Bukefalos 28 år!

Mitt Helvetes stall!!!

Sv: Mitt Helvetes stall!!!

Hej allihopa! Jag får tacka för allt stöd ni har get mig i det här! Tror inte att det är över men har inte hört något på ett bra tag.. Människan sitter säkerligen och klurar på hur han ska ställa till det för mig...:crazy:

Nåja jag har gjort som ni föreslog och bestridit varenda papper som dykt upp från honom. Det har kommit fakturor och påminnelser och krav med varning om indrivning.. Jag har svarat på dem allihop och hänvisat till den bestridan av fakturan (ursprungsfakturan). Jag har inte fått något sedan dess..

Tusen tack för att ni finns!
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

Fick ett brev från snickarn... om jag inte betalar innan den 24 ska han gå vidare till kronofogden.
Jag svarade på brevet och förklarade att då jag har bestridit fakturan i sin helhet kan de inte gå via kf utan måste driva tvisten via tingsrätten. Och att jag i sådana fall kommer göra en motanmälan om avtalsbrott med skadeståndskrav.

Nervös och ledsen
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

Helt rätt handlat. Försök att koppla bort det hela, det kommer ju inte förändras för att du ödslar tid och tårar. Kommer det en fortsättning får du ta det då. Fast till vem ska du anmäla ett avtalsbrott?

Men det verkar som det krävs en dåre för att driva det vidare.
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

Ta det lugnt och läs vad Lovisaleonora skrev i inlägg 79 igen:

Konsumentverket skriver så här apropå Konsumenttjänstlagen:
---
Vilket pris ska du betala?
Du ska betala vad som är skäligt. Har säljaren lämnat en ungefärlig prisuppgift, så får det priset inte överskridas med mer än 15 procent om du och säljaren inte har avtalat något annat.

Säljaren har rätt till pristillägg om han eller hon har utfört nödvändigt tilläggsarbete eller om tjänsten har fördyrats på grund av omständigheter som beror på dig. Grundregeln är dock att säljaren alltid ska samråda med dig innan tilläggsarbeten görs.

Du behöver inte betala för arbete som försämras eller går förlorat på grund av en olyckshändelse som inträffar innan tjänsten är avslutad.

Du har rätt att få en specificerad räkning som gör det möjligt att bedöma arbetets art och omfattning. Det ska också framgå av räkningen hur priset har räknats fram.
---
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

usch, din stackare.....

så tråkigt hela den här historien tycker jag, med halvfärdigt stall, inga pengar och ovänskap med släkten. :(

du gör iallafall helt rätt som står emot och han har väl inte så mycket att komma med, han har väl inget beställt arbete på papper?

STÅ PÅ DIG!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

Vilken soppa! Skickar styrkekramar till dig och håller tummarna för att detta ska lösa sig på bästa sätt.
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

KL

Har inte hört något än men har fortfarande halvpanik när jag går till brevlådan :(
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

Lagligt sett, hur länge har han på sig att göra något innan det "är över" för din del?
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

KL

Har inte hört något än men har fortfarande halvpanik när jag går till brevlådan :(

Jag tror inte att du behöver vara orolig. Jag kan inte tänka mig att han kommer att dra detta till rätten eftersom han har så lite på fötterna.

Jag har varit på andra sidan i en konflikt gällande obetalda fakturor, jag har ett företag och gjorde arbeten åt ett annat företag.

Det andra företaget vägrade betala, hon hade tydligen satt i system att göra så väl medveten om att det inte går att driva in fakturor som har bestridits, utan att gå via tingsrätten. Tingsrätten vill alltid att man ska förlikas, det vill säga i värsta fall riskerade hon att få betala hälften av det jag tyckte att hon skulle betala.

Nu är ju du en privatperson och har därmed ännu större skydd mot sånt här.

Som företagare har jag genom detta lärt mig att alltid ta förskottsbetalning när det gäller nya kunder, eftersom om kunden vägrar betala en faktura finns det ingen chans att rättsligt få hjälp om det inte gäller stora belopp.

Det är jättejobbigt när man går igenom sånt här men man har i alla fall lärt sig något på kuppen. Lycka till med allt!
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

KL...
Inget nytt har hänt, jag har inte fått någon stämning eller något annat heller för den delen.. Vågar inte riktigt hoppas att han har gett upp än. Men det känns mycket bättre nu! Tack för goda råd och stöd i det här. Det är underbart att förverkliga en dröm men jag har lärt mig en rejäl läxa av det här. Aldrig någonsin göra något större utan papper! super kramar till er alla / Anna
 
Sv: Mitt Helvetes stall!!!

Har precis kikat igenom tråden och hoppas (och tror) att allt kommer att lösa sig till din fördel. Vilken mardröm....
 

Liknande trådar

Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 314
Senast: Roheryn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 654
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 377
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 286
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp