Bukefalos 28 år!

NH *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NH *bildtråd*

Mm jag gillar oxå stora kallblod!

Varmblod är oxå goa, hade en travartjej en gång, världens snällaste häst, ursöt!

Nu har jag en halvblodsdam med mkt fullblod i... också snäll å söt. :) Dömer inte så mkt efter ras, det är individ som är viktigt egentligen, och att de funkar för det man vill göra med dem!
 
Sv: NH *bildtråd*

IMG_4514kopia.jpg


:love: En vacker dag vill jag också skaffa mig en shire. Din häst är verkligen vacker och ni ser ut att ha kul ihop :)
 
Sv: NH *bildtråd*

GUd va kul att se alla fina bilder. Man ser verkligen att ni är team ihop.
VIll ha mera bilder :bump:

jag själv kan väl säga att jag och min häst är ett starkt band ihop som ni andra. Brukar busa i hagen och paddocken men att jaga varandra. Skit skoj när man vänder samtidigt osv

Sen jobbat mkt med hon ska kunna lastas själv och lastast ut själv oxå.
 
Sv: NH *bildtråd*

Tyckte pappan var duktig jag :bow:
Det där skulle inte MIN pappa klara iaf :rofl::angel:

Jag hittar inga bilder alls just nu, men jag har en gammal video på förra foderhästen vi hade. Stor tacksamhet gentemot ägaren som lånade ut honom.
Ursäkta min fars totalt obegripliga kroppsspråk. Otroligt att hästen gjorde som han ville:confused::angel:
Man ser ju att häst inte tar människa på större allvar:devil:



Ska se om jag hittar nya bilder med egna hästen när jag kommer hem :idea:
 
Sv: NH *bildtråd*

jätte fina bilder...verkligen!!!
men får jag hoppa in med en fråga som ni gärna får pm:a mig svaret på.
hur hittar man tränarna? har varit på en kurs för leslie desmond, men det borde väl finnas mer lätt tillgängliga i sverige? annars var leslie en mycket trevlig människa!
 
Sv: NH *bildtråd*

förresten, måste fråga er alla....leder ni alltid framifrån? jag har ju varit på två kurser med min, men det var lääängesedan. och jag känner att jag har blivit väldigt inkonsekvent det sista med ledandet bakifrån...
kände det så dubbelt, för ibland behöver man ju ha dom bredvid sig...blir dom inte förvirrade? dock så trivs jag bättre när jag har han bakom mig.
 
Sv: NH *bildtråd*

När hästen väl har lärt sig att det är människan som bestämmer osv, så tror jag nog att männiksan ska kunna placera hästen där man vill. Huvudsaken är väl att det är tydligt för hästen att han blir ombedd att gå bredvid, och att det inte är på hans initiativ.

Dock är jag själv långt ifrån det med mina, så de ska gå bakom hela tiden.
 
Sv: NH *bildtråd*

sånt e rörigt tycker jag..min häst går bakom automatiskt eller om ja vill ha honom med huvet ungefär vid min axel så ja har koll på honom när ja e ute i trafik o går o så..han går helt enkelt där ja vill ha honom.

men så kom min kompis hem från flyinge nu och hon sa att hästen ska inte gå bakom och att man ska leda dom vid bogen..? om ja leder hästar vid bogen tycker inte ja att ja har nån koll alls på hästen..där kan den både knuffas och dra iväg om den vill..och sen stannade min häst hela tiden och liksom vänta in min kompis hela tiden och fatta inte vad hon ville alls..

ja är mycket förvirrad.
 
Sv: NH *bildtråd*

Jag vet vad du menar. Vi skulle också leda vid bogen i skolan och det tycker jag är helt ologiskt. Dom tycker att dom har koll men i NH så lär man ju sig att vara den dominanta och det är man inte vid bogen och det är det som dom andra inte förstår:idea:

Jag vet inte vart det kommer ifrån egentligen att man ska leda vid bogen men det är alldeles helt ologiskt för mig:D
 
Sv: NH *bildtråd*

Att leda vid bogen kommer aldeles säkert från Armén, i princip allt det man lär sig på ridskolan (inklusive strömsholm) kommer från träningen av kavallerister från 1800-talet och framåt. De var ju i princip kanonmat och man måste utbilda mängder med soldater och som allt annat inom Armén så tog man fram ett rationellt sätt att utbilda dem fort, utan att fundera på hästens position. Det är ju samma med att vi står på meddellinjen vid på-och avsittning, leder och sitter upp på vänster sida och att bettet ska sitta så att det blir två veck i mungipan ;).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
520
Senast: tessan.g
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 051
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp