Några mindre uppdateringar

I går gjorde jag en uppdatering av Standardstilen och idag uppdaterade jag själva forumprogramvaran.
Det handlar om små uppdateringar med lite rättning av buggar, så de flesta av er märker säkert ingen skillnad.

Möjligen kan någon av dessa buggrättningar lösa eventuella problem några av er haft.
Ni får gärna skriva i tråden om så skett.
Om något ser konstigt ut eller fungerar dåligt efter uppdateringen vill jag gärna ha reda på det också
 
Gå in på inställningar och ändra då.

Klicka i "Använd den avancerade texteditorn för att skapa och ändra meddelanden"
För er som inte kan vänta på att jag eventuellt lägger tillbaka den gamla editorn bör ni kunna gå in under era inställningar och byta.

Var? Jag har varit under inställningar och letat, men jag kan inte hitta den? Jag vet att jag sett den där tidigare, men nu kan jag inte se det någonstans. :o
 
Måhända är jag gammal och skumögd...

Men jag tycker att den nya svara-rutan är alldeles för liten! Man ser bara några få rader av sin egen text resp den text man svarar på.

Jag vill ha större ruta för att få överblick över det jag skriver. Vill inte trycka svara och se det färdiga - för att sedan gå in och redigera efteråt.

Större ruta finns under alternativ, men nog borde det kunna gå att ha den större redan från början?
 
När jag testar med firefox tar det några få sekunder tills sidan med banners är färdigladdad. Jag kan direkt skrolla ner utan att det hoppar något.
Frågan är vad dina problem beror på? Skulle du kunna prova att ladda ned chrome och testa om det är någon skillnad. Om det går bättre kanske det är läge att rensa cachen på firefox då det kanske är den som ställer till det.
Nästa alternativ till problem är att datorn eller uppkopplingen är segare än hos mig och det är detta som ställer till det, nu tror jag inte de, men det skulle kunna påverka.
Är det en windowsmaskin? Är den skannad för virus och trojaner, dessa kan sega ner saker.

Tack för svar :) Ja jag har windows. Jag får testa detta :)
 
Måhända är jag gammal och skumögd...

Men jag tycker att den nya svara-rutan är alldeles för liten! Man ser bara några få rader av sin egen text resp den text man svarar på.

Jag vill ha större ruta för att få överblick över det jag skriver. Vill inte trycka svara och se det färdiga - för att sedan gå in och redigera efteråt.

Större ruta finns under alternativ, men nog borde det kunna gå att ha den större redan från början?

Bra input! DET vill jag också!!

Vi är ju trots allt på ett forum, inte på ett chattställe.
 
Måhända är jag gammal och skumögd...

Men jag tycker att den nya svara-rutan är alldeles för liten! Man ser bara några få rader av sin egen text resp den text man svarar på.

Jag vill ha större ruta för att få överblick över det jag skriver. Vill inte trycka svara och se det färdiga - för att sedan gå in och redigera efteråt.

Större ruta finns under alternativ, men nog borde det kunna gå att ha den större redan från början?
Bara så att inget är konstigt.
Jag ser ca 5 rader i snabbsvarsrutan under en tråd, är det samma för er?
I nedre högra hörnet kan man man ta tag och dra om man vill öka storleken.
Jag kommer inte ihåg att den gamla rutan var större, men det kan den mycket väl varit, skall kolla upp skillnaden.
 
Bara så att inget är konstigt.
Jag ser ca 5 rader i snabbsvarsrutan under en tråd, är det samma för er?
I nedre högra hörnet kan man man ta tag och dra om man vill öka storleken.
Jag kommer inte ihåg att den gamla rutan var större, men det kan den mycket väl varit, skall kolla upp skillnaden.
Nu har jag kollat, den avancerade (gamla standardeditorn) visar lika många rader från början. Skillnaden är att den ökar inskrivningsrutans storlek automatiskt när man når botten.
 
Jag vill gärna ha tillbaka det gamla systemet för att tagga, d.v.s. att man får upp en lista med namn då man skriver @. En annan sak som irriterar mig är att texten är så liten i svarsrutan. @Gunnar

Det som irriterar mig mest just nu är att jag inte får till länkningen på ett vettigt sätt. Är det en lång länk vill jag kunna korta ner den, men jag får det inte att fungera som förut, då man kunde svärta ett ord och klicka på länken och skriva in länkens adress i en ruta. Eller kan man göra på nåt annat sätt?
 
Nu har jag kollat, den avancerade (gamla standardeditorn) visar lika många rader från början. Skillnaden är att den ökar inskrivningsrutans storlek automatiskt när man når botten.

Aha, därför den upplevdes som liten nu då :)

Tack för tips om o öka strl, ser oxå ca 5 rader o vill ha typ 10-15 :D
 
Jag har nu bytt tillbaka så att alla standradmässigt har den gamla avancerade editorn förvald.
Vill man byta kan man göra det själv under sina inställningar.
 
Kan informera att segheten och hoppandet blivit mycket bättre för mig, även om det inte är helt borta än. Däremot är det fortfarande svårt att skriva inlägg. De senaste gånger jag skrivit på mobilen har buke "hackat till" och jag kan då inte längre skriva. Då får jag antingen klicka tillbaka och riskera att förlora hela eller delar av min text, eller så kan jag "avbryta" den här upphakningen med att klicka på t.ex. en gilla-knapp, och sedan i svarsrutan igen. Det händer ingen annanstans än på buke, så tror inte det är telefonen som strejkar.
 
Kan informera att segheten och hoppandet blivit mycket bättre för mig, även om det inte är helt borta än. Däremot är det fortfarande svårt att skriva inlägg. De senaste gånger jag skrivit på mobilen har buke "hackat till" och jag kan då inte längre skriva. Då får jag antingen klicka tillbaka och riskera att förlora hela eller delar av min text, eller så kan jag "avbryta" den här upphakningen med att klicka på t.ex. en gilla-knapp, och sedan i svarsrutan igen. Det händer ingen annanstans än på buke, så tror inte det är telefonen som strejkar.
Var det/är det någon skillnad beroende på vilken editor det är?
 
Jag har bara använt den gamla editorn, som har fungerat jättebra sedan kanske för 2 veckor sedan när jag upptäckte det här problemet. Ska testa och se om nya editorn fungerar bättre. @Gunnar
 
Hoppandet är typ borta för mig, ett när den laddar första bara men sedan är sidan still medan den laddar helt klart. Så skönt!
 
Nytt idag: Kan nästan inte skriva inlägg. Det segar, och ingenting händer. Bara på buke.

Samma här! Helt hopplöst! Text försvinner och inläggen blir helt konstiga. Försökte skicka samma inlägg i över en halvtimme och helt plötsligt fanns mitt inlägg där men bara endel av det :confused:
 
Jag hinner glömma och vilka som har problem ändrar sig ibland. Är det bara användare på androidmobiler som har problem med editorn?
Är problemet med båda editorerna?
För mig fungerar det utmärkt på datorn och de få gånger jag testat med mobilen har det fungerat bra.

Jag behöver få hjälp med att lista ut exakt vilka som har problem med exakt vad om det skall gå att lösa eventuella problem.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 567
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 363
Senast: Enya
·
Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
2 778
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp