Naturlig deodorant/deodorant utan aluminium.

@athena_arabians @Anna
Hur kommer det sig att ni ratar Weledas produkter enbart för att grundarna är antroposofer?

Jag menar att många andra EKO oftast är dyrare och har mindre sortiment. Iaf av de jag testat. Eller så är det EKO men ändå inte alla ingredienser i produkten det i andra märken. Vilket tycker jag gör det svårt att veta vad något faktiskt innehåller. Man får googla och upptäcker då att en ingrediens inte alls är önskvärd.
Alltså även en del EKO hudprodukter har min hy börjat klia av. Weledas har funkat utan att det har kliat. Och en del ACO. Dove och liknande deo:s funkar inte. Då kliar det konstant och jag river upp mig tyvärr.

Alla får ju självklart välja som de vill men jag vill inte sluta med något som jag vet funkar på min hy trots att jag inte håller med själva filosofin.
 
@athena_arabians @Anna
Hur kommer det sig att ni ratar Weledas produkter enbart för att grundarna är antroposofer?

Jag menar att många andra EKO oftast är dyrare och har mindre sortiment. Iaf av de jag testat. Eller så är det EKO men ändå inte alla ingredienser i produkten det i andra märken. Vilket tycker jag gör det svårt att veta vad något faktiskt innehåller. Man får googla och upptäcker då att en ingrediens inte alls är önskvärd.
Alltså även en del EKO hudprodukter har min hy börjat klia av. Weledas har funkat utan att det har kliat. Och en del ACO. Dove och liknande deo:s funkar inte. Då kliar det konstant och jag river upp mig tyvärr.

Alla får ju självklart välja som de vill men jag vill inte sluta med något som jag vet funkar på min hy trots att jag inte håller med själva filosofin.

Därför att jag anser att det är en vidrig sekt som jag inte vill stötta på något sätt. Jag har nära släktingar som fastnade i det träsket och det slutade inte bra (självmord bla).
 
@athena_arabians @Anna
Hur kommer det sig att ni ratar Weledas produkter enbart för att grundarna är antroposofer?

Jag menar att många andra EKO oftast är dyrare och har mindre sortiment. Iaf av de jag testat. Eller så är det EKO men ändå inte alla ingredienser i produkten det i andra märken. Vilket tycker jag gör det svårt att veta vad något faktiskt innehåller. Man får googla och upptäcker då att en ingrediens inte alls är önskvärd.
Alltså även en del EKO hudprodukter har min hy börjat klia av. Weledas har funkat utan att det har kliat. Och en del ACO. Dove och liknande deo:s funkar inte. Då kliar det konstant och jag river upp mig tyvärr.

Alla får ju självklart välja som de vill men jag vill inte sluta med något som jag vet funkar på min hy trots att jag inte håller med själva filosofin.
De är antivaccare, kvacksalvare osv och till sådana vill inte jag att mina pengar går.
 
Jag har provat mängder av aluminiumfria deodoranter men till slut fastnade jag för Forever livings deostick. Fungerar väldigt bra.
https://foreverliving.se/shop/product/aloe_ever_shield_deodorant

Forever Living är pyramidspel/sekt och heller inget jag vill uppmuntra: http://www.dt.se/allmant/dalarna/fore-detta-forever-living-saljare-berattar-det-ar-sektliknande

Deras produkter är dessutom väldigt tveksamma: http://www.expressen.se/nyheter/foretaget-erkanner-aloe-vera-kan-paverka-levern/
 
Det verkar finnas många skummisar i eko branschen :crazy:! Dessa produkter är inget jag själv har använt men hade ingen aning om att det var en sekt. Varenda grej man köper måste man tydligen dubbelkolla om man vill vara säker.
Ta tex weledas grejer som jag först fick i present. Dvs jag hade inte själv valt dem men testade och blev positivt överraskad. Och nu har jag läst lite om antroposofi och fattar inte riktigt allt men de verkar ha en del skumma grejer för sig och just detta att PENGAR är det som blandats med en vetenskap jag känner mig ytterst tveksam till. Jag menar om allt är perfekt men det är ändå pengarna som styr i slutändan. Dvs en BLUFF!

Jag blir himla irriterad får väl tvätta mig med barnängelns tvål, hoppas att den är ok vågar knappt googla på den.
 
Jag har läst vetenskapliga artiklar/studier, men är värdelös på att googla på engelska.

Man tar såklart upp betydligt mindre via huden än om du förtär något. Och oavsett om det är 0.01 % eller what ever. Jag väljer att inte använda aluminium på huden, eller kvicksilver, eller andra tungmetaller.

Åter till det ursprungliga ämnet, någon som provat den här? https://naturligdeo.se

Du vet att du andas in mer aluminium än du sätter på huden? med tanke på ditt resonemang om applicering kontra förtäring.
 
Du vet att du andas in mer aluminium än du sätter på huden? med tanke på ditt resonemang om applicering kontra förtäring.
Oavsett hur många procent man får i sig på olika sätt så väljer jag att inte använda aluminium i deon. :) (och om man inte tog upp aluminium via huden som vissa säger, hur fungerar då tex absolut torr?)
 
Det verkar finnas många skummisar i eko branschen :crazy:! Dessa produkter är inget jag själv har använt men hade ingen aning om att det var en sekt. Varenda grej man köper måste man tydligen dubbelkolla om man vill vara säker.
Ta tex weledas grejer som jag först fick i present. Dvs jag hade inte själv valt dem men testade och blev positivt överraskad. Och nu har jag läst lite om antroposofi och fattar inte riktigt allt men de verkar ha en del skumma grejer för sig och just detta att PENGAR är det som blandats med en vetenskap jag känner mig ytterst tveksam till. Jag menar om allt är perfekt men det är ändå pengarna som styr i slutändan. Dvs en BLUFF!

Jag blir himla irriterad får väl tvätta mig med barnängelns tvål, hoppas att den är ok vågar knappt googla på den.

Jag har en släkting som hållit/håller på med Forever Living... :grin: fast där känner jag mig inte genetiskt belastad iaf, hen är ingift :D Jag vet inte om hen håller på längre, vi andra gjorde det rätt klart från början att det där är inte något vi vill bli inblandade i.
 
För att så länge du inte slutar andas gör det varken från eller till.
Man måste börja någonstans, när det kommer till allt man vill undvika/förbättra. Det finns många sätt att få i sig aluminium på. Tex så ska man helst undvika att äta mat som är tillredd i aluminiumkastruller/aluminiumfolie. Att jag dessutom väljer bort att applicera det på huden kan omöjligt skada, jag tror att det kan göra skillnad. :)
 
Man måste börja någonstans, när det kommer till allt man vill undvika/förbättra. Det finns många sätt att få i sig aluminium på. Tex så ska man helst undvika att äta mat som är tillredd i aluminiumkastruller/aluminiumfolie. Att jag dessutom väljer bort att applicera det på huden kan omöjligt skada, jag tror att det kan göra skillnad. :)

Jag hade varit mer orolig för att äta ris eller svamp än att använda deo med aluminium i.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I ett försök att belasta kroppen mindre med saker vi inte behöver ha i den började jag med aluminiumfri deodorant. Jag hade fått...
2
Svar
35
· Visningar
2 262
Kropp & Själ Jag får hysterisk klåda av många sorters roll on - måttligt kul att gå runt och klia sig i armhålorna... Har dock, efter år av provande...
Svar
17
· Visningar
3 880
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp