Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag har länge kämpat med konsten att måla naglarna men aldrig fått till det snyggt. Har alltid använt IsaDoras nagellack och i mina yngre år hade jag väl även något från Depend. Kände att det var dags att prova ett annat märke och började med OPI, tyckte att det var en klar förbättring jämfört med IsaDoras men det blev ändå inte supersnyggt. Sen köpte jag Essie, och herregud! :love: Naglarna blir så snygga och håller länge, så de är värda varenda krona.

Jag tycker att det skiljer sig mycket även inom märkena. Har två från Essie och det ena är fantastiskt och det andra väldigt svårjobbat, går bara inte att få snyggt. Sett det inom Mavala oxå, haft en drös färger där en var kass och övriga hade ungefär samma standard.
När Essie är bra är de guld! OPI är annars mina favvos :love: (köper i regel från UK, en drös på en gång, mycket billigare än här..!)
 
Jag upplevde OPI som rinnigt, men det kan ju vara specifikt den färgen som är så! Är det mycket billigare från UK? Mina Essie har jag köpt på rea så betalade 35 kr för det första och sedan 80 kr/st för de andra två.
 
Jaha, då sitter jag här och nagellacket är mjukt och vägrar torka. :arghh:

Tog på lack, väntade tio min. Tog på överlack, väntade tio min. Fortfarande mjukt. :meh:

Hur länge väntar ni?
Jag hoppas att nagellacket hunnit torka tills nu :laugh:

Men om jag drar på ett överlack känns det som två timmar innan det är torrt. Det gäller ju verkligen att inte ha något att pyssla med när vi har tre barn hemma :nailbiting:
 
Jag hoppas att nagellacket hunnit torka tills nu :laugh:

Men om jag drar på ett överlack känns det som två timmar innan det är torrt. Det gäller ju verkligen att inte ha något att pyssla med när vi har tre barn hemma :nailbiting:

Jodå, har tom hunnit testa en till färg. :)

15 min för varje lager verkar funka ok, då håller det tre dagar! :D
 
En smula kortare än tidigare, men jag kör vidare på vanlig fransk manikyr utan att använda kritvitt lack :)

28796208_2125147974169324_5231433363451694934_n.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 292
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
863
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
651
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp