Mitt lilla projekt

Vilka handskar räcker till nässlor?
Jag har provat med sådana där med gummiaktig insida och de med skinn (-imitation?), men lyckas ändå bränna mig genom handskarna :mad:
Handskarna som man har som biodlare funkar till och med till stoooora nässlor. Det är ju krage på dom också.
105707.jpg

Annars fanns det en grön handske med "räfflor" förr som nog var till rosor. Den är tyvärr svår att hitta nu. Var väl för slitstark.
 
Men jag stör ändå lite ihjäl mig på übertunna fjanthandskar med blommiga broderier/tryck :cautious: vad har man såna till, förutom möjligen som lite söta vardagsridhandskar? Det hade jag lätt kunnat ha såna till på den tiden jag hade häst, men då var utbudet på puttenutthandskar obefintligt :D

Till att plantera om inneväxter, helt vanliga blommor. :D
 
Dagens lilla projekt är att tömma friggeboden och börja ställa för konvertering till fjäderfähem. För trots att det lär orsaka en hjärtinfarkt hos min mor :angel: så är det vad den ska transformeras till :up:

Visst, den är i bra skick och yadayada, men jag kommer ju inte använda den till något alls liksom och den är ju perfekt till ändamålet. Isolerad och med el indragen :up: däremot så är väl kanske inte trägolvet helt optimalt, så evt gjuter jag ett tunnare betonggolv där inne. Sen om det blir redan i år eller om det blir nästa sommar när de flyttat ut på "sommarbete" är en helt annan sak det :D
 
@Gnist Haha eller hur, måste ju hålla ett öga på dem ;).

Ja de är riktigt stora nu! Med så fina magar :love:.
 
Haha, ja de svälter inte i alla fall @niphredil och lågprisdiversevaruhuset här har frusna grönsaker (aka ankgodis :D) billigt, som jag köper några påsar av med jämna mellanrum och skämmer bort dem med :o

Tack för erbjudandet @Lovisaleonora :up: men nu nöter jag på de knallrosa ett tag. De är ju helt nya, så de lär hålla resten av säsongen. Kanske :D
 
Haha, ja de svälter inte i alla fall @niphredil och lågprisdiversevaruhuset här har frusna grönsaker (aka ankgodis :D) billigt, som jag köper några påsar av med jämna mellanrum och skämmer bort dem med :o

Tack för erbjudandet @Lovisaleonora :up: men nu nöter jag på de knallrosa ett tag. De är ju helt nya, så de lär hålla resten av säsongen. Kanske :D

Äh, vi köper 360 par handskar åt gången, var nu inte blyg. Dela med dig av storleken.
 
Äh, vi köper 360 par handskar åt gången, var nu inte blyg. Dela med dig av storleken.
:eek:
Storlek 6 har jag ;)

Nu är det slut med ankisarnas vilda nattliv @niphredil ty idag har de flyttat in under tak :)

gpwaritiwabtgt.jpg


qflaumbkacsdroj.jpg


bzgihzkzzvkllz.jpg


Halm + lite hösilage gillade de att picka omkring i och sånt, av hög kvalitet får jag tag i lokalt till väldigt bra pris även fast jag köper små partier :up:

I morgon ska jag flytta inhägnaden, för dagtid kan de vara ute ett hyfsat tag till, men nätterna börjar bli kalla, så nattetid vill jag ha dem under tak :)
 
Elektrikersvågern var här i måndags och fixade elen och idag är det bra väder, så dags att ta itu med det där vindfället :up:

21762175_1919546061396184_8663059138698990092_n.jpg


"En smula" svettigt i värmen som råder idag, men lika bra att ta tag i det så det blir gjort och just nu vätskepausar jag lite efter att ha kluvit och staplat nära nog en 3'edel :D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 534
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 212
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp