Bukefalos 28 år!

Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Här och har börjat gå igenom leken (är bara på sidan 3). Efter att studerat rollistan (igen) drar jag slutsatsen att svaren på den obligatoriska frågan nog inte kommer att ge så mycket. Det finns ju inga onda utanför lyan i behov av att signalera. Naturligtvis kan onda försöka connecta med goda i vanlig ordning. Men jag tycker sällan man ser sådant så pass tidigt i leken.
 
När jag läser detta så är det en sak jag reagerat på (särskilt i ljuset av vad Snurrfian sen skriver i #71)och det är att Q funderar i termer av ifall ulvarna får en rad om spionen blir lynchad vad om den blir käk då? Jag menar om lyan har fattat vem som är spionen planerar de att skona den i lynch för att få raderna och käka sen då eller?

Hur menar du med det fetstilta?

Om spionen så tänker jag att rollens begränsning kan bli ett tveeggat svärd även för ulvarna. Om de lyckas lista ut någon nyckelroll (med den här rolluppsättningen tänker jag främst på ängeln) tack vare spioninfon och försöker få den spelaren lynchad kan det vara lättare att genomskåda för spionen när hen bara har två potentiella ulv-rader att välja på.
 
jag tycker som vanligt att det är svårt ffa när så många inte skrivit så mycket. Jag har ju pressat lite på q runt hennes frågor om lynch av spionen - jag tycker att hon har svarat tillräckligt trovärdigt på dom trots allt.

Sen noterade även jag bsfs och qs kommentar till fio och att Habina noterat den också. Jag känner mig lite som råttan på repet och repet på riset...Försökte bsf och q (på ett skämtsamt vis) sprida misstankar? Eller var fio skum? Eller försöker habina sprida misstankar med sin notering?

Sen LenaH som har reagerat på samma sak som jag angående q, men är tydlig med att hon inte bondar med mig. För hon tröttnade på det i förra leken.

Snurrfians notering om att lyan kanske vill ha kvar spionen just för infons skull är också värt att notera eftersom det är en generellt sett bra tanke - även bsf filosoferar lite runt hur spionen (eller de med info) ska agera.
 
Hur menar du med det fetstilta?

Om spionen så tänker jag att rollens begränsning kan bli ett tveeggat svärd även för ulvarna. Om de lyckas lista ut någon nyckelroll (med den här rolluppsättningen tänker jag främst på ängeln) tack vare spioninfon och försöker få den spelaren lynchad kan det vara lättare att genomskåda för spionen när hen bara har två potentiella ulv-rader att välja på.

Jag har svarat på det lite senare för q ställde samma fråga!

jag tänker att OM det hade varit så att ulvarna fick spionraden trots att de käkat spionen samma natt - så kanske hade det kanske varit värt att inte ev lyncha i lynchen innan. Typ. Men nu är det ju inte så - om spionen dör vid käk så får inte lyan några rader.
 
Hur menar du med det fetstilta?

Om spionen så tänker jag att rollens begränsning kan bli ett tveeggat svärd även för ulvarna. Om de lyckas lista ut någon nyckelroll (med den här rolluppsättningen tänker jag främst på ängeln) tack vare spioninfon och försöker få den spelaren lynchad kan det vara lättare att genomskåda för spionen när hen bara har två potentiella ulv-rader att välja på.

Absolut! Även om spionen inte får veta vilken rad det är som ulvarna får så är det ju i allafall en av de två som spionen själv fått.
 
Ok, då är det bara bsf som känns skum kring det. Du känns skum för du verkar tänka som en ulv kring spionen... :cautious:
Nu skriver jag medan jag läser, så du kanske har svarat på det här redan...:D Men hur menar du att :D Q tänker som en ulv runt spionen? Hur tänker ulvar runt spioner?

Däremot reagerar även jag på BSFs kommentar om Fio. Nog för att många kan snurra till rollistan (jag visste ju inte vad rollerna hette senast:crazy: - typ vid DL5). Men BSF brukar ju ha jäkla koll på allt möjligt. Å andra sidan - alla onda sitter i lyan (om jag nu inte snurrat till det helt väldigt mycket), så om BSF sitter i lyan lär de ha reflekterat över där inne att det inte finns onda utanför. Skulle hon i det läget göra en sådan kommentar som uppenbart kan anses vara ett försök att misstänkliggöra?

EDIT: Korrigerade lite saknade (
 
DL1 är svårare än vanligt när det inte finns onda utanför lyan för det finns inga kontaktförsök att leta efter. Inte för att jag brukar se dem men de finns säkert.

Då blir Bsfs kommentar om fio ännu märkligare för antingen försöker Bsf sprida misstankar eller så är hon god och försöker hitta en teori hon kan lansera första DL?
 
Fast varför i hela fridens namn skulle jag vilja berätta att jag är Jadis om jag var det?!?
Jadis ingår som vi konstaterat tidigare i lyan och behöver därför inte försöka vinka till ulvarna och varför (igen?!) skulle någon vilja outa sig så?

Tänk ett varv till. ;)
Fick inte play att fungera för att kolla masterchef australien :arghh:

Tänkte inte på det, att alla är i lyan. Säger ju att jag är förvirrad och kanske förstör för nån. Men jag står vid mitt val ändå, tycker du skrev så slugt på nåt vis :p
 
Fick inte play att fungera för att kolla masterchef australien :arghh:

Tänkte inte på det, att alla är i lyan. Säger ju att jag är förvirrad och kanske förstör för nån. Men jag står vid mitt val ändå, tycker du skrev så slugt på nåt vis :p
Jag såg vår stallkatt framför mig när jag skrev! :p
Och i nästa liv vill jag nog vara just en sån.
 
Jag reagerar också lite på hemlig's röst på LenaH och ovilja att tänka ett varv till - sen när hon får det förklarat att det inte finns några onda utanför så vill hon ändå ha kvar rösten.
 
Jag reagerar också lite på hemlig's röst på LenaH och ovilja att tänka ett varv till - sen när hon får det förklarat att det inte finns några onda utanför så vill hon ha kvar rösten.
Jag reagerar ju (självklart) också men tänker också att hon är helt ny och hade hon varit i lyan så borde någon uppmärksammat henne på det?
Precis som @Myrten skrev om @Blacksmithfarm - de borde pratat om det?

Eller så är de ulvar båda två. Och några till. :meh:
 
Jag har svarat på det lite senare för q ställde samma fråga!

jag tänker att OM det hade varit så att ulvarna fick spionraden trots att de käkat spionen samma natt - så kanske hade det kanske varit värt att inte ev lyncha i lynchen innan. Typ. Men nu är det ju inte så - om spionen dör vid käk så får inte lyan några rader.
Men vore det inte väldigt ologiskt om ulvarna skulle få spionraden trots att de käkat spionen samma natt? När händer sådant? Eller har jag missat någon spelutveckling under min tillfälliga ulvspelspension?

Läser diskussionen mellan dig och Q och blir genast paranoid :rofl: . Jag tycker att du går rätt hårt på henne för att hon bara skrev om lynch inte käk. Samtidigt vet jag ju inget om vare sig dig eller Q utom att ni är slipade, har spelat mycket tillsammans och är vänner. Ergo blir jag orolig att ni sätter upp värsta showen för att utåt sett ta avstånd från varandra.

@hemlig - oroa dig inte för att förstöra för någon! Det här är en lek! Men jag måste säga att din röst får mig att reagera. Inte i första vändan, men att du låter den stå kvar fast grunden för den visade sig felaktig.

Samtidigt - om hemlig är i lyan, borde inte de övriga där påpekat att röstmotiveringen var något som skulle väcka uppmärksamhet? Eller rättare sagt att inte ändra röstmotiveringen när missförståndet som ledde till rösten blev utrett? Det är ju mycket olika hur lyor samspelar och hur mycket hjälp nya får, men ändå...
 
Jag reagerar ju (självklart) också men tänker också att hon är helt ny och hade hon varit i lyan så borde någon uppmärksammat henne på det?
Precis som @Myrten skrev om @Blacksmithfarm - de borde pratat om det?

Eller så är de ulvar båda två. Och några till. :meh:

Vänta nu, Lena - vilka är (tillägg: hypotetiskt) ulvar? Först tänkte jag att du avsåg den hemlig röstat på. Sen kom jag på att det var nåååågot konstigt med den teorin. :rofl:
 
Läser diskussionen mellan dig och Q och blir genast paranoid :rofl: . Jag tycker att du går rätt hårt på henne för att hon bara skrev om lynch inte käk. Samtidigt vet jag ju inget om vare sig dig eller Q utom att ni är slipade, har spelat mycket tillsammans och är vänner. Ergo blir jag orolig att ni sätter upp värsta showen för att utåt sett ta avstånd från varandra.

:rofl: nä vi showar inte ( om det nu hjälpte ;) )
 
Beträffande min fråga till Habina om hur hon menade att tänka som en ulv runt spionen så inser jag nu att hon besvarade den bra här:
Haha, du kan göra precis allt möjligt som ulv. ;)

Jag reagerade på just lynchen av lösmynt spion. Som snurrfian nämnt så kan ju ulvarna vilja ha kvar spionen och då tänker man som ulv kanske inte ens på att fråga om det scenariot.

Då fattar jag!:)
 
DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH


LenaH :1


(till er nya, detta är för att vi ska hålla koll på rösterna och ha allt samlat i en lista vid DL, inget tvång att man ser till att ens egna röst finns med - det brukar finnas några som håller koll - men det är bra:))

Har kommit hem nu, håller på att läsa ikapp och ska svara på era funderingar.
 
jag tycker som vanligt att det är svårt ffa när så många inte skrivit så mycket.
Jag inser att jag inte bidragit med så mycket än. Jag läser och funderar, problemet är bara att jag inte kommer fram till nånting vettigt för det. Känns som det här kommer sluta med att jag röstar på mig själv för att jag är skum som inte skriver nånting. :idea::p
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
16 191
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp