
Sv: Mina katter har börjat kissa överallt :S

Ja, well för eran information, så har de inte kissat nå mer nånstans! Jag har iof stängt dörren till sovrummet och vi har bara en madrass i vardagsrummet och låter bli att låta kläder ligga framme så de inte ska få för sig något så det finns faktiskt bara badrassen och mattor som de kan kissa på och inget har hänt. Jätteskönt men jag är som ändå orolig och hopps att det fortsätter såhär - nu har Foxy börjar komma in i jamandet och kelandet (porrandet). Men det går bra nu iallafall! :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 462
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
2 954
Senast: Beckie
·
Katthälsa Undrar om det finns något att göra med en katt som börjat kissa inne?! Har aldrig gjort det förut men nu när hon är 5år gammal har...
2
Svar
25
· Visningar
10 739
Senast: sows
·
I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
4 644
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp