Bukefalos 28 år!

Neeeeeeeeej!!!!!

Haha, ja Leos krucifix som jag bar om halsen ramlade också av, det som liknande det lyckades just krucifixet fastna i en kundkorg och ramla av inne i affären, hittade det inte sen. Jag tror att det är ett sätt för våra bortgångna att meddela att vi inte behöver dessa ting, att de finns i våra hjärtan ändå:love:

Likaså strular det i stort sett bara när jag blir fast i min sorg. Tror att det är Leo som försöker bryta den....
 
Asch, jag ser det som ett tecken;)

Och Leos krucifix finns ju kvar, det ska nog få ligga på graven när stenen är på plats:love:
 
Så har ännu en månad gått...tre månader sedan hon lämnade oss...tre långa månader, som trots ofattbar sorg har skenat i väg och bjudit på så OTROLIGT många fina, underbara stunder :love:
I lördags var jag med kusin och "E" till minneslunden i Berthåga...Det var otroligt vackert där! Synd att det är svåråtkomligt med buss bara :(

Det är jättelätt att ta buss dit, ta femman till sista hållplatsen så är det jättenära.
 
Jaha...ibland tappar man totalt tron på mänskligheten, eller något.
Det är nu exakt 3 månader sedan jag talade till mamma, på sjukhuset, för allra sista gången någonsin...och vad händer?
Kärringen som pappa träffar skickar vänförfrågan på facebook!! :eek: Vad f-n tror människan??
Jag har flera gånger sagt till pappa att jag INTE vill ha med henne att göra, alls...så varför? Jag fattar inte. Men det är så mycket jag inte förstår nu så jag är inte förvånad egentligen. Kanske är det snarare konstigt att den inte kom tidigare?
Gaah!
:mad::eek::banghead::grin::wtf::meh::rage::banghead::banghead:
 
Oh herregud... :( Det bästa är nog att avböja (antar att man bara kan ta bort förfrågan, jag har ju inte fejjan) och blockera henne. Sedan ta ett (lugnt) snack med din far och upplysa om att du INTE uppskattade det hela.

*stor kram*
 
Skriv ett meddelande till henne att du inte vill vara vän med henne på fb eftersom du bara har människor där som du vill ha kontakt med. Då borde hon ju fatta. Annars är det något riktigt allvarligt fel.
 
Han vet ju mycket väl att jag inte vill veta av henne, alls. Men han kanske har glömt att upplysa henne om det, eller så har de fått för sig att det är fritt fram/en bra idé "att vi lär känna varandra". Pfft.
Jag har avböjt förfrågan och hoppas att det inte dyker upp något mer från henne...hon är nog inte riktigt riktig!?
 
Han vet ju mycket väl att jag inte vill veta av henne, alls. Men han kanske har glömt att upplysa henne om det, eller så har de fått för sig att det är fritt fram/en bra idé "att vi lär känna varandra". Pfft.
Jag har avböjt förfrågan och hoppas att det inte dyker upp något mer från henne...hon är nog inte riktigt riktig!?

Om det är så att din pappa inte har förmedlat det till henne så kan det ju vara bra om du skriver ett meddelande till henne? Hon kanske bara ser det som något vänligt och inte alls förstår hur din reaktion blir?

Sen kan du ju blocka alla du inte vill ha att göra med, jag har blockat min far :angel:
 
Jag funderade på det en sekund, men kom fram till att det inte kommer bli aktuellt med någon form av frivillig kontakt från min sida...kanske trodde hon att det var "fritt fram" när jag lade till honom på fb igen? (efter att ha avreagerat mig, funderat och ventilerat situationen in i minsta detalj och kommit fram till att det räcker med att trycka på "sluta följ" så nu slipper jag se vad han/hon/de skriver :idea:
 
Sådärja. Relationen till pappa är så gott som återställd :)
Och så har kärring:devil::n tydligen visat sin rätta sida (som var exakt som jag trodde, hon utnyttjade honom och hans sorg...) så han har blockat henne, bad mig blocka henne och även hans andra vän (barndomsvän typ) som hon skickade vänförfrågan till...that bitch´s gone! :D :banana:
 
Vad skönt! Hoppas att han håller sig långt borta ifrån henne och andra som inte är bra för honom. Jag blir verkligen jätteglad att få läsa att eran relation är så gott som återställd :) Nu kan det bara bli bättre :up:
 
Vad skönt! Hoppas att han håller sig långt borta ifrån henne och andra som inte är bra för honom. Jag blir verkligen jätteglad att få läsa att eran relation är så gott som återställd :) Nu kan det bara bli bättre :up:
Ja, blev lite orolig när jag läste på hans fb nu (tog bort "följ" när han gick ut med "förhållandet" så jag har missat en del) och jag tror verkligen på känslan av att det var "makten" som styrde henne, att hon trodde att hon kunde trampa på hur som helst...den känslan hade jag hela tiden, och pappa bekräftade det med "jag tänker inte vara som en jäkla hund mot henne". Och så tror jag att han har googlat på henne :angel: (han sa att han skulle visa vid tillfälle vad som fått honom att fly fältet, det verkade vara något riktigt illa) men samtidigt känns det inte alls bra att han sitter där ensam..."jag har ju aldrig varit ensam förut..." åååh! :cry:
Det här är verkligen en sida jag aldrig sett hos honom, och det känns så oerhört...hårt? Tragiskt? Att jag faktiskt inte fått se någon direkt emetionell sida av honom tidigare.
Han är som en helt annan människa för mig nu, att jag ser honom i ett helt annat ljus - kanske att jag ser honom som MÄNNISKA också? Inte "bara" pappa "som är si-och-så, som han alltid har varit"?
Nu undrar jag ju om jag haft fel om honom hela tiden...? Att jag missat hela den här sidan av honom under hela min uppväxt, för att jag inte trott att den fanns där??
Jag vet inte.
Men att läsa om hur uppriven och ledsen han faktiskt är, det är tufft. Speciellt när jag faktiskt hade svårt att tro det.
Jag skäms, ärligt talat! :cry:
Men nu så kan det väl bara bli bättre, antar jag. Det är väl inte för sent att "börja om"?
Moster hade verkligen rätt i det hon sa...min kloka, underbara moster :love:
 
Din pappa måste ju nu både bearbeta sorgen och ensamheten.
Det kommer bli bra med tiden, men just nu kanske han kommer tycka det är jättejobbigt.
Men skönt att han såg vad som pågick och att ni nu har en fungerande relation igen!!!
❤️❤️❤️❤️
 
Jag skrev ett låååååååångt meddelande på Facebook till pappa om hur jag faktiskt tänkte och kände ang. "Oss" och att han alltid varit, och alltid kommer vara min pappa, men också en helt fantastisk person och någon som hag faktiskt tycker väldigt mycket om. Det kändes otroligt bra i hjärtat, och när han svarade typ lika dant började jag nästan gråta :o
Vi har aldrig haft den typen av relation att vi pratar öppet om tankar, känslor och funderingar men jag kände att det är dags för en förändring...så då skrev jag. Så nu vet vi vart vi står och vad vi har att utgå ifrån. Att ingen av oss är "perfekta" och att det ibland blir väldigt tokigt åt båda håll, vi gör våra misstag båda två, och val som inte alltid blivit så bra. Men vi var rörande överens om att det dels inte ska hindra vår relation eller döma varandra för de val vi gör - utan istället stötta, och ta hand om varandra :love:
Jag har nu VERKLIGEN fått upp ögonen och det känns så otroligt bra så det inte går att beskriva! :love:
 
BWAH!!
Inte nog med att JAG mötte en dåre till läkare, och förlorade min mamma av hjärtstopp...nu har mormor (83) råkat ut för en dåre till läkare som vägrade göra EKG trots att hon sökte för bröstsmärtor (!!) och sa "du har ju precis förlorat din dotter, självklart är det jobbigt - du kanske behöver prata med någon? Ska jag skicka remiss till psykolog?" :banghead::banghead::banghead:
Hur jävla svårt är det att ta EKG? På någon som precis förlorat sin dotter p.g.a något som började med bröstsmärtor?!? :mad::mad:
Det tar liksom 5 minuter och kostar inte så värst mycket (inte jämfört med om det faktiskt skulle bli skarpt läge med henne också...)
Och nu är jag livrädd! Tänk om mormor också dör nu?? :crazy::cry::cry::cry::cry:
Nåja, till slut fick hon i alla fall tid till arbets-EKG. Men liksom...hallå?

(på tisdag ska jag få healing av en vän...det ska bli spännande...återkommer gärna om det :) )
 
...och pappa mår jättedåligt...:( Aldrig "sett" honom så här nere...hans inlägg på facebook är fyllda av känslor och sorg :( Gissar att "smekmånaderna" är över för honom också.
För mig blir sorgen och saknaden värre för varje dag som går nu...och detta med både mormor och pappa tar jag på mig så nu är det sådär inihelvete pissjobbigt!! :cry:
MAKTLÖSHETEN är värst. Absolut värst.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
831
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 706
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 593
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 308
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp