Bukefalos 28 år!

Nu börjar vi med vårt stall...

Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Himmel vad bra det kommer att bli!!! Vad ni sliter:eek:...men, ni kommer att få lön för mödan;). Underbara bilder med ungarna och den hoppfulla bilden med snödropparna:love:
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Tack för all peppning.

Här har varit ganska sjukt i influensa för både mig, maken och lille sonen.
Som grädden på moset piggnade jag inte till utan blev sämre. Så nu ligger jag med lunginflammation :crazy:

I veckan kom leverans av armering
armering.JPG


Isolering och kantelement
isol.JPG


Kantelementen är sex meter långa och väger ca 600 kg styck.
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Idag fick jag vackert sköta matlagningen. :mad: Min man förbjöd mig att hjälpa till med bygget då han vill ha mig frisk. Han tänker snällt :love:

Påbörjat.....
balk1.JPG


Lasse måttar. Här behövs en kortare bit. (För den uppmärksamme ses att det saknas dränslang, vilket vi får köpa hem mera av)
balk2.JPG


Stefan kapar...
kap.JPG


Sen skall den på plats...
balk3.JPG


En lång bit....
balk4.JPG


Som oxå ska på plats....
balk5.JPG


fortsättning följer....
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Nu börjar det likna en grund...
balk6.JPG


Barnen roade sig med att pynta häcken mot vägen. Snart är det Påsk!
pask.JPG



Allt för idag!

//Eva
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Riktigt kul tråd :) lyckönskar er att ni alla blir helt friska, lunginflamation låter icke kul :crazy:
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

GUD!
Den här tråden har jag missat helt och hållet!
Vad roligt att ni kommit igång med stallet! Jag blir så himla glad för er skull!
Hoppas ni kryar på er!

Varma kramar // Helen
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Bygget står litet stilla.
Dels pga min lunginflammation och sonen fick kräksjuka lagom till helgen.... SUCK!

Sen behöver vi ha hem mera Isolering innan vi kan fortsätta.

Men jag kommer att uppdatera så fort jag har något nytt.

Mvh Eva
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Vilken spännande tråd det här är! Det kommer säkert bli perfekt när det är klart, men jobbigt med sjukdomen. :( Den här tråden ska jag följa, det är ett som är säkert :D
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Spännande att följa bygget!
Får man fråga vart ni köpt kantelementen och vad de kostade??
(Vi ska snart sätta igång vårt stallbygge och velar mellan att köpa sådana eller att gjuta).
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Oj vilken rolig och intressant tråd!! Vad flitig du är med kameran. Det kommer bli kul och ha i framtiden:) Fota på och lycka till med arbetet! Det blir toppen!
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Spännande att följa bygget!
Får man fråga vart ni köpt kantelementen och vad de kostade??
(Vi ska snart sätta igång vårt stallbygge och velar mellan att köpa sådana eller att gjuta).

Hola,
Vi köpte dem på Nyströms Cement i Norrtälje som ligger hyfsat nära.

Det är ALBA kantelement 2500x400x60000mm vilka kostade 1746:- st plus frakt 1500 och moms på det.

Förvisso är de litet dyra men MYCKET praktiska, väldigt smidigt och tidsbesparande.

Vi har inte vare sig tiden, orken eller lusten att ställa oss och snickra gjutformar varför detta kändes värt att lägga några kronor extra på.

mvh Eva
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

För övrigt kan jag berätta att vi just nu bara småputsat med att kratta i gruset, lägga lite dränslang och annat smågöra.

Vi har haft ganska kallt och snö varför vi låtit bygget ligga litet på is.

Dock är det i alla fall schaktat för gödselplattan i ansluting till stallbyggnaden. förhoppningsvis har jag tillfälle att återkomma med en bild snart.

mvh Eva
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Vilken rolig tråd, här kan man ju få masor av tips! KOmmer att följa era framsteg med nöje:D!
 
Sv: Nu börjar vi med vårt stall...

Ja bilder!

Och jag är hemskt nyfiken på var det är någonstans :)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag driver en liten hästgård med 3 inackorderingar. Igår blev jag påhoppad av en av hyresgästerna (som tyvärr är en släkting..) om att...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 090
Senast: Pilot
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 028
Senast: MayGrace
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
2 674
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 161
Senast: LillaMusse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp