Bukefalos 28 år!

NH *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NH *bildtråd*

Här står min ettåring med en presening över sig..

5.jpg
 
Sv: NH *bildtråd*

Alla bilder på dig och din UNDERBARA häst är helt :love: :love: :love:
Alltid lika roligt att se.

Här kommer några på mig och min älskling:

Hoppning med halsring:
TN_071103-167_B15_copy1024.jpg


Göra lika / spansk skritt (ursäkta min fjantiga min :rofl:):
TN_071103-173_B15_copy1024.jpg


Lastningsträning med skeptisk häst :
(har lagt ned mycket tid på det, då det inte funkat tidigare av vissa anledningar. Nu är det inga problem längre :love:)
TN_070606-007_copy1024.JPG


Mys / stretch efter pass:
TN_070506-033.JPG


Gemenskap:
TN_070408-142.JPG
 
Sv: NH *bildtråd*

Kl fan va vackra ni är allihopa, känns som de är sånt ajg borde gör amed min gamling nu! :D
 
Sv: NH *bildtråd*

Var bor du egentligen? I en regnskog? :rofl: Du har alltid så härliga och djupa färger på dina kort! :love:
 
Sv: NH *bildtråd*

Bilderna är ifrån hällekis:love: ja om det ändå vore så väl:D men jag skulle nöja mig med att bo i hällekis:D Nu är jag hemma och det finns knappt ett enda fint träd.. så få sånna bilder blir det mer:( Tack så mycket:) Jag gillar dom med:D
 
Sv: NH *bildtråd*

Det där va ju verkligen ett bra exempel på en mycket lyckad relation mellan människa och häst. Usch vad jag saknar det...
 
Sv: NH *bildtråd*

*knapplån*

Här demonstrerar jag för några deltagare på en av min tränares kurser. Vi visade hur man flyttar bakdelen, därav min övertydliga "kroppshållning", annars tittar jag bara lite så flyttar han :D
12789438.jpg


Här är en bild som visar hur fin man är i repgrimma :love: Han ser lite trött ut, men han har precis gått i genom ett ganska intensivt pass med en liten tjej som var hos min tränare på barnläger. Hennes häst mådde inget bra den här dagen så då fick hon låna min.
Han knallade över presseningar och upp på lastpallar efter den här tjejen, som om han inte hade gjort annat :love: Dock så klev han ganska självmant (utan att hon bad honom) upp på den mindre lastpallen som är för de mindre ponnyerna :angel: Så då gick den sönder, men han stod fortfarande kvar med ena hoven uppe på pallen och den ena på sniskan där brädan gått av. Han förstod nog inte riktigt vad som hände :angel:
12789439.jpg


Här är en bild när vi lekte i somras, jag ville få honom att busa riktigt ordentligt, bralla och bocka. Men det enda han gjorde var att springa och se lycklig ut :D
12789442.jpg
 
Sv: NH *bildtråd*

Åh, Vilken rolig bildtråd!:bow:
Jättemånga fina bilder på hästarna och deras människor som övar kommunikation, härligt och se! :bump:


Här är lite bilder på mig och min shirevalack på 6 år.
IMG_0249kopia.jpg


DSCF126rider.jpg


IMG_4514kopia.jpg


IMG_4468kopia.jpg



Åååh... blir alldeles knäsvag. :love:
Alltid varit svag för shire... Lite skillnad mot min Hbl/fbl-dam (som jag såklart älskar iallafall.)
 
Sv: NH *bildtråd*

Hittade några bilder från en träning med min älskling.
Hade först lasttränat (transport syns i bakgrunden på ena bilden) och avslutade sedan med att skicka honom över ett par hinder.

(Detta var innan jag fick min Carrot Stick, så då använde jag ett avbrutet longerspö,
jag har alltså inte inte använt det som en pisk om någon skulle tro det ;))

TN_070429-700_copy1024.JPG


TN_070429-715_copy1024.JPG


TN_070429-735_copy1024.JPG
 
Sv: NH *bildtråd*

Vad duktig ni verkar vara:love: Är det någon som vet om det finns några typ nybörjarkurser för sånna som inte kommit jättelångt än? Skulle vara kul att gå nån sån med Ella:bow: De måste ligga i området runt Stockholm, helst nära Vallentuna :)
 
Sv: NH *bildtråd*

Jag hittar inga bilder alls just nu, men jag har en gammal video på förra foderhästen vi hade. Stor tacksamhet gentemot ägaren som lånade ut honom.
Ursäkta min fars totalt obegripliga kroppsspråk. Otroligt att hästen gjorde som han ville:confused::angel:
Man ser ju att häst inte tar människa på större allvar:devil:



Ska se om jag hittar nya bilder med egna hästen när jag kommer hem :idea:
 
Sv: NH *bildtråd*

åååh..:love: älskar verkligen stora kallblod!! (om man bara hade råd att köpa en också :( första hästen blir nog en varmblodsvalack, älskar dem också) ..det är nåt speciellt med dem..!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: tessan.g
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 051
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp