Naturlig deodorant/deodorant utan aluminium.

Jag hade varit mer orolig för att äta ris eller svamp än att använda deo med aluminium i.
Man kan absolut skala upp grejer, visst kan man sluta med allt direkt, eller så tar man det allt eftersom. Det handlar om vad din kropp reagerar på. Och nej, jag äter inte ris. Och ytterst lite svamp, men det är jag inte påläst på om varför det är ohälsosamt. Får kolla upp.det :cool:
 
Man kan absolut skala upp grejer, visst kan man sluta med allt direkt, eller så tar man det allt eftersom. Det handlar om vad din kropp reagerar på. Och nej, jag äter inte ris. Och ytterst lite svamp, men det är jag inte påläst på om varför det är ohälsosamt. Får kolla upp.det :cool:

Ris innehåller arsenik och svamp (och potatis) innehåller kadmium. De flesta livsmedel innehåller tungmetaller i varierande grad. Det är bra mycket värre än dermalt upptag av aluminium som är i det närmsta obefintligt.
Tycker det blir lite väl hysteriskt att dra på stora trumman för aluminium i deo när man utsätts för betydligt värre saker på andra håll. Men visst, whatever floats your boat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I ett försök att belasta kroppen mindre med saker vi inte behöver ha i den började jag med aluminiumfri deodorant. Jag hade fått...
2
Svar
35
· Visningar
2 260
Kropp & Själ Jag får hysterisk klåda av många sorters roll on - måttligt kul att gå runt och klia sig i armhålorna... Har dock, efter år av provande...
Svar
17
· Visningar
3 880
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp