Några mindre uppdateringar

I går gjorde jag en uppdatering av Standardstilen och idag uppdaterade jag själva forumprogramvaran.
Det handlar om små uppdateringar med lite rättning av buggar, så de flesta av er märker säkert ingen skillnad.

Möjligen kan någon av dessa buggrättningar lösa eventuella problem några av er haft.
Ni får gärna skriva i tråden om så skett.
Om något ser konstigt ut eller fungerar dåligt efter uppdateringen vill jag gärna ha reda på det också
 
Jag som har (eller har haft beroende på om nya editorn funkar eller ej) problem med gamla editorn, att svarsrutan "låser sig" och så kan jag inte skriva. Jag använder Samsung s3 och internet explorer (chrome fungerar om än ännu sämre). På datorn funkar allt super.

Nu har jag bara använt nya editorn två gånger, och då har den funkat bra.

Däremot, ksn man inte göra svarsrutan större? Om man skriver en längre text nu så måste man bläddra upp om man behöver dubbelkolla något. När jag bläddrar ner igen så hoppar skärmen och jag hamnar överst på sidan, så jag måste bläddra ner till svarsrutan igen. Samma veva varje gång jag gör detta. Det är dock ingen "bukegrej" utan min telefon fungerar alltid så om jag bläddrar i texter...
 
Nu funkar det bra för mig på datorn.

Enda problemet jag har nu är att sidan laddas om ständigt på telefonen. Händer endast på buke. Iphone 4S, iOS 8 och safari.

En annan fråga, eftersom jag är rätt glömsk nuförtiden :o På datorn så kommer menyn fram när jag scrollar uppåt men inte på telefonen, ska det vara så? Jag har standardstil.
 
Nu funkar det bra för mig på datorn.

Enda problemet jag har nu är att sidan laddas om ständigt på telefonen. Händer endast på buke. Iphone 4S, iOS 8 och safari.

En annan fråga, eftersom jag är rätt glömsk nuförtiden :o På datorn så kommer menyn fram när jag scrollar uppåt men inte på telefonen, ska det vara så? Jag har standardstil.
Hur menar du att sidan laddas om, det är inget jag märker när jag testar med ios.
Dock var det samma för mig gällande den klibbiga menyn, jag skall undersöka och fundera på om den är bra att ha på små mobiler, tror det.
 
Hur menar du att sidan laddas om, det är inget jag märker när jag testar med ios.
Dock var det samma för mig gällande den klibbiga menyn, jag skall undersöka och fundera på om den är bra att ha på små mobiler, tror det.

Jag kan inte skärmdumpa på telefonen längre, men ibland går det segt att få fram en ny sida, sen blir den vit och så dyker det upp en text med "webbsidan lästes in igen eftersom ett problem inträffade" och därefter laddar sidan igen. Om jag skulle försöka mig på en uppskattning så händer det kanske var tionde gång jag byter sida.
 
Ok, då tror jag att jag förstår, vet tyvärr inte riktigt varför det inträffar.
 
Allt funkar bra för mig men jag har en fråga. Har ny mobil o den behöver ju lära sig massa hästord. Vanligtvis på andra ställen funkar den som så att jag knappar in en bokstavskombination o så skriver den vad den tro jag vill. Blir det fel så klickar jag på ordet o den exakta kombinationen kommer upp så att jag kan välja att lägga till genom o klicka på den. På buke kommer aldrig kombinationen upp. Ska det vara så?

Samsung Galaxy Alpha o typ 4.4.4 Android o chrome
 
@Gunnar

Har du gjort den gråa menyn mindre? eller har det blivit något konstigt med min dator/inställningar?

Jag upplever det i varje fall väldigt jobbigt när det är så litet och plottrigt.

Tyvärr har det inte hjälpt att förstora upp hela sidan heller eftersom den texten fortfarande är jobbigt liten även när det övriga börjar bli jobbigt stort. :down:
 
@Gunnar

Har du gjort den gråa menyn mindre? eller har det blivit något konstigt med min dator/inställningar?

Jag upplever det i varje fall väldigt jobbigt när det är så litet och plottrigt.

Tyvärr har det inte hjälpt att förstora upp hela sidan heller eftersom den texten fortfarande är jobbigt liten även när det övriga börjar bli jobbigt stort. :down:

Den är gräsligt liten och plåttrig, inte bra alls. Kan tillägga att jag har glasögon så synen är det inget fel på.
 
Jag får också ofta samma problem med att webbsidan läses in igen. Bara på buke när jag är inte via iPad.

Exakt samma problem här, från ipad och iphone. Händer dock oftare än var 10:e sidladdning, kanske var 5:e.

I övrigt gillar jag uppdateringarna! Särskilt att man får tillgång till smileys och så vidare vid snabbsvar. Älskar att Buke kontinuerligt uppdateras och följer utvecklingen med taggar, notiser osv.
 
Jag provade i går att minska ner texten och menyn, jag har nu gjort den lite större igen.
Det positiva var att jag fick reda på att det i alla fall finns ett antal användare som faktiskt använder denna nygamla meny :)
 
Jag blir då och då utloggad när jag försöker skriva i en tråd,alltså när jag trycker på "Svara" efter jag skrivit så kommer det upp en "du måste vara inloggad"-ruta trots att jag varit inloggad sekunden innan (nyss fått en notis tex). Jag tror jag nu räknat ut ett samband, det verkar hända när mitt svar kommer att hamna på en ny sida? Inte jätteallvarligt, men smått irriterande...

Jag har också ett mysterium som verkligen irriterar mig något fruktansvärt! Jag är inte säker på att det har med just Buke att göra, kanske är det något med min dator eller webläsare (windows 7, firefox 38.0.1) men om någon kan hjälpa mig förstå vad som händer vore jag tacksam: ibland när jag börjar skriva ett svar så backar sidan. Jag kan försöka svara 3-4 gånger i samma tråd, och så fort jag börjar skriva så laddas förra sidan istället. Varför? Kan det vara en tangentkombination eller är det någon märklig bugg? Ibland hinner jag skriva en eller två bokstäver, ibland så mycket som ett eller två ord... Troooor inte det händer om jag kommit en bit med texten. Hjälp?
 
Allt funkar bra för mig men jag har en fråga. Har ny mobil o den behöver ju lära sig massa hästord. Vanligtvis på andra ställen funkar den som så att jag knappar in en bokstavskombination o så skriver den vad den tro jag vill. Blir det fel så klickar jag på ordet o den exakta kombinationen kommer upp så att jag kan välja att lägga till genom o klicka på den. På buke kommer aldrig kombinationen upp. Ska det vara så?

Samsung Galaxy Alpha o typ 4.4.4 Android o chrome

@Gunnar något tips på min fråga ovan? :)
 
Nej, tyvärr. Prova med den enklare editorn och se om det blir någon skillnad, tala gärna om hur det gick.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 527
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Enya
·
Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
2 720
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp