Bukefalos 28 år!

Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack Happy o Polly :)

Happy, han är jättefin :) Jag funderar oxå på om jag kanske ska åka på dressyrträning. Känner dock att vi inte riktigt är där ännu..

Polly, kul med lånehästen. Hoppas den faller er i smaken. Är det köp som gäller sen då? :)

Maui, återigen Grattis!! :) duktiga ni är!!

Kl
Idag blir det uteritt. Hade ett överraskande bra pass i paddock igår på J, hon har börjat leta mer efter stöd och går stundtals riktigt fint.
Imorgon blir det en tur till Sven igen :)
Är det bara tisdagar man kan åka till Sven?
Du vet att det är c-r varannan onsdag på Krk.
Kul att det går framåt med henne.
 
Idag blev det äntligen av, dressyrträningen :) Och på Walles fyraårsdag till på köpet....

Det var såå kul!
Lille pållen fick beröm för sin fina bjudning och inställning.
Men tränaren tyckte också att det var dags att börja ställa lite högre krav nu.

Blev en liten film men inte av bästa kvalité dock....


Han ser trevlig ut tycker jag! Kul med träning!

@Maui Duktiga ni är! Jag tycker det ser alldeles för högt ut. ;)

@polly p Det låter lovande med lånehästen! Roligt!

@Tessalonica Härligt med bra pass med lill-tjejen!

KL

Min kusling fick vila igår iom att jag var för trött efter jobb. Vi hade mysstund i boxen istället i en halv evighet. Härligt!

Idag tänkte jag träna lite inför att ridfröken kommer imorgon. Det gick så där kan man väl säga. Jag var trött och tappade humöret lite över dels att någon unge sprang och öppnade ridhusdörren flertalet ggr utan att knacka(gärna när man just är på väg förbi och hästen snudd på får dörren i skallen..) och att folk gick och ledde hästar mitt där man behövde rida etc etc..
Hade jag varit lite smart hade jag ju sagt till. Nu är jag inte smart.. ;)
Så jag försökte bara bita ihop och antog att de skulle fatta av sig självt.. Aldrig en bra strategi. Så sen var jag asarg på mig själv för att jag lät mig själv bli sur och lät det fortgå.
Hästen blev så klart lite spänd av det. Ingen katastrof. Men det blir inte maxad lösgjordhet eller följsamhet då.
När jag kände att jag fått till det hyfsat gav jag mig.
När jag skulle hem mötte jag ett gäng stallkompisar som skulle ut i skogen. Så vi hakade på. Det blev en härlig utetur i solen och humöret höjdes åter.
 
Idag har vi varit iväg på Pay and WE och vi var så jäkla duktiga!
dsc02606_5522c8fa9606ee73285a14c6.jpg

Jag var på väg att lämna in flera gånger, så nervös att jag hade ryckningar i hela ansiktet. Jag har aldrig nånsin tävlat. Nånting. Och vi har knappt hunnit träna nånting.
Lugnade mig lite av sitta på läktaren en stund och titta på andra ekipage så när vi väl skulle in var jag inte lika nervös.
Det blev väldigt utdraget och tog mycket längre tid än väntat så otåliga fröken fick suverän träning i att vänta. Stå i transporten lungt och stilla samt stå inne i vattenspiltan.
Helt lugn över de andra hästarna utomhus, helt otroligt, lite arbetsamt med att hålla reda på dom när vi gick in i ridhuset och skulle rida fram, lite rädd för folket på läktaren. Några bock och sprätt blev det, brakade iväg ordentligt nån gång då det levde om på läktaren men lugnade sig otroligt snabbt och sen gjorde vi banan skitbra. Jag trodde aldrig att vi skulle fixa hålla traven hela vägen, att hon skulle orka trava genom fållan och treklövern osv. Det orkade hon inte sist vi tränade i januari så det var skitkul.

Nu så här i efterhand så ångrar jag nästan att jag inte anmälde mig till alla 3 momenten, nu körde vi bara teknik. Men nästa gång är vi taggade till tänderna.
Vårat första tävlingsprotokoll. Hur coolt liksom :banana:
dsc02618_5522c9cc2a6b22bcae7d5944.jpg

Klockan som vi fick en 5:a på var precis vid läktaren så jag är skitnöjd att vi alls gjorde den, utan problem, en 5:a känns som en 10:a
:banana:
 
@polly p Åh vad mysigt med tjockismage och roligt med låehäst, hoppas det klickar.

@tuaphua jättetjusig häst men sluta säja att du rider dåligt och är fläskig. Jag får lite ågren över att jag är så nöjd när jag rider kasst och är fläskig på riktigt.

@Maui Skönt att ha hem hästen igen, räkningen, ja vad gör man inte för sina hjärtan. Jag har opererat min katt för 15000 och det är utöver alla undersökningar osv osv.
Höga hinder, gud vad roligt om man hade vågat hoppa så där :)

@Tessalonica sötis pålle :)
 
Åh, vad härligt @SkorpSmulan, mycket bra gjort :)! Det är roligt att tävla:D! Jag började dock lite sent, för typ 3-4 år sedan å e 42:o, men fy vad sugen jag är på att komma ut trots bara ett fåtal starter per år..

@tuaphua; Vilken tur att det blev en härlig skogstur. Förstår att det var irriterande!
Försöker få mina tonåringar att fatta det där med sinnestämmning och ridning, går sådär ibland:crazy:.
 
@fio Jag rider kl 18.30 :)

@Maui Han har tisdagar och onsdagar. Jo jag vet men vi behöver öva lite till ;)

Går det bra hos Sven kan du nog starta VM sen utan problem så tittiga hinder som han verkar ha.. Jag har inte varit där än men ska åka dit med lille grå. Store grå är ju inte ett dugg tittig på banhoppningshinder så för honom spelar det ingen roll. Jag ska bara orka känner jag.. så sjukt trött hela tiden så jag blir galen. Knappt jag orkar rida 2 hästar än mindre lägga upp en tävlings och träningsplanering. Får nog gå till läkaren och ta lite prover.
 
På onsdag ska jag hoppträna båda hästarna och på torsdag ska jag åka och träna terräng igen för Johan.. Hur jag ska uppbringa energi till allt detta vette fan.. Men @Maui jag och lille grå rider 19.30 på onsdag iallafall, ska du rida då oxå? Stora grå tränar som vanligt 15.45 men jag åker och lämnar honom emellan och hämtar den lille.. känns enklast.

12 april har vi iallafall säsongspremiär i ft.. sen helgen efter blir tuff.. då är jag anmäld till 3 tävlingar :eek: På fredag rider jag 1.20 på lördag rider jag MsvC och på söndag rider jag fälttävlan i flyinge :D

Nä jag fick semester i sista stund inför fälttävlan för egentligen jobbar jag.. får se hur jag gör med dom andra klasserna.. antingen rider jag hoppningen på fredag och sen ft på söndag eller så rider jag dressyren på lördag och fälttävlan på sönd. Ska klura på detta tills på fredag innan dom drar pengarna.
 
På onsdag ska jag hoppträna båda hästarna och på torsdag ska jag åka och träna terräng igen för Johan.. Hur jag ska uppbringa energi till allt detta vette fan.. Men @Maui jag och lille grå rider 19.30 på onsdag iallafall, ska du rida då oxå? Stora grå tränar som vanligt 15.45 men jag åker och lämnar honom emellan och hämtar den lille.. känns enklast.

12 april har vi iallafall säsongspremiär i ft.. sen helgen efter blir tuff.. då är jag anmäld till 3 tävlingar :eek: På fredag rider jag 1.20 på lördag rider jag MsvC och på söndag rider jag fälttävlan i flyinge :D

Nä jag fick semester i sista stund inför fälttävlan för egentligen jobbar jag.. får se hur jag gör med dom andra klasserna.. antingen rider jag hoppningen på fredag och sen ft på söndag eller så rider jag dressyren på lördag och fälttävlan på sönd. Ska klura på detta tills på fredag innan dom drar pengarna.
Herregud människa, det är väl inte konstigt du är trött med dina träningar, tävlingar och bara hålla igång däremellan. Sen ska man ju helst orka jobba också...

Innan jag sålde ponnyn och fick rida den rätt mycket + heltidsjobb på det var jag helt jäkla slut...

Det är inte fel att kolla sina värden när man känner sig sådär trött men det är ju en krävande hobby vi skaffat oss...
Tur att det är så förbaskat kul:up:
 
På onsdag ska jag hoppträna båda hästarna och på torsdag ska jag åka och träna terräng igen för Johan.. Hur jag ska uppbringa energi till allt detta vette fan.. Men @Maui jag och lille grå rider 19.30 på onsdag iallafall, ska du rida då oxå? Stora grå tränar som vanligt 15.45 men jag åker och lämnar honom emellan och hämtar den lille.. känns enklast.

12 april har vi iallafall säsongspremiär i ft.. sen helgen efter blir tuff.. då är jag anmäld till 3 tävlingar :eek: På fredag rider jag 1.20 på lördag rider jag MsvC och på söndag rider jag fälttävlan i flyinge :D

Nä jag fick semester i sista stund inför fälttävlan för egentligen jobbar jag.. får se hur jag gör med dom andra klasserna.. antingen rider jag hoppningen på fredag och sen ft på söndag eller så rider jag dressyren på lördag och fälttävlan på sönd. Ska klura på detta tills på fredag innan dom drar pengarna.
Undrar också hur du orkar :eek: @fio Tre tävlingar på tre dagar på tre olika ställen. Det är nog någon för mycket ;)
Jag ska också hoppa halv åtta. Kul då ses vi där. :)
Vi har varit hos Sven för några år sedan. Han har riktiga tävlingshinder och väldigt ljus manege. Bra att åka dit och träna. Sara tog dit Rivica när hon var yngre och sa till Sven att hon kommer nog inte hoppa nåt. Sen hoppade Rivica allt utan att tveka och då sa Sven till Sara att det var nog "skit i sadeln". :D
 
Undrar också hur du orkar :eek: @fio Tre tävlingar på tre dagar på tre olika ställen. Det är nog någon för mycket ;)
Jag ska också hoppa halv åtta. Kul då ses vi där. :)
Vi har varit hos Sven för några år sedan. Han har riktiga tävlingshinder och väldigt ljus manege. Bra att åka dit och träna. Sara tog dit Rivica när hon var yngre och sa till Sven att hon kommer nog inte hoppa nåt. Sen hoppade Rivica allt utan att tveka och då sa Sven till Sara att det var nog "skit i sadeln". :D



Jo men alltså hopptävlingen på fredag är ju på KRK = 10 minuter, dressyrtävlingen är hos Gulja vilket är ridavstånd så det är ju inte direkt långt ;) Jag måste ju ändå rida dressyr på lördagen oavsett. Sen jobbar jag ju natten mellan fredag och lördag så jag är ändå uppe.
 
@fio Haha, VM låter ju bra :p Visst det är tittiga hinder men faktiskt så var hon bara rädd för det som stod längs med sargerna och skynken som hängde. ;) Klart du ska åka dit du som har så fina pållar. De hoppar säkert allt. Julia hoppade ju tom muren förra veckan. Sven ska vara med idag så vi får se vad det blir för kritik för min lilla kompakta räcer :bump:

Testa att ät magnesium tabletter, det har vi swedes ofta brist på och det brukar visa sig med muskler som har svårt att slappna av och extrem trötthet.

@SkorpSmulan GRATTIS!!! Duktiga Ni är :) Kul att Ni hittat något som Ni båda gillar. :banana:
 
Red lilla provhästen igår och jag tycker hon är jättetrevlig! Dock red jag vääldigt kravlöst. Ska till vår hemmartränare på fredag och sen ev på torsdag i nästa vecka åka iväg till min gamla tränare:)!
Min yngsta dotter, vilken hästen mest är tänkt till, är ju jätteförtjust och jag tror att det verkligen är en häst som passar henne.
Men det är ju alltid "femtielva" frågeställningar när man funderar och vänder och vinklar hit och dit:confused:.

Blev ju lite svårt med när Loppans uppfödare som skickade mess igår för att höra hur det var med tjockisen erbjöd mig att testa hennes 7-åring, också den efter Figaro R och utb. av proffsryttare. Stor donna!

Fransi och jag igår vääldigt basic pass i padocken, jag rider som en potta men hoppas få lite pethjälp..

11132019_926814600673393_468960329_n.jpg
11117807_926742350680618_1018645798_n.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
68 69 70
Svar
1 381
· Visningar
54 505
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 148
Senast: DeCloe
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 242
Foder & Strö Jag vet att det finns gamla trådar om detta ämnet. Men jag startar en ny ändå. Min kille har lite fri fekal vätska, det har faktiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
13 190
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp