Bukefalos 28 år!

Minisablar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Minisablar?

Hej allihop! Detta är alltså Storsablarsambo som loggat in.
Klockan är nu ca 17.00 tisdag, och än har det inte blivit nån liten. På gång är det väl, men det har ju varit det ett tag. Sablar fortsätter tappert att kämpa, och jag lovar er att jag INTE är avundsjuk på henne. Själv har jag ju den lätta rollen än så länge, coachning och support - men å andra sidan så är jag mera delaktig de kommande arton åren... Hur som helst så meddelar vi på ett eller annat sätt när barnet har kommit, tills dess får ni hålla tummarna!

// Mats
 
Sv: Minisablar?

Fortsätter att hålla tummarna för att h*n tänker titta ut snart, och skickar energi härifrån :love:
 
Sv: Minisablar?

Halsa fran oss alla pa Buke att vi tanker pa henne och haller tummarna att allt ska ga bra! Vi tanker pa dig ocksa, det kan inte vara latt att sta bredvid och titta pa!

*kramar till dig, sablar och bebben*
 
Sv: Minisablar?

En liten dansk bön till sablar:

"Jungfru Maria
Låna mig nycklarna dina,
så att jag kan öppna
länderna mina!"

Sägs vara bra att be när man ska till att föda, använde den själv och mina barna kom ut även om ettan lät vänta på sig!

Kämpa på sablar med sambo, vi håller tummarna, och tänk på belöningen du får för jobbet! :love:
 
Sv: Minisablar?

Hua! Sablar är tapper hon :bow:

*håller tummar å tår*

Hingst, hingst, hingst.....glöm inte det....
 
Sv: Minisablar?

Weeei!! Hej Mats!! :bump:
Pust, tant här är Fortfarande väldans nervös :crazy:

Fortsätter hålla alla tummar, och vi tänker på er allihop :love:
Tusan vad sablar lät trött när jag pratade med henne, men, det är fullt förståeligt... :crazy:

Stor kram från skåneland!
 
Sv: Minisablar?

*knycker knapp*

Jag är inte avundsjuk på Sablar för jag vet hur det är att ha en lååång och utdragen förlossning. Eller jag kan erkänna jag är lite avundsjuk på henne när hingsten väl "ramlat ut" ( hrm ) för den känslan finns det inget i världen som slår!

Heja Sablar du är otroligt duktig och stark!!!!
 
Sv: Minisablar?

Sablar!!
Härifrån hålls tummar och hoppas att det är över snart så du kan få känna dig som världens duktigaste!!!!

:bump: :bump:
 
Sv: Minisablar?

Oj. Hoppas att det kommer snart. Hälsa henne så hemskt mkt från oss i småland oxå, och håll oss uppdaterade.
 
Sv: Minisablar?

*lånar knapp*

ingen minisablar än?? stackars storsablar, nu måste hon vara trött! men som alla andra säg är det säkert värt det när det hela är över! :)
Hoppas att allt går bra för dig sablar!!!
 
Sv: Minisablar?

*knapplån*

Håller tummen jättehårt att allt går bra! Hoppas det inte tar så lång tid, min tumme börjar redan bli blå...
 
Sv: Minisablar?

*snor din knapp*

nä stackar sablar :cry:
Nu får det väl vara över för henne iaf och att hon håller bebben i sin famn med en lycklig storsablar sittandes bredvid trött & svetttig efter alla ansträngningar

Hoppas. hoppas att ni fått en liten krabat nu :D
 
Sv: Minisablar?

mysko skrev:
*snor din knapp*

nä stackar sablar :cry:
Nu får det väl vara över för henne iaf och att hon håller bebben i sin famn med en lycklig storsablar sittandes bredvid trött & svetttig efter alla ansträngningar

Hoppas. hoppas att ni fått en liten krabat nu :D

Euhm...sablar var inte online. så jag hoppas det är okej för henne att jag svarar..
Ingen minisablar än, storsablar är hemma igen...pratade med henne för några timmar sen. Hon har Ont stackarn... :cry:
HOPPAS det blir något inatt! :love:
 
Sv: Minisablar?

**lånar knapp**

ÅÅåååh vad spännande!!
Hoppas att hon får sin lilla bäbi i natt då :bump:
Inget roligt att ligga och ha ont så länge :eek:

// Anna
 
Sv: Minisablar?

*lånar knapp*

Hupp, nu får ni hjälpa till lite här!
Pratar med Sablars sambo på msn, som känner sig aningens maktlös och otillräcklig (fullt förståeligt!!) just nu. Lovade honom och skriva här, om lite råd... VAD kan han göra för Sablar?? Har ni några bra tips? Ni som fått minisar, vad gjorde era respektive för speciellt? OM det finns något dvs?!
Mer än att bara finnas, stötta, älska och bara...ja :love:

En annan är ju inte Sååå erfaren gällande det här med minisar i mage, typ... ;)
 
Sv: Minisablar?

Om hon står ut med det; varmt bad, ryggmassage (t ex med en sån där älg med stora runda hjul som man rullar upp och ner för ryggen).

Ge henne kolhydratrik mat så att hon får energi. Spagetti? Juice? Chips? Choklad! (bra för allt!)
Vätska är också viktigt.

Vanka av och an med henne.

Tala om för henne hur otroligt duktig och tapper hon är. Om och om igen, hela tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har länge velat bo på Gotland och har nu äntligen fått möjlighet när jag blivit antagen till skola. Skolan ligger i Fårösund. Jag...
Svar
6
· Visningar
463
Senast: Santoxen
·
Övr. Hund Om vi bortser helt ifrån hur passade rasen är för dig, mentalitet, hälsa… Bara utseende och absolut ingenting annat. Vilken ras/typ är...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
12 697
Senast: Sezziyanen
·
  • Artikel
Hästnyheter Smärtgränsen är nådd. Det skriver Länsstyrelsen Västerbotten i en skrivelse till regeringen, apropå veterinärbristen i norra Sverige.
Svar
0
· Visningar
616
Senast: Gunnar
·
Hästvård Igår skrev stallägarna att min häst låg ner i hagen, hon hade gått ifrån sitt hö. Stallägaren gick ut och reste henne upp då smaskade...
Svar
1
· Visningar
323
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp