Bukefalos 28 år!

När är man klar för start?

Sv: När är man klar för start?

Det var ju tråkigt att ni fått sån dålig start med ´travfolket. Men döm inte alla efter det är du snäll. De flesta är väldigt snälla o hjälpsamma. =)

Vilken bana är det du skulle åka in på? Finns det ingen som kan provköra hästen åt dig? Ring upp någon tränare o be om hjälp. Kanske kan denna både provköra o hjälpa dig med att tala om hur man kör på banan, reglerna osv.

Annars kanske denna tränare har någon lärling som kan.. de brukar vara villiga att köra.

Kanske finns någon snäll bukare som kan ställa upp som körhjälp???

Lite svar på dina frågor. Man lastar oftast ur bredvid gäststallet som inte behöver bokas. Det är öppet när banan är öppen så ring sekretariatet o kolla tiderna. Man värmer i bakvarv (höger varv) i de yttre spåren, sen kör man rätta heatet i rätvarv (vänster varv) på de inre spåren. I samband med att du ska vända upp o köra rätvarv voltar man så många varv man behöver.

Viktigt att hålla koll på andra ekipage dock, så det inte blir någon krock eller störning.

Hoppas du blev lite hjälpt av detta. Lättare att förklara på plats..
 
Sv: När är man klar för start?

Tack för svaret. Det med värmning i bakvarv åt höger har jag hört men det är så mycket mer än det.
Solänget är närmaste banan.
 
Sv: När är man klar för start?

Hej
Näääää, jag har kört lite i vinter pga allt annat som händer som man inte rår över. Som tex att stallägaren sålde finkan, ena dottern har haft körtelfeber och vattkoppor, gubben vattkoppor (dödssjuk!!:angel: ), hunden klolossning:cry: , stor vattenläcka i källaren:eek: , två års arbete på jobbet som ska göras på 6 månader:crazy: , så tyvärr så har min tid inte funnits alls.
Men tack för att du undrar, det uppskattas. Men just nu har jag inte ens surfat här på bra länge.
Hej så länge!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 934
Senast: sweet_extraa
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: Macken22
·
S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 733
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp