Bukefalos 28 år!

Några gruppvinnare från Crufts 2016

Nu är ju min tik grå men antagligen av den gamla modellen som du syftar på. Minimi mått och 22kg. Hon har impat på veterinärer runt hela landet men stömholmsveterinären påpekade också att hon aldrig lär gå bra på utställning. Hon är för nätt...... Vilket antagligen är sant :confused:


Vilken underbart vacker hund!
 
Oj, bara 22 kilo? :o Det är ju 3 kg mindre än min BC!
Precis som @Voff påpekar så är det inom rasstandarden men i jämförelse med "jättarna" som blir mer och mer vanlig inom schäfer så är hon extremt liten.
Men jag hoppas hon ska öka något kg i muskelmassa nu när hon börjar komma igång med träningen igen efter att varit i villa större delen av det senaste året.
 
En stressad hund där svansen hänger som en våt trasa bakom hunden. Resten ids jag inte ens komentera. Bedrövligt

En entusiast vars sida jag hittade på nätet Louis Donald har skrivit om våta trassvansar och kallar det för "Dead tail syndrome" han verkar gissa att det är halvförlamad svans pga diskkompression, andra tänker sig att hunden är tränad till det .http://www.louisdonald.com/blog/tail-problems-dead-tail-syndrome. Men ingen verkar veta

(Lustigt är det inte bara att låta en veterinär ta sig en titt, man får gissa att det är olika personer som vinner priser med champions med död svans och som är nyfikna på varför svansen ser död ut.)

(Här är hans jättejättelånga artikel om att vissa bakben är finare än andra. Om man känner att man har öga kan man ju kika på hans bilder och se om man tycker att hans "very good angulation" som är jättefint enligt honom, är finare än "extreme angulation" som han kritiserar http://www.louisdonald.com/problems-in-the-german-shepherd-dog---a-response.html ingenting verkar likna bruksschäfrar som visade på bilder i tråden.)
 
En entusiast vars sida jag hittade på nätet Louis Donald har skrivit om våta trassvansar och kallar det för "Dead tail syndrome" han verkar gissa att det är halvförlamad svans pga diskkompression, andra tänker sig att hunden är tränad till det .http://www.louisdonald.com/blog/tail-problems-dead-tail-syndrome. Men ingen verkar veta

(Lustigt är det inte bara att låta en veterinär ta sig en titt, man får gissa att det är olika personer som vinner priser med champions med död svans och som är nyfikna på varför svansen ser död ut.)

(Här är hans jättejättelånga artikel om att vissa bakben är finare än andra. Om man känner att man har öga kan man ju kika på hans bilder och se om man tycker att hans "very good angulation" som är jättefint enligt honom, är finare än "extreme angulation" som han kritiserar http://www.louisdonald.com/problems-in-the-german-shepherd-dog---a-response.html ingenting verkar likna bruksschäfrar som visade på bilder i tråden.)
Har sett dessa svansar på några e-hundar men aldrig på en b. Har faktiskt inte reflekterat över det tidigare. Det är så mycket som är lojt och slappt i en del e-hundar...
 
Har sett dessa svansar på några e-hundar men aldrig på en b. Har faktiskt inte reflekterat över det tidigare. Det är så mycket som är lojt och slappt i en del e-hundar...
Nej men han tror det beror på att ryggen är räkig och det är det som gör svansen död/förlamad brukshundarna hade väl inte räkrygg (andra har andra teorier om varför). (Lite oavsett så är han väl en av orsakerna till förstörda schäfrar, han gillar vanbildningen av bakbenen till stor del, men inte så mycket som domaren på Crufts, och är domare.)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 091
Senast: Yeah but
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 227
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 226
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 343
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp