Bukefalos 28 år!

Naivt med häst?(långt)

Sv: Naivt med häst?(långt)

Wooohooo detta är Buke när det är som bäst!! :D

Himla roligt att läsa.

Lycka till med Stanley (kul namn förresten...;))
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Jag tycker du ska köpa hästen om det är det DU vill och om det är det som gör dig glad. Din sambo behöver ju inte betala din hobby, men han borde förstå ditt dilemma.

Hoppas att du gör det som känns bäst för dig i slutändan.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Naivt med häst?(långt)

Wooohooo detta är Buke när det är som bäst!! :D

Himla roligt att läsa.

Lycka till med Stanley (kul namn förresten...;))

Jaa, verkligen buke som bäst, alla är så himla engagerad så man blir helt rörd!:o


Jaa, han heter egentligen Standup, men kallas Stanley..eller Stan The Man:D


TACK ÄN EN GÅNG ALLA FÖR ERT OTROLIGA STÖD, Jag blir verkligen tårögd..Alla verkar förstå hur mkt detta betyder för mig!

Jag e såå glaaad
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Ta mig fasen om en inte blir lite tårögd nästan:) å höra hur de blev för ts , låter som du funnit lite ny livsglädje å styrka . Hittat en bit av dig du glömt bort. stort grattis till er båda...å pussa på mulen :)

Precis så, jag kan säjja att jag minns inte när mitt liv kändes så helt sist..o jag har inte ens fått hem hästen än, han är min vän och har sedan dagen han tog första steget in i mitt liv, haft en bit av mitt hjärta..

Du e för go!:D

Tack för ditt stöd:bow:
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Jaa, vad tror du jag blir, och allas fina ord... *torkar bort en rörd glädjetår*:D
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

När boxen blir ledig, senast sista Aug, men kan hända att dom har boxen nu, vill flytta tidigare..Hoppas på innan såklart:laugh:

Väntar samtal från stallägaren ang. detta..lite små rastlös:p
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Kan ju inte låta bli att följa din tråd:)Hoppas att du får boxen så snart som möjligt,är ju hemskt att bara gå och vänta.Glöm inte kameran när du hämtar honom;)Hur går det med din sambo,har han börjat acceptera att ni får utökning i familjen?
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Åh vad roligt för dig! :banana:

Jag var så nervös innan min gamle häst kom hem, jälle lycklig men samtidigt rädd för att något skulle gå fel.

Jag glömde att skriva en sak förut, att jag fick hem min häst gav mig verkligen styrka att uppnå ett av mina stora livsmål, att köpa en egen gård. Jag ville inte att min gamle häst som hade varit en sån pärla skulle få leva sina sista år inackorderad på ridskolan (privatstallet iof).

Två år efter att han kom hem flyttade vi till vår gård där han har fått en stooor box och få gå ute många timmar varje dag, precis så som han vill ha det :love:
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Har sambon börjat vänja sig vid tanken på häst? :)

Japp, nu har vi köpt ny bil(med drag) o han ska med upp o hämta Stanley:) Han har märkt hur lycklig jag är, och det har nog gjort att han förstår hur mkt bättre VI får det oxå nu:D Så nu pratar vi öppet o jag kan planera och parat utan att jag känner att han surar till..Helt underbart mår jag just nu:laugh:
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Yes vad härligt att läsa,bara att gratulera .Men ett litet råd se till att han inte känner sej bortglömd bara nu när han insett hur bra du mår.Samt som sagt tror nog att märker att han har en mkt gladare sambo nu och han har väl insett att det bara gynnar ert förhållande.:)
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Men vad underbart det låter!! :) Det blir ju så mycket roligare om man kan dela varandras glädjeämnen.
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Jag är 19 år, studerande. Bor hemma på gård med 4 hästar (tanken är att sälja 1 häst och kanske låna ut 1 inom ganska snar framtid). Jag har kommit in på en utbildning på distans och halvfart vilket passar bra nu efter gymnasiet då jag har gått i skolan sedan jag var 6 år och är lite less på det. Jag har alltså tid på mig att ta igen förlorad stalltid och fundera ordentligt på vad jag vill göra sen. Jag har mina aningar om vad det kommer att bli men kanske ändrar jag mig.

För tillfället tävlar jag distans och vill satsa HÖGT vilket är svårt med en 19-årig häst som inte är byggd för ändamålet. Därför har jag gått och funderat på sedan i början av året på att köpa en ny häst som kan ta över så småningom när min 19-åriga dam inte längre vill vara med. Jag har kikat fram och tillbaka på annonser och nu vet jag ungefär vad jag vill ha. Jag tänker "köp!" men samtidigt vet jag inte vad som händer sedan.

Där kom en kompis in i historian och säger: Om du hade en vecka kvar att leva, vad skulle du göra då?

Svaret är självklart. Naturligtvis tar jag hem hästen. Du kan ju gissa varför jag ringde till henne när jag ville ha ett svar som liknar "go for it, girl!". Jag ska fixa det ekonomiskt enligt alla konstens beräkningar. Blir det problem med vad som helst, utbildning, framtidsplaner etc. så löser jag det då. Man kan inte förutse allt. Rätt vad det är kanske jag hittar en karl mitt under inridningen och blir gravid. Det vet jag inte men jag kan ju heller inte gå och vänta på att det ska hända. Händer det så händer det. Likaså med din arbetslöshet, du kan inte förutse det. Skulle det skita sig så löser du säkert det på ett bra sätt då.

Det jag vill säga är att om du verkligen vill ha hästen och tror att du fixar det så köp den! Eventuella problem tar man itu med när de kommer. Man kan inte förutse allt. Man måste våga prova!

(Såg nu att allt verkar vara löst. Gratulerar! Hoppas att mitt inlägg kanske kan hjälpa någon annan i stället!)
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Hur har det gått? Har du fått hem honom än? Bilder!:banana::bump:
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

Köp hästen! du har tänkt igen allt noga och vet vilket ansvar du tar på dig. om din sambo sätter stopp för dig så tycker jag inte han är så mycket att ha. älskar han dig så stöttar han dig i dina val och intressen.

Skulle jag räkna upp alla OM som skulle kunna finnas för mig och min häst så skulle nog inte jag har köpt honom i första taget. det finns massvis med OM men det finns även massvis med lösningar på alla OM :idea: vi hästmänniskor måste vara uppfinningsrika på ideer då det aldrig (för det mesta) går som planerat :rofl:
 
Sv: Naivt med häst?(långt)

kort svar bara: det är ju faktiskt helt upp till dig egentlgine. dina pengar=ditt val vad du lägger dom på.

Jag personligen kommer aldrig igen (har gjor det) vara med nån som inte kan acceptera att jag kanske tycker annorlunda och fakiskt får göra vad jag vill med mina pengar och tid, det är ju en del av dig liskom (för det är ju en viktig sak för dig låter det ju som) och om han verkligen inte är ok med det så skulle jag inte vara ok med honom, för i längden är det inte värt att ge upp sig sjäälv så mycekt för någon.

Om han bara inte tycker det är en bra idé med respekterar att det är ditt val o inte kommer tjura över det sen, så är det ju ok, då är det bara att ta det beslut du själv tycker är rätt för dig, din hobby har du ju rätt att ha utan att det ska vara ett problem för ett förhållande.

Jag tycker du har räknat helt ok, så där ser ajg inget problem.

lycka till och glöm inte bort att det inte är värt att ge upp sig själv för mycket! Ätka kärlek accepterar att den adnra personen är en individ och har nog med respekt för det också.

edit: såg nu att du ska ta hem honom, grattis!
skönt att sambon förstod hur viktigt det är för dig!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 466
Senast: Shixle
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 702
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·
Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 625
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp