Naturlig deodorant/deodorant utan aluminium.

cambodia

Trådstartare
Någon som använder? Vilken sort? Funkar den bra? Behöver tips!

Har senaste åren använt mig av en "Thai-sten" som har fungerat bra men nu luktar jag äckelsvett nästan direkt när jag blir svettig :wtf:
Har nyss varit gravid så kan ha med någon hormonomställning att göra, kanske? I övrigt har jag inte ändrat något som tvättmedel etc (eller ja, förvisso en annan tvättmaskin men tvättar som vanligt).

Känner mig lagom ofräsch, måste köpa något nytt men skulle vara toppen med tips från någon som använt någon annan sort.

(Ja just, ett litet tillägg, jag tål inte starka dofter så helst en väldigt mild doft eller ingen alls)
 
Jag gjorde egen deo förut med kokosfett, potatismjöl och bikarbonat men sen blev vissa bhar förstörda (fett-fläckar) så jag slutade. Mot svettningen funkade den jättebra däremot.
Idag använder jag en från Apoteket som heter Eco Gerd (unisex), älskar den :love:. Även Urtekrams deo funkade bra :)
 
Jag har köpt någon helt doftfri på apoteket, men den fungerade tyvärr inte, luktade skunk direkt. Så köpte en aluminium fri på apoteket, med svag parfym. Fungerade mycket bättre. Kan kolla vad den heter imorgon om du vill. :)
 
Urtekram aloe vera är min favorit, men just nu använder jag Dr Organic manuka honey för omväxling. Det är betydligt mindre doft i Urtekrams, men tycker att just deras aloe vera har fungerat väldigt bra för mig. Deras andra sorter har dock inte fungerat lika bra...
 
Min mamma använder Rosenseriens deo och är nöjd :)
Maria Åkerberg har en deospray som jag tycker fungerar bra, jag har för mig att den är med citrusdoft.
 
Min mamma använder Rosenseriens deo och är nöjd :)
Maria Åkerberg har en deospray som jag tycker fungerar bra, jag har för mig att den är med citrusdoft.
(Kan ju googla men orkar inte...:angel:)
Rosenserien, heter den bara så eller doftar den verkligen rosor? För då går den bort direkt :D
Annars verkar den ju bra!
 
Jag har precis köpt en från Care of Gerd som verkar funka riktigt bra! :) Jag har unisex-varianten men det finns andra också tror jag. Görs i Jokkmokk :D
 
Hur gör du då? Väldigt nyfiken på detta då det känns väldigt hälsosamt och bra :)

Jag blandar lika delar kokosolja, bikarbonat och majsstärkelse. Oljan får smälta i ett vattenbad och när det är gjort blandar jag ner majsstärkelse och bikarbonat. Häller upp i en burk och låter stelna, sedan är det färdigt att användas.
 
Lätt? Jag förvarar nästan all mat i alufolie i kylskåpet. Dricker minst en aluburk energidryck varje dag de senaste 5 åren. Men det gäller kanske bara vid värme?

Är mer orolig för allt som förvaras i plast:crazy:
Värme är betydligt värre. Man kan kolla vad man har för värden med hjälp av en hårmineralanalys, det är vanligt att folk i Sverige är förgiftade. Dock får inte alla symptom.

Jo, plast är inte heller bra! (Typ värma i matlådor av plast, steka med plastverktyg i en teflonpanna osv)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I ett försök att belasta kroppen mindre med saker vi inte behöver ha i den började jag med aluminiumfri deodorant. Jag hade fått...
2
Svar
35
· Visningar
2 218
Kropp & Själ Jag får hysterisk klåda av många sorters roll on - måttligt kul att gå runt och klia sig i armhålorna... Har dock, efter år av provande...
Svar
17
· Visningar
3 877
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp