Ny Bildtråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny Bildtråd!

Ingen som har något att säga? *diskret putt*

Det är svårt att säga nåt från dom bilderna men jag tycker att du ser trevlig ut på en häst, möjligtvis är du lite bakom hästen när du cantrar. Testa att flytta din tyngdpunkt lite framåt när du rider pullare - det kan göra underverk på en del hästar.

Det är många som undrar hur jag kan rida pullare med långa läder och det är precis det som är hemligheten. Om man rider kort och börjar dra kommer ens tyngd att förskjutas bakåt och det gör att hästen springer fortare framåt. Om din tyngdpunkt är något så när mitt över hästens tyngdpunkt blir det bekvämare för hästen som då kopplar av. Funkar inte alltid men tillräckligt ofta för att det skal vara lönt att testa.

För övrigt ser det härligt vårligt ut - och banan behöver vattnas.....
 
Sv: Ny Bildtråd!

Jo jag vet, bilderna är inte de bästa för detta ändamålet.. :crazy: Men tack ändå! Jag ska försöka få fram filmen från när jag red, då jäklar får ni något att bita i.... :angel:

Haha jag som är så nöjd nu med att jag faktiskt lyckats flytta bak min tyngdpunkt lite, eftersom jag innan hamnade mycket framåt och blev beroende av stödet på halsen, vilket medförde att jag x antal ggr fortsatte framåt när hästen skyggade för en fasan eller liknande... :angel: Men ska testa det nästa gång, för hästen pullar som en :devil: inne på Jägers.

Föresten, har sett ditt mail, ska bara fundera lite så jag inte tar på mig mer än vad jag kan klara av!
 
Sv: Ny Bildtråd!

Haha jag som är så nöjd nu med att jag faktiskt lyckats flytta bak min tyngdpunkt lite, eftersom jag innan hamnade mycket framåt och blev beroende av stödet på halsen,

Grejen är att du rider lite längre för annars kommer du att trilla av över halsen :rofl:

Bra att du funderar över webmasteriet. Kanske du kan dela det med någon annan? Jag hjälper gärna till lite men gitter inte ta något ansvar :angel:
 
Sv: Ny Bildtråd!

Grejen är att du rider lite längre för annars kommer du att trilla av över halsen :rofl:

Bra att du funderar över webmasteriet. Kanske du kan dela det med någon annan? Jag hjälper gärna till lite men gitter inte ta något ansvar :angel:


Erhm jo, det vet jag ju av egen erfarenhet som sagt... :angel:

En liten fråga angående det andra föresten. Vad innebär det mer än att sköta själva hemsidan? Berättar ni vad ni vill ha in där och så, eller det blir upp till mig? (kanske ska ta det via PM föresten :o )
 
Sv: Ny Bildtråd!

Det är svårt att säga nåt från dom bilderna men jag tycker att du ser trevlig ut på en häst, möjligtvis är du lite bakom hästen när du cantrar. Testa att flytta din tyngdpunkt lite framåt när du rider pullare - det kan göra underverk på en del hästar.

Det är många som undrar hur jag kan rida pullare med långa läder och det är precis det som är hemligheten. Om man rider kort och börjar dra kommer ens tyngd att förskjutas bakåt och det gör att hästen springer fortare framåt. Om din tyngdpunkt är något så när mitt över hästens tyngdpunkt blir det bekvämare för hästen som då kopplar av. Funkar inte alltid men tillräckligt ofta för att det skal vara lönt att testa.

För övrigt ser det härligt vårligt ut - och banan behöver vattnas.....

Tack för det:bow: Försöker säga det till galoppryttare i min närhet som envisas med att det INTE går:rofl: :rofl: Ingen häst pullar med mej som alltid rider ut med hoppläder.
 
Sv: Ny Bildtråd!

Bara ett litet påpekande! The longer you ride, the longer you LIVE!

Ha det bra!
 
Sv: Ny Bildtråd!

Förlåt för de stora bilderna

Slänger upp några bilder i galoppsadeln.
Var ju inte tänkt att jag skulle rida utan föräldrarna, men dem fick upp mig ändå i pappas för stora hjälm.

PICT0841.jpg


PICT0838.jpg


PICT0836.jpg


försök till lite action, men det hände inte så mycket hehe;)

PICT0840.jpg


Bonusbild, med konstigt face.
http://img.photobucket.com/albums/v712/Van_Goghs_Ora/Sabotage/PICT0842.jpg


Måste få slänga in en vanlig ridbild också hihi:banana:
http://img.photobucket.com/albums/v712/Van_Goghs_Ora/Sabotage/PICT0930.jpg
 
Sv: Ny Bildtråd!

Bilder på mig och Cani_SWE från Chantilly när vi jobbade där sommaren 2006 :D

Här är hela gänget
http://i136.photobucket.com/albums/q188/Jockeyjoe/Bild016.jpg

Jag (ljusblått överdrag) och Carro (mörkblå) på våra franska hingstar:) :angel:
http://i136.photobucket.com/albums/q188/Jockeyjoe/Bild011.jpg

Min och Carros absoluta favorit Charley på skimmeln;)
http://i136.photobucket.com/albums/q188/Jockeyjoe/Bild010.jpg

Ute på banan
http://i136.photobucket.com/albums/q188/Jockeyjoe/Bild022.jpg
 
Sv: Ny Bildtråd!

Det ser väl bra ut! Du får ta Francis om du vill ha lite fart :D

Fixade en träckning till åt dig imorgon hoppas det går bra :cool:

Vi ses!
 
Sv: Ny Bildtråd!

Här kommer en bild på den som egentligen skulle ha ridit hehe.
Skulle använda den som utpressning men det funkade inte.

PICT0834.jpg
 
Sv: Ny Bildtråd!

Frågan är vilka som är värst i Chantilly, galoppmänniskorna eller polomänniskorna.

Vem red du ut hos? Ser att du var en del av en sån där lång karavan som härjade runt i skogarna.
 
Sv: Ny Bildtråd!

Frågan är vilka som är värst i Chantilly, galoppmänniskorna eller polomänniskorna.

Vem red du ut hos? Ser att du var en del av en sån där lång karavan som härjade runt i skogarna.

polomänniskorna? va ska de betyda haha. Ja red hos Criquette Head vi va ca 30st som red:)
 
Sv: Ny Bildtråd!

polomänniskorna? va ska de betyda haha. Ja red hos Criquette Head vi va ca 30st som red:)

hehe okej, då var ni del av en karavan hehe.

Stötte ni inte på polohästarna och deras ryttare. oftast en ryttare och två hästar.
 
Sv: Ny Bildtråd!

hehe nepp inga polohästar, dom höll väl inte till på galoppbanorna heller?:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 688
Senast: Therese1988
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 400
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp