När drömmen rasar

20140805102001-109.58.144.13.jpg
Hon är verkligen hästen med stort H
Jag har älskat henne sen jag satt på henne första gången för ett år sedan.
Och varje gång jag rider henne blir det mer.. Det är svårt att förklara.. Men jag vet ju liksom hur underbar hon är och tänker på det varje gång jag sitter upp, men ändå blir jag förvånad och fylld av lycka varje nytt pass!! Hon är verkligen helt fantastisk

Vad snabb du var! :-) Hon ser jättefin ut. Och vad härligt när man får den där känslan med en häst. Det är ju så det ska vara; kul och underbart och fantastiskt. :)
 
Hej!
Tänkte uppdatera nu om någon är nyfiken på hur det har gått

Som jag skrev så köpte jag hästen i augusti för en liten summa. Jag red en pay n jump som planerat och det gick så bra så jag blir tårögd. Första gången på nytt ställe, massa hästar, massa människor, musik, läskiga hinder.. Allt sånt, men hon var lika lugn som om det var i hennes egna hem, och hoppade båda rundorna felfritt! Min stjärna!

Efter det så trappade jag ner ridningen och bokade tid för operation, som blev i september. Då skulle benbitarna opereras bort och de skulle kollas i kotan på förändringen huruvida det såg ut och om bråsket var skadat eller kommer skadas. Jag hade en bra känsla när jag lämnade henne. Jag fick komma på ef samma dag och hämta henne. Operationen hade gått bra och när han berättade för mig att han hade kollat på kotan och att förändringen inte har gjort någon som helst skada, och kommer inte göra det heller, den känslan är obeskrivlig! Gången innan när jag lämnade kliniken var jag helt knäckt och grät som ett litet barn, nu lämnade jag kliniken och grät glädjetårar som aldrig förr.

Tiden efter operationen gick bra, det var jobbigt med bandagen och hon bet sönder det varje dag. När jag skulle börja skritta henne för hand var hon ett monster. Men det gick bättre efter ett tag och man glömmer fort hur jobbigt det var just då. Första gången ca 2mån efter operationen när jag fick sitta upp på henne igen, några varv i ridhuset i skritt, grät jag igen. Jag grät av lycka, av att jag har sån tur, att hon är min, och hon är frisk!!! Nu är hon igång igen, inte fullt ut men jag rider i alla gångarter och vi tar det lugnt, min stjärna och jag ❤️
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 889
Senast: Solstig
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 806
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 325
Senast: WBanna
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 042
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp