När grannen har hund och man bor i lägenhet.

Det verkar ju inte så farligt stort.
Det största som jag har sett är korsningar mellan Grand Danois och St Bernard.

Har jag varit otydlig? Det var inte min avsikt att förvirra. Min poäng är inte "kolla, jag har en enorm hund :cool:", utan "min hund skiljer sig från en pitbull väldigt mycket och ändå antas han vara en :eek:". Monster är ungefär normalstor för en corso, lite väl hög men å andra sidan lite väl tunnbyggd. Men en pitbull är en liten hund - särskilt i jämförelse med min. En pitbull är ungefär knähög... Och det är långt ifrån bara utseendet som skiljer sig, jag har svårt att komma på en enda punkt där mentaliteten överensstämmer heller.

Och det är inte som att det är den konstigaste felidentifieringen i sammanhanget, mer eller mindre vad som helst "blir" en pitbull om situationen "kräver" det.

Så, hoppas det sidospåret är utrett nu. :)
 
Det är en hund av mastifftyp, så det är kanske inte så konstigt. De flesta icke-insatt tror att pitbullar är mycket större än de är i verkligheten - vilket inte hindrar dem från att tro att engelsk staffe är en pitbull också...
 
Min poäng är inte "kolla, jag har en enorm hund :cool:", utan "min hund skiljer sig från en pitbull väldigt mycket och ändå antas han vara en :eek:"
Åhå.
Jag fick för mig att du hade en enorm hund från andra kommentarer i tråden.
Och hoppades på att få se något gigantiskt.
Missuppfattning tydligen.
På bilderna på hund så såg han ut som en snygging.
 
Åhå.
Jag fick för mig att du hade en enorm hund från andra kommentarer i tråden.
Och hoppades på att få se något gigantiskt.
Missuppfattning tydligen.
På bilderna på hund så såg han ut som en snygging.

Han är nog enorm om man jämför honom med en pitbull eller en hund i väska. :D

Men nä, han är inte inte enorm om man pratar mer allmänt. Han skulle inte passa i den här bilden, tex:

huge-dog.jpg


;)
 
De största jag sett är irländska varghundar plus nåt som såg ut som en slädhund men hade en mankhöjd på iaf 120 cm.. vette sjutton vad det var.. Den var enorm!!!
Men oerhört snäll då..
Våra stbernards var oerhört bra skyddshundar för oss, inte för att de gjorde en fluga förnär, men Cujo kom ju ut på den tiden ;)
Största problemet jag vet ör är alla dessa småhundar som inte får tillräckligt med motion eller pli.. Usch,,,,
 
Då så kan det bli jobbigt om det blir fel.

I en bostadsrätt i Centrala Större Staden hivade en granne ut sin hund på balkongen över natten när han skulle jobba.
Hunden förstörde så mycket inne annars.
Bostadsrättsföreningen blev anmäld av boende i ett annat flerfamiljshus för olägenheten då hunden skällde och ylade sig genom nätterna.
Miljökontoret förelade föreningen att avhjälpa problemet.
Den hundägaren häll på att bli av med sin bostadsrätt.

På Östermalm i finaste hyreslägenheten så lät min alkoholiserade Far sin hund kissa på innergården precis bakom skylten "Hundrastning Förbjuden".

Vad har ni råkat ut för från grannar med hund?
Nu så skall jag läsa på om regler kring hund i lägenhet och hyresrätt.

*De flesta grannar har skött sig men det finns alltid rötägg. Vår granne skickade sin okopplade och minst sagt livsfarliga "småhund" på vår 2 åring som satt utanför vår grind (vi bor i ett radhusområde) varpå hunden bara flög på henne och högg henne i ryggen (hon hade inte ens sett hunden). Ägaren visste mycket väl hur hunden var och att den bla flugit på sin familj mitt i natten och att den fick såna tokryck och gick från 0 till attack. Grannen gick sedan bara in till sig som om inget hänt. Efter det togs hunden bort och de skaffade nya som efter ett tag inte alls känns pålitliga men förhoppningsvis håller de i kopplet i framtiden och mina barn är förbjudna att att hälsa på dem (i övrigt är de inga barn som går fram till främmande hundar eller ens vill klappa om de blir tillfrågade).

* Hundskit lite överallt

*Lösa hundar som går in i ens lägenhet, inte stört så mycket men med småbarn och snart ett spädbarn som kommer att vara på golvet känns det otryggt med främmande hundar som bara rusar in.

*Hundar som skäller hur mycket som helst, jag vet att man får respektera vissa ljud men när det upprepas hela tiden/hela dagarna?

*De som hela tiden ropar på ungarna att de skall komma och klappa deras hundar, alt släpper dem rakt på dem "för vi känner ju varandra och bor grannar" då de dels blivit hundrädda och dels är barn dvs att de KAN hoppa iväg, rycka åt sig handen, stirra på dem mm vilket många hundar inte gillar. Vi har ett par supergoa/stabila hundar i omgivningen vi "tränar på" men det räcker där.
 
Jag såg att någon skrev att hundägares rykte blir dåligt för att några hundägare beter sig som ett pucko och det håller jag med om. Minsta lilla fel en hundägare gör eller en hund gör, så dras det igång med stora trumman. Plockar ett pucko inte upp efter sin hund så får alla skäll för det, låter en hundägare sin hund kissa på gräset i området så skälls det på alla, tar en hundägare in sin hund i tvättstugan så får alla skäll för det. Är det hundhår i tvättmaskinen så får alla hundägare skäll för det, skäller en hund några gånger i lägenheten så är det hela världen osv. Kommer man med en stor hund i ett område där det finns golvmo...små hundar så är de genast FARLIGA.

Jag blir trött på andra människors gnällande på hundänniskor, som ger ALLA hundmänniskor skulden för några korkskallar som är korkskallar även med en hamster eller en vandrande pinne istället för hund.
 
Jag såg att någon skrev att hundägares rykte blir dåligt för att några hundägare beter sig som ett pucko och det håller jag med om. Minsta lilla fel en hundägare gör eller en hund gör, så dras det igång med stora trumman. Plockar ett pucko inte upp efter sin hund så får alla skäll för det, låter en hundägare sin hund kissa på gräset i området så skälls det på alla, tar en hundägare in sin hund i tvättstugan så får alla skäll för det. Är det hundhår i tvättmaskinen så får alla hundägare skäll för det, skäller en hund några gånger i lägenheten så är det hela världen osv. Kommer man med en stor hund i ett område där det finns golvmo...små hundar så är de genast FARLIGA.

Jag blir trött på andra människors gnällande på hundänniskor, som ger ALLA hundmänniskor skulden för några korkskallar som är korkskallar även med en hamster eller en vandrande pinne istället för hund.

Visst är det orättvist men det gäller ju alltid när man drar alla över en kam. Jag har fått skit för sådant yrkeskollegor har gjort (alltså inte någon jag arbetat med) och det suger. Vad gör man? Biter ihop, är artig och trevlig samt försöker förklara vad man gör och varför. Ibland hjälper det, ibland inte. Jag blir skitförbannad när jag hör om kollegor som tagit genvägar när jag sliter som ett djur för att se till att alla regler uppfylls.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet inte riktigt vilket forum detta skall ligga på. Men vi provar här på hund! Bakgrund: Nyligen inflyttad i en hyreslägenhet...
Svar
13
· Visningar
6 060
Senast: apocalypsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp