Några mindre uppdateringar

I går gjorde jag en uppdatering av Standardstilen och idag uppdaterade jag själva forumprogramvaran.
Det handlar om små uppdateringar med lite rättning av buggar, så de flesta av er märker säkert ingen skillnad.

Möjligen kan någon av dessa buggrättningar lösa eventuella problem några av er haft.
Ni får gärna skriva i tråden om så skett.
Om något ser konstigt ut eller fungerar dåligt efter uppdateringen vill jag gärna ha reda på det också
 
Hoppandet är bättre! Men när man backar kommer man högst upp på sidan man var på innan? Så har det varit ett par dagar.

iPhone, safari.
 
Jag har vad jag vet inte gjort något som skall ha ändrat beteendet när man backar en sida.
För mig hoppar det ingenting i höjdled längre, vad är det som hoppar hos dig?
 
Jag vet inte om jag förstår, men om du använder Standardstil, vilket du bör göra om du har en klibbig meny finns det inte längre någon vit meny (jag pratar om bakgrunden när jag benämner menyerna).
Troligen har du något cachat i din webbläsare, jag skall försöka se om jag kan göra något från mitt håll för att tvinga din och eventuellt andra webbläsare att ladda senaste versionen.

Nej har original. Testade standard nu igen men det är så sjukt segt tyvärr. O vit meny kvar i båda :)
 
Nej har original. Testade standard nu igen men det är så sjukt segt tyvärr. O vit meny kvar i båda :)
Jag förstår inte att Standardstilen skall kunna vara så seg, jag märker ingen skillnad.
Jag tror jag förstår vad du menar med vit meny, det är vad som på engelska brukar kallas breadcrumb, det är ingen meny, utan en information för att man enklara skall se var man är, som begåvats med klickbara länkar.

Om jag förstått det hela rätt finns det du vill ha under Standardstilen. Originalstilen har ingen klibbig meny, dock den gamla undermenyn som vissa tidigare ville ha tillbaka.
 
Jag förstår inte att Standardstilen skall kunna vara så seg, jag märker ingen skillnad.
Jag tror jag förstår vad du menar med vit meny, det är vad som på engelska brukar kallas breadcrumb, det är ingen meny, utan en information för att man enklara skall se var man är, som begåvats med klickbara länkar.

Om jag förstått det hela rätt finns det du vill ha under Standardstilen. Originalstilen har ingen klibbig meny, dock den gamla undermenyn som vissa tidigare ville ha tillbaka.

Japp det menade jag! :)
 
@Gunnar

Gav mig den på att byta stil o nu börjar jag gillat minsann, tack!!

En liten inflikning bara, inläggens nummer syns inte för mig i Standardstil. Gissar att det inte ska vara så?
 
För mig syns de uppe till höger i inläggen på större skärmar, men det syns inte på mobilen, tror det är tänkt att vara så, mindre viktig information skalas bort.
 
Håller du på med någon uppdatering nu @Gunnar? I natt kunde jag nämligen inte svara på inlägg (så att inlägget man svarar på kommer med i det inlägg man skriver, kunde bara tagga användaren jag svarade) och kunde inte heller ändra inlägg jag skrivit. Nu har jag bara den avancerade(?) texteditorn när jag ska kommentera, den där man ser koderna, kan välja textfärg osv. ville ha understruken text och fick då skriva koden för det själv eftersom det inte fanns att välja.
 
Det stämmer att jag bytt så att alla fått en enklare mer snabbladdad inskrivningruta som standard, den bör fungera bättre i mobiler exempelvis och kan kanske snabba upp användningen och sidorna.
Jag plockade bort understrykningsknappen då jag tycker det finns en risk att sådan text kan uppfattas som en länk, jag anser det bättre att använda fetstil om man vill framhäva något.

De problem du haft under natten kan möjligen ha att göra med ett litet fel som uppstod under natten och som löstes i morse, det är inget jag medvetet ändrat.
 
Aha, jag förstår uppdateringen men jag föredrog när man hade alternativet att välja vilken texteditor man ville använda. Själv föredrar jag t.ex. att se den fetade texten direkt istället för "b" "/b", får liksom en bättre överblick över hur inlägget kommer se ut på en gång istället för att måsta förhandsgranska. Nu dyker även ingen rullista upp när man ska tagga någon så det blir på ren chansning att man väljer rätt användare/kommer ihåg rätt användarnamn.
Nåja jag ska inte "gnälla", antar att jag vänjer mig :p ;)
 
Trodde faktiskt att taggningen skulle fungera ändå, kanske blir tvungen att byta tillbaka i alla fall.

Är det någon som haft problem tidigare med seghet som märker någon förbättring?
 
Trodde faktiskt att taggningen skulle fungera ändå, kanske blir tvungen att byta tillbaka i alla fall.

Är det någon som haft problem tidigare med seghet som märker någon förbättring?

Nej det är fortfarande lika segt. Dessutom måste man klicka två gånger på bakåtpilen för att backa nu. Varför?
 
Nej, man måste inte klicka två gånger, inte jag i alla fall. Vilken webbläsare har du på vilken plattform?

Och exakt vad är det som är segt i detalj?
 
Nej, man måste inte klicka två gånger, inte jag i alla fall. Vilken webbläsare har du på vilken plattform?

Och exakt vad är det som är segt i detalj?

Sitter på stationär dator och har firefox som webbläsare. Det tar fortfarande minst 10 sekunder, oftast längre innan sidan har laddat klart. Under tiden kan jag alltså inte börja scrolla för då hoppar det tillbaka till utgångsläget när sidan har laddat klart. Det är enbart på bukefalos som detta problem finns.
 
När jag testar med firefox tar det några få sekunder tills sidan med banners är färdigladdad. Jag kan direkt skrolla ner utan att det hoppar något.
Frågan är vad dina problem beror på? Skulle du kunna prova att ladda ned chrome och testa om det är någon skillnad. Om det går bättre kanske det är läge att rensa cachen på firefox då det kanske är den som ställer till det.
Nästa alternativ till problem är att datorn eller uppkopplingen är segare än hos mig och det är detta som ställer till det, nu tror jag inte de, men det skulle kunna påverka.
Är det en windowsmaskin? Är den skannad för virus och trojaner, dessa kan sega ner saker.
 
Jag vill nog gärna ha den andra texteditorn som ett alternativ i alla fall. Jag tycker bättre om den + att ändringen inte har gjort till eller från i seghet.
:)

Jag håller verkligen med! Jag använder tangentkommandon istället för mus för att kursivera osv, med den här editorn funkar ju inte det utan istället hoppar jag omkring på en massa ff-genvägar jag inte var ute efter...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 567
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 363
Senast: Enya
·
Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
2 775
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp