Fraggel_Tess

Trådstartare
Tänkte allt vi kunde ha en liten bildtråd för oss som har minigrisar. Här kommer mitt bidrag med Ebba-Gris under äppelträdet som just nu är favoritplatsen nummer 1.

Vildsvinet.JPG
 
Sv: Minigris

nämen vad söt :) . har ingen själv dock... hur svåra/lätta är dom att uppfostra? hur mkt kan dom lära sig? (kan inget om minigrisar) .Hoppas jag inte förstör bildtråden :angel:;)
 
Sv: Minigris

Nja söt men fulsöt kan man säga att hon är. Minigrisar är enligt mig lätta lära saker. Ibland känns det som Ebba är lydigare än hunden. Det går lära dom en del tricks som sitta vackert t ex.
 
Sv: Minigris

Åh så fulsöt :D.
Jag har också haft en minigris, eller tja, dom sa att det var en minigris. Han var hur stooor som helst, och han började attackera och bitas så vi fick tyvärr avliva honom :(.
 
Sv: Minigris

Måste bara fråga, hur har ni era minigrisar? Bor dom inne/ute?
 
Sv: Minigris

Min Ebba bor i stallet med getter och ponnierna. Hon har från sin box möjlighet att gå ut i en hage när hon känner för det.
 
Sv: Minigris

Läskigt att han attackerade. Ebba är lite avvaktande mot främlingar men nu har hon accepterat ponnytjejerna i alla fall.
 
Sv: Minigris

Hur har jag kunnat missa den här tråden! :o

Här kommer några av mina minigrisar.
eol1.jpg

Det här är vår ena avelsgalt Esbjörn (tv.) & kastraten Laban.

suggor5.jpg

Några av mina älskade avelssuggor.
 
Sv: Minigris

Jag måste får visa en riktig sötnos.
Vår blivande avelsgalt Ms Piggy's Lord Lever.
Här 6 v. gammal.
lever1.jpg
 
Sv: Minigris

Åh kära hjärtanes!

Var inne på din hemsida och höll på att smälla av. Jag fullkomligt älskar grisar och ska ha en eller två på min framtida gård, så är det bara! Har nyss varit och gullat med mitt favorit hängbuksvin och så var den dagen gjord:love:

Finns det något sötare än små griskultingar med blöta små trynen?!:love::love:
 
Sv: Minigris

Jisses så söt. Hur många grisar har du nu?

Hmm.... några för många enl. min sambo.:smirk:

Nu ska vi se vad jag har....
2 avelsgaltar.
Prins Pölsa & Esbjörn

7 avelssuggor.
Gudrun (till salu;)), Gertrud, Irma, Estrella, Jennie, Moa & Elin

4 st som jag inte avlar på. (3 kastrater & 1 sugga)
Bacon, Laban, Poppis & Helga

2 st kultingar som är blivande avelsdjur.
Galten Lord Lever & suggan Modiga Madicken.

Det blir väl en sisådär 15 st "egna".:cool:

Sen har vi 8 kultingar (3 st som är 9 veckor och 5 st som bara är en vecka gamla) där några är bokade och några till salu.

Totalt finns det 23 st minigrisar hos oss.
Och jag håller nog med min sambo... Det är några för många.:crazy:
 
Sv: Minigris

Små griskultingar är nog bland det sötaste jag vet. :love:

Jag skulle kunna fylla hela tråden med mina bilder:D, men det finns väl flera här på Buke som har minigris?
Hur ser era ut?
 
Sv: Minigris

Vill inte Ebba ha en kompis?:angel:
Tänkte på våran Gudrun.....;)

gudrun2.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Djur När min robo dog för ca 1 år sedan tänkte jag nu blir det ingen ny. Men nu säger det i hamstertarmen igen och två guldhamster honor...
Svar
4
· Visningar
712
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 503
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ han som skriver golits inlägg funderar på hur nationen samlat sig efter Ulf och Ebba von Papens, samt lille Johns upprop till nationen...
Svar
4
· Visningar
515
Senast: MiaMia
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 707
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp