Bukefalos 28 år!

Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Här kommer bilder på min dressyr tant =) Hon är 24 år nu. Fick henne när hon var 15 år och då var hon bara sutten på. Nu e hon tävlad L:A 1 (CR) Vågar bara på klubb nivå för mattes närver orkar inte mer =/ men men hon är så duktig min tant...

16349917.jpg


16349918.jpg


Här e några på en dressyr träning för 2 år sen
16176181.jpg


16176179.jpg
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

*KL*

Jag och Crazzen håller på och tränar för fult för att starta en LB:1 i slutet av juli =D Går rättså bra, problemet är att han inte vill ha huvudet still i halten ..
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Förlåt att jag frågar- Men vad är det för speciellt med Sea The Gray's trav? :o
Jag tyckte det såg ut som att han antingen var halt eller breddade bak (ser ut som taktfel i vb?). :o
Svårt att se från sidan. Men båda två var riktigt fina förövrigt.
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Tycker den länger mkt bra om man jämför med många ridtravare.
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Läst lite i tråden innan, men såg nu massa avkommor från Lindys Crown.
Har själv en valack efter honom :)
Jag satsar hoppning på honom, medans min medryttare rider dressyr. Så det är meningen att de ska komma ut på nån liten mindre tävling till hösten.
Det är verkligen kul att se alla fina bilder på de varmblod.. och filmer!

Royal
(2 av bilderna är fotade av Emuliiaa)
omgjordDSC_4498.jpg

omgjordDSC_4506.jpg

24306_1242492355.jpg

Och en hoppbild :)
iohio.jpg
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Okej..
Har tittat på filmen om och om igen.. :D
Kan vara underlaget som är ojämnt också. ;)

Jag vågar inte uttala mig om hur pass bra den är jämfört med andra ridtravare eftersom jag inte sett så många live. Jag är oftast den som sitter på ryggen och jag har inte hunnit få en häst så långt i utbildningen. Jag tror att mitt sto tidigare hade en chans att kunna gå ganska långt i utbildningen. Men ryttare och sjukdomar och galenskaper har hållt oss på nybörjarnivå :angel:

Delvis kl*
Kastar ändå in en bild på henne. :) (dock från 2005, och visad tusen ggr ;) )
8606350.jpg



Också från 2005 ;)
10927555.jpg
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

*KL*
Slänger in en bild från gårdagens hoppning som jag gillar =P
Ignorera gärna hur jag sitter :$

 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Tack för alla tips!

Vill också tillägga att han är väldigt passig, vad har ni för erfarenheter? Är det något ni försökt arbeta bort eller kanske arbetat mer med ?

Hur tycker ni man på bästa sätt lär dem skänkelvikningar osv ?

Jag vill sätta igång nu på engång ! Tyvärr får det vänta 3 veckor till!:bump: vad kul att få se före och efter bilder ! :bow:








tömkörning tar bort passen
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

*kl*

Jag har precis köpt en travare som bara gått som ridhäst i knappt ett år (hon är 8). Tanken är att komma ut på tävlingsbanan (dressyr) när tid och nerver tillåter.

Jag har ridit halvblod i många år och tävlade dressyr. Min fråga till er är:

Hur tror/vet ni att domarna dömmer er? Den där vita märkningen - hur mycket påverkar den?

Många travare ser ut som just travare i dressyren, men här på Buke finns många som jag aldrig skulle gissa på att de är travare (eller travstammade) - de är ju ridhästar nu! Ni gör ett enormt fint jobb tjejer (och killar?)!! :bow:
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

ja som sagt vad menas med dressyr. Jag har aldrig varit ute och tävlat med min travare men just nu tränar vi piaff och samlad galopp så dressyr rider vi ju :) Han är efter Sandy Casey. Född 1988 så han är 21 år iår.

urkass sits för min del och hästen tar i så han spricker *s*
tompasamling.jpg


tompapress2.jpg


tompasamlingh.jpg

100b0510.jpg
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

*kl*
Min fråga till er är:

Hur tror/vet ni att domarna dömmer er? Den där vita märkningen - hur mycket påverkar den?

Jag har vart ute en hel del och tävlat dressyr under de senaste året med min travare. Visserligen mest träningstävlingar/dressyr clearrounder, men har även startat en lokal dressyrtävling med hård konkurrens.
Jag upplever iallafall att frysmärkningen inte påverkar alls. Jag upplever att jag varje gång blivit rättvist bedömd av alla de dommare jag ridit för, ibland har jag tillåmed slutat på mycket högre procent än vad jag anser att jag borde fått för det går ju inte alltid bra...

Jag förväntar mig däremot inte att jag skall kunna vinna några dressyrtävlingar med min häst, för jag vet att vi aldrig kommer kunna konkurera med halvbloden, sedan att hon inte har så bra förutsättningar spelar ju ganska stor roll med... MEN en stor dröm samt ett mål är att någon gång iallafall lyckas ta en placering, men det dröjer nog innan det sker, har som sagt bara vart på en lokal dressyrtävling hittils. Då kom jag på 13e plats av 25 startet och det är jag MER än nöjd med!
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Riktigt fin i den gröna utrustningen!:love:
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Hej!
Min häst var med om 7svåra år, men henne funkade allt med.
Kombinera mycket med att rida i skogen samtidigt och andvänd gärna hoppningen som en grund för dressyren med din travare om den tycker det är roligt med hoppning.
Då får hon muskler samtidigt mellan hinderna och på uppvärmningen med mera.
Tänk inte allt för mycket på formen, bara rid som på ridskolan fast du arbetar den samtidigt, kolla inte halsen eller annat.
Formen kommer ju av sig själv :)
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Efter som att ridhästar och travhästar är två olika slags hästar och tränas och bygger muskler på olika sätt så är det svårt att skola om en travhäst och kommer att ta tid. Men kommer säker att bli fin med rätt träning. Jag tycker att du ska börja med att longera och kolla hur din häst arbetar. låt den gå på så stor volt som är så stor som möjligt i början utan hjälptyglar. (Travhästar är oftast ganska stela och har svårt att gå på volter pga det) när du tränat din häst i trav i båda varven och den börja bli lite mer lösgjorda kan du börja använda hjälptyglar. (Spän dom mkt löst i början) snart kommer den börja vara redo för att testa galopp. Det är super viktigt att du ger beröm för den minsta galopp språng den tar! Försök att få hästen ur ballans. när din häst kan grunderna i longering (Den kan lungt och avslappnat skritta, trava och galoppera på komando i longering) är det dags att börja med ridningen. kör inte så seriösa lektioner i början (Kanske 10-20 min första veckan i bara skritt och trav kan sakta men säkert börja höja kraven och där med träningstiden och samtidigt få en häst om är posetiv inför ridningen och tycker att allt med det är roligt (För hoppningsvis) (När du vill lära den galopp i ridning kan du använda samma komando som du använder i longering så får den lättare att förstå vad du vill att den ska göra)
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Låter bra, men hur ska jag lära honom att bli longerad ? Jag har inte lyckats så bra tycker jag..( dock har jag kanske inte varit så helhjärtad och arbetat mkt med det ) Vid löslongering så kan han inte skritta utan springer, springer och springer bara..

På linan så går det bra max 2 varv sen stannar han eller går nån annanstans.. Hjälp ?!:confused:

Ena dagen har han gått ok i ena varvet och ena dagen så går samma varv inte, utan det andra varvet bättre..

Vad ska man göra ??
 
Sv: Någon som fått sin travare till en dressyrhäst?

Här kommer lite bilder på min lilla dressyr pålla :D Hon är en travare på 157 cm, 25 år och väldigt pigg och glad! :)

27013955.jpg


27525727.jpg


27525728.jpg
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 725
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 339
Senast: Lisalei
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 349
Senast: Snurrfian
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp