Mitt lilla projekt

I morgon ska jag åka dit och måtta ut för var jag som lämpligast ska placera 23 kvm hundgård i alla fall :banana:
Varför inte göra den större när du ändå är i farten? Jag byggde min i anslutning till huset så att drygt tio meter husvägg blev en del av hundgårdsväggen sen hundlucka in till huset.
 
Varför inte göra den större när du ändå är i farten? Jag byggde min i anslutning till huset så att drygt tio meter husvägg blev en del av hundgårdsväggen sen hundlucka in till huset.

Funkar inte att bygga i anslutning till huset och med sektioner kan jag lätt utöka den längre fram om jag vill det. Evt, beroende på så kan det hända att jag bygger den i anslutning till logen och har ingång till koja där. Hon är ju inte i hundgården dygnet runt.
 
Väldigt behändiga säljare att ha att göra med, så redan till veckan kommer hundgårdssektionerna och med lite förfixande så kan nog hundgården bli i anslutning till huset/garaget ändå, då det blir brist på skugga där jag hade tänkt mig den och att inte ha nån skugga alls på hundgården över sommaren går inte för sig :eek:

Blir i af, oavsett var den hamnar jäkligt skönt att ha den klar innan flytt :)
 
Urk :wtf:

Har tömt ena förrådsalkoven helt, i princip tömt alla skåp/lådor i köket utom skafferiet och under diskhon och torkat ur. De få tallrikar, glas och bestick som inte är nerpackade får vackert stå kvar i diskstället under diskhandduken tills de ska användas och jag vill bara kräkas på kartonger och prylar som är i vägen :yuck::yuck:

Varför kan man inte bara teleportera alla prylar från ett ställe till ett annat :confused:
 
På söndag kommer 6 kbm singel som ska skottas ut där den blivande hundgården ska stå. Virket och själva hundgården kommer till veckan och hundgårdsytan kommer bli ca 40 kvm.

Kommer alltså vara ledbruten skröppelrygg här på söndagkväll :cautious: men vad gör det när :love:tanten:love: får en helt ny och fräsch hundgård?
 
På söndag kommer 6 kbm singel som ska skottas ut där den blivande hundgården ska stå. Virket och själva hundgården kommer till veckan och hundgårdsytan kommer bli ca 40 kvm.

Kommer alltså vara ledbruten skröppelrygg här på söndagkväll :cautious: men vad gör det när :love:tanten:love: får en helt ny och fräsch hundgård?
:banana::banana::banana:
 
Om jag inte räknade helt fel, så har jag förutom mina små fruktträd också 35 jordgubbsplantor som ska följa med i flytten, så det börjar väl snart vara dags att fundera på var tusan ska jag anlägga jordgubbsland kanske :confused:
 

Miniplommon typ (i storlek med körsbär). Gammal kulturväxt och jag har två "stammar", en från grannen och en som kommer från en kompis i Skuggarvet. Sprider sig som ogräs och är riktigt goda. De finns i olika varianter som har olika smak och färg. Båda mina är plommonlila och relativt söta.
 
Miniplommon typ (i storlek med körsbär). Gammal kulturväxt och jag har två "stammar", en från grannen och en som kommer från en kompis i Skuggarvet. Sprider sig som ogräs och är riktigt goda. De finns i olika varianter som har olika smak och färg. Båda mina är plommonlila och relativt söta.
Låter intressant.
 
De är inte så farliga, rosenhallon är MYCKET värre (jag har sådana också...). Det räcker att köra gräsklipparen runt dem.

Såna såg jag inga tecken på att de existerar på gården (tack och lov) för rosenhallon måste ju vara ett av satans påfund i växtväg.

Jag hade gärna provat, men vette tusan när jag ska ha nån tid att kvista över länsgränsen O_o för det är väl i Jämtland nånstans du huserar?
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 514
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 201
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp