Bukefalos 28 år!

Ny Bildtråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny Bildtråd!

Intractable, vilka är hästarna och hoss vilken tränare? Kul att du släpar med "nytt folk" det är alltid välkommet ju!!
 
Sv: Ny Bildtråd!

Ninni: Ja precis så uppfattade jag det med, MYCKET skonsammare för ryggen!! :) Hade faktiskt inte så mycket träningsvärk som jag trodde att jag skulle ha! ;) Imorrn ska jag rida igen så då fortsätter vi öva!

Så bra! Bara öva o tänk på att svanka för då kommer du nå en horisontell ryggposition. Du måste se till att fota så vi ser hur det går!!
 
Sv: Ny Bildtråd!

Åh, jag blir så gald av att läsa dina råd, du är som de duktiga personerna på dressyr, som ger otroligt väredefulla råd. Det är sånt som kan göra såna forum så bra, Och det roliga är ju att det handlar om balans, vad och hur man än rider :) .
 
Sv: Ny Bildtråd!

Den bruna är Apple Blossom (e: Diaghlyphard-Funambule) och fuxen heter Could't be Better (e: Heart of Oak-Alzao). De står i träning hos Elin Ståhl.

Gör mitt bästa för att få systern att förstå att fullbloden är mycket mer givande att hålla på med än de hon pysslar med, men hon verkar inte vilja lyssna med det örat riktigt än.:smirk:
 
Sv: Ny Bildtråd!

Du kan öva hemma på golvet framför en spegel. Försök hitta rätt position och vinklar i knä/ höft. Du får en ganska bra uppfattning om vilka muskler du skall använda (framsida lår...).

Sen kan du försöka hitta samma känsla till häst. Kan du rida i ridhus med spegel så kan du tjuvkika lite då och då.
 
Sv: Ny Bildtråd!

Du kan öva hemma på golvet framför en spegel. Försök hitta rätt position och vinklar i knä/ höft. Du får en ganska bra uppfattning om vilka muskler du skall använda (framsida lår...).

Sen kan du försöka hitta samma känsla till häst. Kan du rida i ridhus med spegel så kan du tjuvkika lite då och då.


Ah du har helt rätt, har prövat ett antal gånger hemma på golvet. Gud vad svårt det är att hålla balansen känns det som, man inte riktigt van när det inte gungar under fötterna på en eller så är det helt enkelt så att man helt plötsligt står i rätt position. Givande är det iallafall, men det känns urtöntigt. Om någon sedan ber en att dra i något, som ska föreställa tyglar eller så. hehe då kan man få sig ett gott skratt.
 
Sv: Ny Bildtråd!

Ska försöka svara många på en gång!

Annika: Framsida lår... Jotack känns som om mina framsidor svällt en del de sista månaderna när jag ridit mer än nånsin.. :angel: ;) Haha fast ändå så blir de trötta i slutet så träna behöver jag... :D Spegel har vi i ridhuset men där håller vi inte till så mycket nu, däremot kommer det snart en hel vinter... :crazy:

Ninni: Ska försöka lura på någon att fota snart igen.. :angel: Brukar bara jag som är fotonörden annars... Haha tänker på att svanka så fort jag kommer på mig själv att jag inte gör det. Nyttigt även när jag inte rider har jag insett.. ;)

flashlight: Precis, det är guld värt att ha Annika och Ninni här (samt många andra förstås)! :bow:

Intractable: Fina bilder! Fortsätt tjata på syster din! :D

Korpen: Urtöntigt ja, haha man får stänga in sig nånstans... :rofl:
 
Sv: Ny Bildtråd!

Kan ju inte hålla mig.. Fotta Lilltrollet i dag.....

PICT5002zoom.jpg


PICT4996zoom02.jpg


*stolt* Men huua så jag ser konstig ut i "ridkläder", fatta att de enda "vanligga" ridbyxorna som jag ärger är ett par vita tävlingsbyxor sedan ponnytiden!!!! Undra om jag skulle använda ett par blårytiga ridbyxor om jag skaffade mig ett par *ganska så klyven*
 
Sv: Ny Bildtråd!

ingen ridbild, men två nyfunna vänner...
Okefenokee och Effie... lika som bär och lika dana täcken :)
hur söta som helst ihop... :love:
okieffie.jpg
 
Sv: Ny Bildtråd!

fiiiiiiina pocke! det ser ut nästan som hon står och speglar sig :D

Du får knäppa kort när du tömkör och skryta lite m fina tjejen :p
 
Sv: Ny Bildtråd!

Jag bara måste lägga in en nild på mig och min a-ponny :rofl: !
Han och jag har tävlat galopp i kanske 5 år slutade förra året. Vi har vunnit sm, derbyt 3 år, skandinaviska.
En helt otrolig ponny måste jag säga!
Servus heter han :) !
http://www.pixbox.se/pic_show_id4145505.html

mvh Lovisa
 
Sv: Ny Bildtråd!

Jag får lätt "fladdrande" underben när jag galopperar.. DOm åker fram och tillbaka ibland.. Något speciellt man skall tänka på då?
Tacksam för råd!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 836
Senast: Therese1988
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 661
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp