Mysigt badrum/toalett!

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla,

Jag har kommit på att jag faktiskt lite har glömt min toalett när jag gjort lägenheten mysig...! Ojoj!

Jag har en ljuslykta därinne, en vit plåtljuslykta som passande nog ser ut som ett sött dass. Jag har även satt en del av mina sminkborstar och sånt i glasburkar, vilket jag tycker blev fint. Jag har tänkt ställa in någon liten grej att ha smycken på också, tänk ett sånt där våningskakfat ungefär...Sen har jag färgkoordinerat inredningen, så badrumsmattan, duschdraperiet och tvålpumpen är turkosa (men jag funderar på att plocka in lite rosa även där). Idag har jag även rensat därinne och tagit ut sånt jag inte använder och det blev inte mycket kvar faktiskt...
Men, jag vill ha det mysigt och gärna lite romantiskt också! Har ni tips? Tips på ljusslingor att ha i badrummet kanske? Doftljus tänkte jag köpa ett eller flera, med vaniljdoft tror jag :)

Ser gärna bilder på era badrum! Här är bilder på mitt:)
27394461_10155334281135678_472980362_n.jpg

27497321_10155334281200678_1056115870_n.jpg
27582985_10155334281230678_742735897_n.jpg


Skåpet till höger på sista bilden ska jag se om det går att ta ner :)

//r
 
Senast ändrad:
Jag satte upp två tavellister på toaletten på ovanvåningen, ovanför toastolen. Ett litet smalt sterilt utrymme som behövde lite piff. Kan ta bild strax :) Finns där väggutrymme kanske det kan vara ett alternativ.
 
Har ju inte kakel på denna lilla toan förvisso så blir kanske svårare att sätta upp hyllor i ditt badrum.
Sökning pågår efter något mer piffigt att ha, i stället för den rosa tavlan och Hemtex-hästen ;)
Tvålpumpen lämnar också lite övrigt att önska just nu.

26992618_10156014063684648_7793794681822782388_n.jpg
 
@Egonson_ Tack för bild, kul att se! Nu har jag lagt in bild på mitt också :) Haha, precis den där rosa tavlan har jag också, fast jag har min i mitt "kök" :P
Det hade gått att sätta upp tavellister ovanför min toalett, jag har inte heller kakel. Men, jag tror jag lutar åt att jag vill ha ljusslingor/ljuslyktor eller någonting där istället... kanske hade man kunnat forma en ljusslinga/slingor på något fint sätt? Fram tills idag hade jag en såndär vit badrumshylla som står på golvet och går ovanför toaletten ni vet? Men jag hade egentligen ingenting på den och dessutom var det preciiiiis att man kunde spola när den stod där, den skulle vart lite högre, så ska nog inte ta in den igen.

//r
 
Jag har en duschdraperi från åhlens, väldigt badigt, men jag har tagit de färgerna som finns där och använt i resterande badrum.
Jag tycker det känns ljusar om man har ett draperi som är vit och-nånting-annat. Jag tycker ditt draperi är fint, men det gör att det finns ett mörkt hörn.
Sedan har jag köpt en grå rullvagn från ikea, där jag har mina smink och smycken överst i fina askar, undertill har jag lite olika produkter.
Handdukar, matta, tvål, tandborställ är i två olika färger, rosa och turkost eftersom det finns i duschdraperiet. Tycker att det känns enhetligt. :)

Drömmen hade varit att köpa handdukar från Orla Kiely. Där finns en massa fint!
 
I mitt badrum har jag till exempel en stor garderobsblomma som står på golvet och en fin träkorg att ha toarullar i.
 
Tack för svaren alla!

@Pilot Jo, jag håller med! Jag har faktiskt funderat på att byta till ett ljusare duschdraperi, kanske ett ljusrosa...? :) Tänkte även köpa en pedalhink eller köpa ett lock till min skräphink o så ställa in där.
@alazzi Vad fint! Ja, snäckor och sjöstjärnor ger ju lite lyxig spakänsla :)
@Carand och @niardasp Hmm, ja blommor har jag läst att många tipsar om när man googlar på mysigt badrum och så, men blommor är inte riktigt min grej, faktiskt.. har inga gröna fingrar... och sen måste jag säga att min personliga åsikt är att jag tycker det känns lite ofräscht faktiskt med växter och även riktiga snäckor och sånt i badrummet... Menar absolut inget negativt mot er som har det, men så känner jag...

//r
 
@Luff Tack för tipset :) Jag tror dock inte såna växter därinne är min grej heller.

Jag ser dock gärna bilder på fler badrum/toaletter! Ingen som har tips på ljusslingor/ljuslyktor och sånt man kan sätta in där? Kanske man kan använda paljetter och/eller prismor på något sätt...? Jag funderar också lite på såna där träbokstäver ni vet som är så poppis? Att sätta in såna där o skriva nåt... en kompis har hängt upp bokstäverna SPA hos sig, det är fint :)

//r
 
Mitt badrum :)
Inte jättemysigt (inget badrum är mysigt utan badkar :D ) men tycker det är himla fint!

27545571_10154875458716841_6624231191516015569_n_5a6f81802a6b2280be9f82d8.jpg

27072529_10154875458766841_111478393294589405_n_5a6f817e2a6b2280be9f82d7.jpg

27067140_10154875458816841_7020973252151847118_n_5a6f817ce087c376fb7470fe.jpg


Hade jag haft badkar hade jag haft mer ljuslyktor/doftljus, som det är nu är jag där som längst när jag skiter eller duschar, då känns det mest plottrigt :)
 
@pepp Tack för bilder, vad roligt att se :) Roligt att du tagit in t ex den gula tavlan och den speciella toarulleshållaren, det sätter ju verkligen en personlig touch! Det är så jag funderar också, att det ska kännas personligt! Nu när jag rensade ut blev det väldigt kalt här hos mig och så kan jag inte ha det :P Det ska synas att man är hemma hos mig även inne på toa :P

//r
 
@pepp Tack för bilder, vad roligt att se :) Roligt att du tagit in t ex den gula tavlan och den speciella toarulleshållaren, det sätter ju verkligen en personlig touch! Det är så jag funderar också, att det ska kännas personligt! Nu när jag rensade ut blev det väldigt kalt här hos mig och så kan jag inte ha det :P Det ska synas att man är hemma hos mig även inne på toa :P

//r

Ja precis :) det är liksom ett genomgående tema i hela min lägenhet. Alla som varit där tycker verkligen att det känns som att jag bor där.
 
@pepp Toppen! Ja, som sagt det är så det ska kännas! Jag trivs verkligen jättebra i min lgh och det är ju för att den verkligen är "jag" och det syns att det är jag som bor här :) Så det ska va!

//r
 
Vi har ett nytt badrum och jag tycker det är snyggt som det är. Det är helkaklat och ljust.
Har en liten hörna på bänkskivan som jag tycker ger precis lagom mysfaktor :)

Har tyvärr inte fönster i badrummet men ska prova att växla mellan två garderobsblommor som får turas om med att stå i mörkret eller i ett ljust fönster.

49E47612-135D-4C45-BE8D-8AF54FC1FEBA.jpeg
 
Tack för svaren alla!

@Pilot Jo, jag håller med! Jag har faktiskt funderat på att byta till ett ljusare duschdraperi, kanske ett ljusrosa...? :) Tänkte även köpa en pedalhink eller köpa ett lock till min skräphink o så ställa in där.
@alazzi Vad fint! Ja, snäckor och sjöstjärnor ger ju lite lyxig spakänsla :)
@Carand och @niardasp Hmm, ja blommor har jag läst att många tipsar om när man googlar på mysigt badrum och så, men blommor är inte riktigt min grej, faktiskt.. har inga gröna fingrar... och sen måste jag säga att min personliga åsikt är att jag tycker det känns lite ofräscht faktiskt med växter och även riktiga snäckor och sånt i badrummet... Menar absolut inget negativt mot er som har det, men så känner jag...

//r
Hur kommer det sig att du tycker det är ofräscht med växter i badrum?
Bara nyfiken för har aldrig tänkt tanken själv :)
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 142
Senast: Otherside
·
Fritid För ungefär en månad sedan så flyttade jag in i min första egna lägenhet som jag ska ha nu i några år medan jag studerar och jag trivs...
Svar
11
· Visningar
1 661
Senast: fickan
·
Fritid Nu ska vi snart ta tag i vårat ena badrum och jag känner att lite renoveringstips är på sin plats. Just nu ser det ut så här...
Svar
0
· Visningar
1 273
Senast: MM
·
Hemmet ... med små medel. Vi har ett badrum, det är litet och lågt i tak (höjt golv) och har inget fönster. Det är faktiskt lite som att...
Svar
6
· Visningar
4 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp