När kommer kattungarna?

Sv: När kommer kattungarna?

du har en poäng där...

Men om man lägger ut en länk till sin blogg, där det står att hon ska på kurs.. Och att hon här skriver att hon sätter djuren före, vet inte riktigt, det klingar lite fel. Visst jag kan förstå hon hellre åker ut å tränar sin häst än att kastrera sina kattungar som hon inte vill ha, men det är hon som släppte ut katten fertil, hon kunde varit smart och tagit henne till vet för en abortspruta.. men detta gjordes inte och då fick hon kattungar.

Då det inte verkar som om hon fått sålt alla kattungar så känns det sådär... Man ska nog inte ta hand om fler djue än vad man har råd med. Hon kunde ju lämnat katthonan till något hem eller nåt och bara behållt den andra ( som fortfarande inte är kastrerad...)

Nu är ju situationen som den är, hon står med kattungar och hon har lite pengar. Men jag tycker man får ta sitt ansvar ändå, snåla in på annat och se till så katterna får den bästa starten som går att få, detta innebär bla vaccinationer osv speciellt om hon ska sälja till någon främmande människa.

Ibland tycker jag det vore bättre att avliva katter som är hemlösa istället för att ta hem dom, släpppa ut dom, blir med kattungar som sedan får ges bort ovaccinerade:cool:
 
Sv: När kommer kattungarna?

Jag tycker att det görs en väldig massa antaganden som pusslas ihop av saker ni tycker er utläsa ifrån bloggen och det som TS skriver här. Vi har ingen aning om hur och varför TS fattar beslut eller vilka de är. 1+1 blir 3, när man drar sina egna slutsatser.

Dessutom är det helt lönlöst, ni har ingen kontroll över vad TS gör och lär inte heller nå fram med budskapet om ni förmedlar det via anklagelser, skuldbeläggande och pekpinnar.
 
Sv: När kommer kattungarna?

Jag tycker att det görs en väldig massa antaganden som pusslas ihop av saker ni tycker er utläsa ifrån bloggen och det som TS skriver här. Vi har ingen aning om hur och varför TS fattar beslut eller vilka de är. 1+1 blir 3, när man drar sina egna slutsatser.

Dessutom är det helt lönlöst, ni har ingen kontroll över vad TS gör och lär inte heller nå fram med budskapet om ni förmedlar det via anklagelser, skuldbeläggande och pekpinnar.

Tack att det finns folk som tänker i lite olika vägar än att välja en och döma ut på en gång!
 
Sv: När kommer kattungarna?

Hur har det gått för kattungarna?
Läste på bloggen att TS funderade på avlvning då nya hem inte hittats...

/Swat
 
Sv: När kommer kattungarna?

Hur har det gått för kattungarna?
Läste på bloggen att TS funderade på avlvning då nya hem inte hittats...

/Swat

Är man så desperat och blir stressad då man har 3 st kvar då de är 11 veckor att man funderar på avlivning eller skänka dem till ett djurhem...ja jisses då borde hon tänkt lite innan hon lät honan bli dräktig.

Min kull hade jag kvar 3st då de var ca 6 månader, inte fick jag panik för de, de är ju något man får ta med i beräkningen att ha kvar osålda kattungar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 861
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 332
Senast: Manji
·
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
23 109
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp