Naturlig deodorant/deodorant utan aluminium.

Lätt? Jag förvarar nästan all mat i alufolie i kylskåpet. Dricker minst en aluburk energidryck varje dag de senaste 5 åren. Men det gäller kanske bara vid värme?

Är mer orolig för allt som förvaras i plast:crazy:

Jag tror inte det är nån större fara utan just vid uppvärmning som det är bra att undvika. Samma med plast.
Jag har bl.a. bytt ut alla plastlådor till de i glas.

Tycker det smidigaste är att bara dutta på äppelcidervinäger efter dusch så håller det sig bra till nästa gång utan att lukta.
 
Litar mer på Livsmedelsverket. Kurera skriver liksom vad fan som helst, t.o.m Sanna Ehdins påhitt.
Det finns mängder av info om du gillar aluminium förgiftning på engelska, jag orkar inte leta fram själv.

Jag litar inte på livsmedelsverket, personerna som sitter i styrelsen är inblandade i typ Nestlé osv. Orkar inte leta fram artiklar om det heller ;)
 
Jag blandar lika delar kokosolja, bikarbonat och majsstärkelse. Oljan får smälta i ett vattenbad och när det är gjort blandar jag ner majsstärkelse och bikarbonat. Häller upp i en burk och låter stelna, sedan är det färdigt att användas.

Hur så att säga applicerar du det på plats?
 
Det finns mängder av info om du gillar aluminium förgiftning på engelska, jag orkar inte leta fram själv.

Jag litar inte på livsmedelsverket, personerna som sitter i styrelsen är inblandade i typ Nestlé osv. Orkar inte leta fram artiklar om det heller ;)
Varifrån har du fått att aluminiumförgiftning är vanligt i Sverige då?

Iofs, foliehattar kanske ger förgiftning, vad vet jag.
 
Varifrån har du fått att aluminiumförgiftning är vanligt i Sverige då?

Iofs, foliehattar kanske ger förgiftning, vad vet jag.
Jag kommer faktiskt inte ihåg var jag läste det, så jag ska väl inte stå på mig om hur vanligt det är. Men bland dom som har gjort analys var aluminiumförekomst väldigt vanligt.
 
Jo men du ska ju värdera den informationen också. Det du återger i den här tråden indikerar inte alls att du har det minsta källkritik.

@EmmaBovary :bow:
Självklart läser jag med källkritik. Jag tycker bara det är lite besvärligt att googla fram en massa länkar och det var något år sen jag läste på om aluminiumförgiftning. Och tyckte att kurera sammanfattade det jag läst tidigare på ett sätt som var lätt att förstå.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I ett försök att belasta kroppen mindre med saker vi inte behöver ha i den började jag med aluminiumfri deodorant. Jag hade fått...
2
Svar
35
· Visningar
2 262
Kropp & Själ Jag får hysterisk klåda av många sorters roll on - måttligt kul att gå runt och klia sig i armhålorna... Har dock, efter år av provande...
Svar
17
· Visningar
3 880
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp