Bukefalos 28 år!

NH *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NH *bildtråd*

Jag kan bjussa på en bild (har inga fler :cry:) på min islandsdam :)

Hon står lite snett på pallen, jag vet, men man kan inte få allt ;)

8960390.jpg
 
Sv: NH *bildtråd*

*Förlåt för kapning, ska hålla det kort bara!*
Jättekul att se alla med sina hästar!!! önskar jag hade egna bilder att lägga ut, men sakna det (aldrig någon som fotat oss in action)


Fråga bara - vad är det du har för huvudlag? ser ut som repgrima med tyglar? Något du köpt eller komponerat själv? (letar efter liknande själv bara...)
 
Sv: NH *bildtråd*

vilka härliga bilder!:D
jag och min ponny prins brukar gå ut och leka efter vöägar och på åkrar ibland, jag släpper han och han går ca 10 meter efter mig och travar ikapp mig nnär han tycker att jag kommer för långt bort.. sen när jag börjar springa kommer han efter i trav eller galopp. och när vi är på en åker brukar han tycka det är så kul att han tar galopp och hoppar över ett dike och galopperar in i skogen för att sedan vänta på mig :rofl: sen brukar vi även löshoppa i skogen: då springer jag före och visar vad vi ska hoppa en så hoppar jag antagligen före annars stannar jag och låter han hoppa. så då springer han och hoppar hindert springer på några meter och skrittar tillbaka till mig och undrar vilket hiner vi ska ta sen:bump:
 
Sv: NH *bildtråd*

Tack så mycket!
Åh va härligt det låter! du får ta med dig en fotograf ut snart tycker jag! det hade vart roligt att se!
 
Sv: NH *bildtråd*

*kl*
fina bilder alla har :)
Tränar NH på hemma nivå ;) ska ta ut tränare när jag har råd men vill komma lite längre själv först. Har knappt några bilder då jag är den som fotar i vanliga fall men har någon från i sommar :p

16442426.jpg

Inte precis bästa bild i NH ;)
 
Sv: NH *bildtråd*

*Förlåt för kapning, ska hålla det kort bara!*
Jättekul att se alla med sina hästar!!! önskar jag hade egna bilder att lägga ut, men sakna det (aldrig någon som fotat oss in action)



Fråga bara - vad är det du har för huvudlag? ser ut som repgrima med tyglar? Något du köpt eller komponerat själv? (letar efter liknande själv bara...)

Ett typ av "repträns" är det. Vet inte om det har något namn. Det fungerar kanon! Jag har köpt det av en tjej som knyter sådana. Kan Pm hennes nr om du är intresserad.
 
Sv: NH *bildtråd*

Jätteroligt att se bilder på alla engagerade människor som leker/tränar med sina hästar!!!:bump:
 
Sv: NH *bildtråd*

Hejsan!
Jag kan bidra med några last träningsbilder från vår andra lektion med min NH-lärare (Det är han som lastar)

IMG_0131-2.jpg


Och in gick hon!!:)

lasttrning2.jpg


Från och ha tvärnitat när hon sett en öppnad transport och växt fast i marken till att röra på sig och till slut kliva in.!

Den största skillnaden var nog tränarens förklaring på att hästens motor sitter bak, så titta på rumpan och driv på rumpan så måste hela hästen flytta sig.
Att stå framför hästen, spänna ögonen i den och dra i grimman löser inte så många problem.

Annars tränar vi väl lite i corall, tricktränar lite och mycket miljöträning.

IMG_0108-2.jpg


IMG_0116-1.jpg


Än så länge lite svårt att jobba med henne lös om jag inte tricktränar och har godis att läska med eftersom hon väldigt gärna väljer maten framför allt annat!
Men jag lyckas ha henne lös på stallbacken utan att hon går någonstans.
Här undrar hon mest vad jag är för oanvarig hästägare som plockar av tränset utanför stalldörren och sen inte håller i henne:D

IMG_0145.jpg
 
Sv: NH *bildtråd*

kl.
Ursäkta trådkap men jag måste bara fråga en sak..
Jag har börjat NH:a lite med min bossiga travardam.
Hur lär man det där att lyfta menet när ja gör det osv?
 
Sv: NH *bildtråd*

Åh, Vilken rolig bildtråd!:bow:
Jättemånga fina bilder på hästarna och deras människor som övar kommunikation, härligt och se! :bump:


Här är lite bilder på mig och min shirevalack på 6 år.
IMG_0249kopia.jpg


DSCF126rider.jpg


IMG_4514kopia.jpg


IMG_4468kopia.jpg


:love::love:ojsan sikken underbar häst du har:love: shirehästar är verkligen kungen av alla hästar:love:så otrolig coola är dom....
 
Sv: NH *bildtråd*

Två bilder från i somras:

hopparbck.jpg


skrittfin.jpg

Ingen träningsbild kanske men den var mysig tyckte jag:love:
 
Sv: NH *bildtråd*

Sshameless, Verkligen fantastiskt vackra bilder du har på dig och din häst! Har sett att du lagt upp bilder på flera trådar, helt underbara:)

Har du använt dig av Nh "träning" länge?
 
Sv: NH *bildtråd*

:love::love:ojsan sikken underbar häst du har:love: shirehästar är verkligen kungen av alla hästar:love:så otrolig coola är dom....

Tack:bow: Jo, det är verkligen mycket häst, men jag tänker aldrig på att han är så stor. (jo förståss när jag ska upp på honom;))
Det är så roligt att vara med honom, han är så vänlig och mjuk!
 
Sv: NH *bildtråd*

Jag kan lägga in ngr bilder, fast har inga på mej o hästen utan detta är på Chevalier och NH-tränaren Silvio Wirth. Första lastträninge, o enda lastträningen, behövde ej mer..:D

http://cinderella.mittspejs.se/P604879

http://cinderella.mittspejs.se/P604877 - Det var här det hela började, innan vi kom till transporten. Busen hade verkeligen mkt o visa för silvio..

http://cinderella.mittspejs.se/P604878

Hade tyvär inga bra bilder. men får be mamma lr ngn fota oss imorgon lr liknande..=)
 
Sv: NH *bildtråd*

Kroppspråk fungerar även när man är liten och hästen jättestor!
IMG_2226kopia400pix.jpg


Lite träning hemmavid
2.jpg


och i ridhuset för instruktör, lite tråkig bild kanske
789kopia.jpg
 
Sv: NH *bildtråd*

Tänkte det vore skoj och inspirerande om vi kunde lägga ut bilder när vi tränar hantering med våra hästar!

Här är nära bilder när jag och Bingo tränar:)

rklapp.jpg

Här har vi lyckats backa i en bäck:D:banana:

rhoppar.jpg


rrep.jpg


Så komigen och lägg ut bilder när ni tränar och uppdatera gärna med nya bilder efter hand!:bump:

Vad fiina ni är :love: och vilken härlig häst :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: tessan.g
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 788
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp