Nagellackskonst! *Bildtråd*

Har köpt ett överlack, quick dry (okänt märke).Men när jag lackar med det är det som själva färglacket under "smälter" bort. Varför gör det så? Passar överlacket inte ihop med det färgade? Och hur länge ska man vänta innan man sätter på quick dry lacket? Är det helt enkelt ett dåligt lack? Tips på bättre??
Det är nog så att de inte funkar. Jag har en del lack som inte funkar ihop. Sen kan det ju bero på själva färgade lacket, eller överlacket.
Mitt favorit quick dry är Seche vite. Det är i en klass för sig.
 
Det är nog så att de inte funkar. Jag har en del lack som inte funkar ihop. Sen kan det ju bero på själva färgade lacket, eller överlacket.
Mitt favorit quick dry är Seche vite. Det är i en klass för sig.
Instämmer! Använder bara Seche Vite sedan flera år tillbaka. Torkar fort, håller länge och är stöttåligt redan en kort stund efter lackning. :)
 
Vill gärna dela med mig av mitt bästa nagellackstips nu. Gellack från Essie med Seche Vites vanliga (inte gel!) på. Håller fantastiskt bra även för en stalltjej som jag. Sen är det snyggt också. Har fått flera frågor om jag fixar mina naglar på salong...
 
Vill gärna dela med mig av mitt bästa nagellackstips nu. Gellack från Essie med Seche Vites vanliga (inte gel!) på. Håller fantastiskt bra även för en stalltjej som jag. Sen är det snyggt också. Har fått flera frågor om jag fixar mina naglar på salong...
Jag använder också Essie Gel, men med deras överlack. Kanske ska prova med seche också.
 
Vill gärna dela med mig av mitt bästa nagellackstips nu. Gellack från Essie med Seche Vites vanliga (inte gel!) på. Håller fantastiskt bra även för en stalltjej som jag. Sen är det snyggt också. Har fått flera frågor om jag fixar mina naglar på salong...
Är det svårt att få av sedan, behöver man göra något särskilt? Jag är lite rädd för gellack då jag har fått för mig att de är supersvåra att få av och förstör naglarna :nailbiting:
 
Vill gärna dela med mig av mitt bästa nagellackstips nu. Gellack från Essie med Seche Vites vanliga (inte gel!) på. Håller fantastiskt bra även för en stalltjej som jag. Sen är det snyggt också. Har fått flera frågor om jag fixar mina naglar på salong...
Behöver man inte såndär apparat när man har gellack? Sån som gör att det torkar?
 
@purity_666 @dotzie Misstänkte det:( får köpa Sechen då. Kikat på den förr. Ska färglacket vara lite torrt eller helt torrt under?
Jag brukar börja med att måla vänsterhanden och sedan direkt måla höger. När höger är klar målar jag SV på vänster, och går sedan direkt på höger. Det går alltså att måla med SV relativt omgående, se till att inte snåla bara så penseln "släpar" i det färgade lacket. :)
 
Vill gärna dela med mig av mitt bästa nagellackstips nu. Gellack från Essie med Seche Vites vanliga (inte gel!) på. Håller fantastiskt bra även för en stalltjej som jag. Sen är det snyggt också. Har fått flera frågor om jag fixar mina naglar på salong...

Inspirerad av detta har jag nu beställt två nagellack + överlack från Essie till när jag ska utomlands. Älskar att ha fina naglar, men hittills är rekordet två dygn innan de börjar flagna. Blir spännande att se om gellack funkar bättre för mig!
 
Inspirerad av detta har jag nu beställt två nagellack + överlack från Essie till när jag ska utomlands. Älskar att ha fina naglar, men hittills är rekordet två dygn innan de börjar flagna. Blir spännande att se om gellack funkar bättre för mig!

Jaha, då sitter jag här och nagellacket är mjukt och vägrar torka. :arghh:

Tog på lack, väntade tio min. Tog på överlack, väntade tio min. Fortfarande mjukt. :meh:

Hur länge väntar ni?
 
Jag har länge kämpat med konsten att måla naglarna men aldrig fått till det snyggt. Har alltid använt IsaDoras nagellack och i mina yngre år hade jag väl även något från Depend. Kände att det var dags att prova ett annat märke och började med OPI, tyckte att det var en klar förbättring jämfört med IsaDoras men det blev ändå inte supersnyggt. Sen köpte jag Essie, och herregud! :love: Naglarna blir så snygga och håller länge, så de är värda varenda krona.
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 309
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
866
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp