Mitt lilla projekt

Ja, och det gör du väl i en grus- jag menar grisblink.
:laugh:

Nja, jag tror jag kommer ha en del göra med det blivande landet och att ta rätt på veden och sen måste jag ju fixa ved inför vintern som kommer och den ska ju staplas både inne och troligtvis i garaget, som inte riktigt håller standard för att fungera som garage med sitt sjukt! låga tak :cautious:
 
Vilken storlek behöver du?

Tegera har arbetshandskar i strl 7. Gillar deras montagehandskar. De är smidiga och håller oftast hela säsongen.

För mig håller de inte en säsong :o Vill ha den kraftigare modellen och den finns, enligt koll av kassörskan idag inte i mindre storlek än 8.
 
De nya, minst fjåsiga handskarna, (tyvärr fanns de inte i strl 6, men strl 7 funkar) är invigda
onmeoyaictynli.jpg


Från skog till gård
gegcswpjddffrmr.jpg


Dessvärre får jag vänta lite med att börja klyva, då här inte finns något 380 v uttag nånstans, men det ska min svåger, elektrikern ordna när de kommer uppöver nästa helg :up:
 
De nya, minst fjåsiga handskarna, (tyvärr fanns de inte i strl 6, men strl 7 funkar) är invigda
onmeoyaictynli.jpg


Från skog till gård
gegcswpjddffrmr.jpg


Dessvärre får jag vänta lite med att börja klyva, då här inte finns något 380 v uttag nånstans, men det ska min svåger, elektrikern ordna när de kommer uppöver nästa helg :up:
Var hittade du dom? :love:
 
Nope, bara de tunna, blommiga fjanthandskarna finns i mindre storlekar och impecta har jag aldrig ens hört talas om :D
Nu gillar jag de tunna, blommiga fjanthandskarna:D, men jag har haft många par av betydligt kraftigare snitt under mina 25 år som arkeolog. Och jag kan absolut inte ha större än storlek 7. Det finns! Om de inte slutat tillverka dem nyligen. Var på arbetsklädsaffären idag för att köpa nya grejor. Insåg då att flera tillverkare upphört med damsortimentet. Så nu kan jag bara få en varslad jacka som antingen är för trång över byst och höfter eller för stor på alla andra ställen... :meh:

Men jag tror jag stod och höll i ett par kraftigare arbetshandskar stl 7.
 
Jag vill ju ha knallrosa "nässelvantar" för att annars tappar jag bort dom i rabatten för jag har för vana att ta av mig handskarna mellan nässelstånden. Men nähä, jag har storlek 9 och då finns det bara brun, mörkblå osv. Hur svårt kan det vara att ha alla färger i alla storlekar?
 
Jag vill ju ha knallrosa "nässelvantar" för att annars tappar jag bort dom i rabatten för jag har för vana att ta av mig handskarna mellan nässelstånden. Men nähä, jag har storlek 9 och då finns det bara brun, mörkblå osv. Hur svårt kan det vara att ha alla färger i alla storlekar?
Vilka handskar räcker till nässlor?
Jag har provat med sådana där med gummiaktig insida och de med skinn (-imitation?), men lyckas ändå bränna mig genom handskarna :mad:
 
Vilka handskar räcker till nässlor?
Jag har provat med sådana där med gummiaktig insida och de med skinn (-imitation?), men lyckas ändå bränna mig genom handskarna :mad:

Ordentliga skinnhandskar med läder som går upp en bit över handen och på sidan av fingrarna. Alternativt heldoppade nitrilhandskar.
 
Bara att konstatera att rejäla och hållbara arbetshandskar i tråkfärger ska inte kvinnor med små händer ha, för vi gör inget hårt arbete som sliter på handskar och kvinnor med större händer ska inte ha piffiga, färgglada lite nättare handskar för att de är hårt arbetande och inte i behov av piff :idea:

Men jag stör ändå lite ihjäl mig på übertunna fjanthandskar med blommiga broderier/tryck :cautious: vad har man såna till, förutom möjligen som lite söta vardagsridhandskar? Det hade jag lätt kunnat ha såna till på den tiden jag hade häst, men då var utbudet på puttenutthandskar obefintligt :D
 
Bara att konstatera att rejäla och hållbara arbetshandskar i tråkfärger ska inte kvinnor med små händer ha, för vi gör inget hårt arbete som sliter på handskar och kvinnor med större händer ska inte ha piffiga, färgglada lite nättare handskar för att de är hårt arbetande och inte i behov av piff :idea:

Men jag stör ändå lite ihjäl mig på übertunna fjanthandskar med blommiga broderier/tryck :cautious: vad har man såna till, förutom möjligen som lite söta vardagsridhandskar? Det hade jag lätt kunnat ha såna till på den tiden jag hade häst, men då var utbudet på puttenutthandskar obefintligt :D

Jag har Tegeras svarta med rosmönster (men den verkar ha utgått) som jag inte tycker är så pluttenuttig, den är ju svart iaf :D Jag behöver kunna vara väldigt fingerfärdig när jag jobbar men ändå ha bra skydd. De två sakerna är ju inte riktigt kompatibla så jag går igenom handskar snabbt (borrkärnor sliter bra, det märker man om man hanterat dem utan handskar ett tag :crazy:). Att jag föredrar de över vanliga montagehandskar (vilket de egentligen är) är att tummen är kortare än i motsvarande storlek. Praktiskt taget alla montagehandskar jag testat i rätt storlek har för lång tumme.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 534
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 212
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp