Bukefalos 28 år!

Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

När jag läser detta så är det en sak jag reagerat på (särskilt i ljuset av vad Snurrfian sen skriver i #71)och det är att Q funderar i termer av ifall ulvarna får en rad om spionen blir lynchad vad om den blir käk då? Jag menar om lyan har fattat vem som är spionen planerar de att skona den i lynch för att få raderna och käka sen då eller?
jag hade kunnat skriva lynchad / käkad också , funderingen är densamma. Det jag undrade över var helt enkelt bara att klarlägga att utan lösmynt spion så ingen spionrad till ulvarna.
Jag hänger inte med i hur DU menar med din sista rad där?:confused:
Om man nu ponerar att ulvarna vill spara på spionen under lyncherna varför skulle de sedan vilja käka den ( om de sparar på den för att få info?)
 
Jag har inte så mycket tid som jag hade tänkt nu ikväll, blev inkallad som ponnyberidare när ordinarie ryttare blev sjuk så ska åka till stallet, men kommer in igen närmare DL! :)
 
jag hade kunnat skriva lynchad / käkad också , funderingen är densamma. Det jag undrade över var helt enkelt bara att klarlägga att utan lösmynt spion så ingen spionrad till ulvarna.
Jag hänger inte med i hur DU menar med din sista rad där?:confused:
Om man nu ponerar att ulvarna vill spara på spionen under lyncherna varför skulle de sedan vilja käka den ( om de sparar på den för att få info?)

Jag tänkte att eftersom du specifikt skrev bara lynchad så reagerade jag. Om det var så att spionens rad kommer lyan till godo i ett läge när de käkar spionen så är det liksom info till lyan men ingen info till goda i den DL.
 
Jag tänkte att eftersom du specifikt skrev bara lynchad så reagerade jag. Om det var så att spionens rad kommer lyan till godo i ett läge när de käkar spionen så är det liksom info till lyan men ingen info till goda i den DL.
:idea: aha. du tänkte så...
Det var iofs en bra tanke !
Jag tänkte liksom bara om lösmynte spionen dör ( oavsett hur )= ingen spionrad till lyan?
 
Måste fråga med anledning av cirkus fundering:
@Dentaku vad händer om lösmynte spionen käkas ? får ulvarna någon spionrad då ?
( här tänker jag att lösmynte spionen dör = inga spionrader till den = ingen spionrad till ulvarna)
Men det kanske var ett för snabbt antagande ?
 
Noterar att två personer (bsf och ???) reagerar på det fio skriver om talande hästar. Typ att det ska vara någon typ av hint.

Men till vem? Läser jag rollistan förstår jag det som att Jadis hör till lyan redan. Eller har jag snurrat till det och fattat fel?
 
Måste fråga med anledning av cirkus fundering:
@Dentaku vad händer om lösmynte spionen käkas ? får ulvarna någon spionrad då ?
( här tänker jag att lösmynte spionen dör = inga spionrader till den = ingen spionrad till ulvarna)
Men det kanske var ett för snabbt antagande ?

Det stämmer att eftersom inte spionen får några spionrader om den käkas så kan inte heller ulvarna få någon.
 
Jag reagerade inte alls på @fio s kommentar om talande hästar. Känns som något jag kunnat skriva själv. :p

Hade Monsun kunnat prata hade jag blivit galen, Åke hade nog inte stört lika mycket för han är bara glad och hungrig. :D
 
Noterar att två personer (bsf och ???) reagerar på det fio skriver om talande hästar. Typ att det ska vara någon typ av hint.

Men till vem? Läser jag rollistan förstår jag det som att Jadis hör till lyan redan. Eller har jag snurrat till det och fattat fel?
Jag skrev en skämtsam kommentar till fio igår efter hennes kommentar ang talande hästar, så det är nog mig du tänker på...

edit jag skrev så här:
"det där låter som att du skulle vilja härska ostört ?:sneaky:"
dvs ingen tanke om någon "hint"
 
Jag skrev en skämtsam kommentar till fio igår efter hennes kommentar ang talande hästar, så det är nog mig du tänker på...

edit jag skrev så här:
"det där låter som att du skulle vilja härska ostört ?:sneaky:"
dvs ingen tanke om någon "hint"

Ok, då är det bara bsf som känns skum kring det. Du känns skum för du verkar tänka som en ulv kring spionen... :cautious:
 
Ok, då är det bara bsf som känns skum kring det. Du känns skum för du verkar tänka som en ulv kring spionen... :cautious:
hm , om jag vore ulv och hade de funderingarna skulle jag väl pm:a om dem och hålla tyst om dem i tråden ? Eller hur tänker du nu?
Tillägg: VAD är det jag tänker som en ulv i ang lösmynte spionen? För att jag skrev "bara " lynchad ? Eller? Jag skrev öht inget om att det vore bra för onda att inte lyncha lösmynta spionen i mitt första inlägg, det var det Snurrfian som funderade vidare i och jag svarade väl tillbaka på det iofs?
 
hm , om jag vore ulv och hade de funderingarna skulle jag väl pm:a om dem och hålla tyst om dem i tråden ? Eller hur tänker du nu?
Tillägg: VAD är det jag tänker som en ulv i ang lösmynte spionen? För att jag skrev "bara " lynchad ? Eller? Jag skrev öht inget om att det vore bra för onda att inte lyncha lösmynta spionen i mitt första inlägg, det var det Snurrfian som funderade vidare i och jag svarade väl tillbaka på det iofs?

Nu var inte frågan till mig, men på det kursiva så svarar jag NEJ, det tror jag inte en sekund att du skulle. Däremot så skaver det att du är noggrann med att tala att du skulle skicka PM istället för att skriva i tråden (förutom hela grejen som jag reagerat på)
 
Noterar att två personer (bsf och ???) reagerar på det fio skriver om talande hästar. Typ att det ska vara någon typ av hint.

Men till vem? Läser jag rollistan förstår jag det som att Jadis hör till lyan redan. Eller har jag snurrat till det och fattat fel?
och inte för att jag vet vart jag har @Blacksmithfarm i denna leken men hon skrev så här:

Här.
Känns som gäen åsikt som den vita häxan kan tänkas ha...

Jag kan inte riktigt se att BSF skulle tycka att det skulle vara en hint från fio till en lya som du vill få det till?
Hon skriver ju att det är en ÅSIKT som vits häxan skulle kunna tänkas ha? Inget om viftande till lyan etc etc man brukar formulera det som om man letar efter tex ett får .

Jag har svårt att se att den som är vita häxan skulle formulera sig så dessutom, att jag skämtsamt skojar om det ( som i min kommentar igår) för att det ser lite kul ut är en sak. Hade formulerat det annorlunda om jag verkligen misstänkte det....
Inte heller fio vet jag vart jag har så visst kan hon vara både ond och vita häxan trots allt, men det känns inte som något en sådan roll skriver- de brukar generellt vara försiktigare med sina formuleringar, som jag upplever det...
 
Nu var inte frågan till mig, men på det kursiva så svarar jag NEJ, det tror jag inte en sekund att du skulle. Däremot så skaver det att du är noggrann med att tala att du skulle skicka PM istället för att skriva i tråden (förutom hela grejen som jag reagerat på)
Du får tro vad du vill, jag hade iaf inget annat uppsåt än det jag förklarat.
Jag vill tro att du bara är ute och funderar på det som kan funderas över , men att det skulle skava??
Och jodå när jag är ond så pmar jag ( iaf i lekstarten!) om sånt som kan gagna onda sidan om ingen annan alls lyfter det i tråden _ tex så var jag mycket snabb att fråga om det fanns två onda utanför lyan i förra leken till LL, redan dag 1 tror jag jag redovisade inte det i tråden alls förrän det närmade sig slutet och det ändå skull bli uppenbarat att så nog var fallet;)
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 821
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp