Bukefalos 28 år!

Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det jag tycker att många som har uttalat sig här i tråden har missat är tidsperspektivet. Här har vi sett 5 min av ETT ridpass. En förändring i ridningen tar tid. Ryttaren ska förstå tränarens instruktioner och omvandla dem till handling. Att hitta rätt teknik tar tid. Hästen ska hitta rätt teknik för att ta ryttarens hjälper på rätt sätt. Hästens muskulatur ska anpassa sig till det nya arbetet. Det tar också tid.

Att göra stora förändringar i ridningen ser definitivt inte glassigt ut när man börjar. Men det blir desto roligare när jobbet är gjort och man kan börja skörda frukterna :)

Det där är viktigt att tänka på! Det tar tid att lära och många repetitioner krävs innan något sitter. Det är ju det träning handlar om, vägen till ROM är sällan alltid vacker. Sen begriper jag fortfarande inte varför just det arbetet, men alla tränar ju olika. Alltså; det jag kan tänka mig att de tränar på, anser jag att det finns bättre sätt att göra på. Men det är ju jag. Poängen med diskussioner handlar ju om att man tycker olika, annars är det ju knappast någon mening med ett diskussionsforum.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL
ja jag kan ju bara tala för mig själv, och jag tycker inte att jag på ngt sätt varit elak i mitt svar ö.h.t. Däremot har jag uttryckt att hästen har en väldigt problematisk exteriör, samt vad jag såg av klippet som visades. Hur hästen tränas eller inte tränas i övrigt har jag inte nämt ett ord om. Jag tycker kritiken som Nominous fått varit högst sansad faktiskt från övriga som kritiserat så jag förstår inte varför just denna tråd blir föremål för sån uppmärksamhet i fråga om kritiken som getts, då kan jag ge exempel på minst 20 andra trådar sista året där elakheterna varit extrema från vissa håll i fråga om att försöka trycka ner och sätta dit folk på olika utstuderade sätt.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL
ja jag kan ju bara tala för mig själv, och jag tycker inte att jag på ngt sätt varit elak i mitt svar ö.h.t. Däremot har jag uttryckt att hästen har en väldigt problematisk exteriör, samt vad jag såg av klippet som visades. Hur hästen tränas eller inte tränas i övrigt har jag inte nämt ett ord om. Jag tycker kritiken som Nominous fått varit högst sansad faktiskt från övriga som kritiserat så jag förstår inte varför just denna tråd blir föremål för sån uppmärksamhet i fråga om kritiken som getts, då kan jag ge exempel på minst 20 andra trådar sista året där elakheterna varit extrema från vissa håll i fråga om att försöka trycka ner och sätta dit folk på olika utstuderade sätt.

Jag håller så med!! Jag brukar alltid bli riktigt irriterad när folk går i anfall här på Buke om diverse saker. men denna gången tycker jag inte att det finns ett anfall att avvärja? Nominous har absolut inte fått någon hemsk kritik! I princip ALLA skriver att det är riktigt gott kämpat med henne häst som har kroppen så mycket emot sig!

Sen lägger man väl ut film här just för att FÅ tips om hur man kan få till ridningen ännu bättre? När det kommer till lösgörande arbete tycker jag att tips alltid är välkommet.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack så mkt, liten vet jag kanske inte, 173cm så ganska lagom, mest ben dock. Han har blivit väldigt mkt bättre i munnen efter att ha slipats av tandexpert. Så nu är det bara att han ska gå framåt mer ärligt och bli stark som gäller. Nu har han äntligen börjat lägga ett lagom stöd i handen jämfört med att krypa bakom samtidigt som han drog tyglarna ur handen som han gjorde förut.

Här är en film från i våras.

http://www.youtube.com/watch?v=zzP-VlIZZL4
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu ska jag försöka förklara vad jag menar!

Jag tycker att du drar för mycket i förhållande till hur mycket respons du får. Det är inte alls fel att korrigera ibland, men du tar en väldigt stor hjälp hela tiden och får väldigt lite respons. problemet är att varje gång du tar ett sådant stort tygeltag är att du tappar din sits, hästen får svårare att hålla igång bak och den faller fram. Då anser jag att det är bättre att skola hästen så den blir känsligare i munnen först. Det kan man göra i halt och skritt.

Om hästen svarar rätt i halt och skritt ( följer med handen mjukt) men sedan börjar spjärna i trav igen skulle jag direkt när hästen går emot tygeltaget, göra halt och göra om, så hästen gör rätt. Därefter berömma och försöka igen i trav.

Tack. Bra att du redogör vad du menar. Det uppskattas väldigt mycket. :) Jag ska ta med mig tipset om att göra halt och skola därifrån om han går emot tygeltaget. Jättebra tips! Ska bli spännande att testa och se vad som händer. Ska även lufta det med tränaren. :) Det är dessa bra tips jag ville ha.

Det är alltså det jag tycker är fel, jag tycker du ska försöka få mycket mer respons, alternativt göra mindre (om du inte tycker du kan kräva mer av hästen).

Just detta är ett problem. Han har gått hela livet på halvfart och reagerat sådär på hjälperna. Inte direkt trevligt utbildad. Så vi jobbar för fullt med att försöka få respons och kvicka till responsen. Men det är sjukt mycket arbete kvar. Men jag ska absolut tänka mer på handen och responsen på hjälpen.

Jag tycker inte att du ska "låta honom komma till jobb själv". Det är just det jag menar, att det måste hända mera. Du ger en faslig massa hjälper men det händer väldigt lite.

Jag vet att jag är dålig på att renodla mina hjälper och jobbar mycket på det. Får ofta skäll av tränaren. :D Så det blir väl lite att han blundar lite för jag säger lite för mycket och emot mig själv ibland. Speciellt om han blir spänd och jag inte får honom i jobb. Så det blir lite av en ond cirkel. Vad har du för tips på att få det att hända mera förutom tygeltagen? Han är rätt nonchalant mot skänkeln och har vart det länge men har blivit mycket bättre sedan jag började med noll tolerans. Han tar framåtdrivande skänkel jättebra nu, det är mer formande och sidförande hjälper som inte riktigt är där de ska ännu. Men det jobbas på det med. Men det var som enklare att ha noll tolerrans och korrigera framåtdrivande än vad jag upplever att formande och sidförande är. Eller så gör jag nåt galet. Det tar tyvärr lite tid att få ordning på allt.
Och mitt veka innerben som halkar bak behöver vi inte ens prata om.. Hahaha jag fick en riktig ahaupplevelse på det när jag såg filmen första gången så den ska fan inte ligga där i fortsättningen!! Men det är väldigt lätt att den halkar lite för långt bak då han har sadelläget väldigt långt bak och har extremt kort rygg, så redan ursprungligen så ligger mina skänklar lite längre bak än på en normal häst. Så blir skänkeln lite förflyttad bakåt så blir det lätt att det blir röt mycket, för det finns inte så mycket plats att spela på så att säga.

Sen självklart är det bättre att träna för en tränare där det händer grejer, än en tränare som "säger rätt saker" men där det inte går framåt. Jag är ju tämligen övertygad om att det ena inte behöver utesluta det andra.

Absolut inte, men det kanske är svårt på ett litet ställe med begränsat med tränare att hitta en som har allt. Tyvärr.



Det tror jag inte. Men jag trodde inte (innan det här) att folk lägger ut de 5 minuterna av ett pass där man korrigeringsrider och att de andra 40 minuterna är väldigt mycket bättre.
På filmen rider du ju några diagonaler och några övergångar också, men hästen är fortfarande förböjd i halsen hela tiden (av det som syns på filmen).

Han går bra korta stunder och det är främst sista 5-10 min han går bra, tyvärr börjar han bli trött då och inte mycket av det är fångat på film. Kompisen filmade lite sporadiskt. Visst han går inte helt perfekt, men lite mer eftergiven och inte lika böjd när han väl är eftergiven och jobbar bra. Men som tur är så blir stunderna han går bra längre och längre. Anledningen till varför jag la ut det var för att få lite andra ögon att ge lite tips på hur man kanske kan få han till jobb fortare och lite tips. När han går bra så funkar ju allt. Därför valde jag att lägga ut filmen ändå för att få lite hjälp även om inte hans bästa stunder var fångade. Nog om än de är få.. Men det var nog tokigt av mig. Ska återkomma när allt är perfekt och jag kan blåsa alla av stolen för hur fint allt är. (inte för att det NÅGONSIN kommer hända, men..) För det måste väl vara det för att inte behöva känna sig som världens sämsta hästägare som håller på ta kål på stackaren..

KL
ja jag kan ju bara tala för mig själv, och jag tycker inte att jag på ngt sätt varit elak i mitt svar ö.h.t. Däremot har jag uttryckt att hästen har en väldigt problematisk exteriör, samt vad jag såg av klippet som visades. Hur hästen tränas eller inte tränas i övrigt har jag inte nämt ett ord om. Jag tycker kritiken som Nominous fått varit högst sansad faktiskt från övriga som kritiserat så jag förstår inte varför just denna tråd blir föremål för sån uppmärksamhet i fråga om kritiken som getts, då kan jag ge exempel på minst 20 andra trådar sista året där elakheterna varit extrema från vissa håll i fråga om att försöka trycka ner och sätta dit folk på olika utstuderade sätt.

Jag har inte sagt något alls om ditt inlägg. Jag vet att han rör sig annorlunda och svarade gärna på den frågan om varför. Att det finns anledning. Och jag har inte skyllt eller varit arg på någon här, absolut INTE! Jag är ledsen på mig själv för att jag är så jävla korkad och inte kan någonting. För att jag inte kan rida. För att jag inte kan vara kritisk och inte vet vad jag håller på med. Lite så fick några mig att känna mig. Annars vet jag vad jag vill uppnå, vad tränaren har för mål och det känns bra, men inte efter detta. Men det är bra att folk öppnar ögonen på mig. Synd bara om det ska behöva göras på bekostnad av hästen. Som sagt det är mig själv jag är ledsen på, för att jag är en besvikelse för min häst.
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag vet att jag är dålig på att renodla mina hjälper och jobbar mycket på det. Får ofta skäll av tränaren. :D Så det blir väl lite att han blundar lite för jag säger lite för mycket och emot mig själv ibland. Speciellt om han blir spänd och jag inte får honom i jobb. Så det blir lite av en ond cirkel. Vad har du för tips på att få det att hända mera förutom tygeltagen? Han är rätt nonchalant mot skänkeln och har vart det länge men har blivit mycket bättre sedan jag började med noll tolerans. Det är inte helt bra men jag är medveten om det och jobbar på det. Det tar tyvärr lite tid att få ordning på allt.
Just att kräva att han reagerar. Men det är svårt om du samtidigt arbetar med att han ska bli lösgjord. Jag hade nog försökt att ägna några pass till att han verkligen ska lyssna på alla, alla hjälper. Det innebär att om han tex inte går fram för en lätt skänkelhjälp, skulle jag påminna en gång lika lätt. Därefter PANG - framåt! Likadant med förhållande och sidförande hjälper. Jag tycker det är bättre att fokusera bara på det några gånger och inte ha samma krav på att lösgöra då, mest för att det är svårt att som ryttare hålla ordning på flera saker. När hästen svarar bättre, så återgå till det lösgörande arbetet - men fortsätt kräva att hästen lyssnar.
Och mitt veka innerben som halkar bak behöver vi inte ens prata om.. Hahaha jag fick en riktig ahaupplevelse på det när jag såg filmen första gången så den ska fan inte ligga där i fortsättningen!! Men det är väldigt lätt att den halkar lite för långt bak då han har sadelläget väldigt långt bak och har extremt kort rygg, så redan ursprungligen så ligger mina skänklar lite längre bak än på en normal häst. Så blir skänkeln lite förflyttad bakåt så blir det lätt att det blir röt mycket, för det finns inte så mycket plats att spela på så att säga.
Att vara medveten om sina fel är ju första steget till att rätta till dom!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag håller så med!! Jag brukar alltid bli riktigt irriterad när folk går i anfall här på Buke om diverse saker. men denna gången tycker jag inte att det finns ett anfall att avvärja? Nominous har absolut inte fått någon hemsk kritik! I princip ALLA skriver att det är riktigt gott kämpat med henne häst som har kroppen så mycket emot sig!

Sen lägger man väl ut film här just för att FÅ tips om hur man kan få till ridningen ännu bättre? När det kommer till lösgörande arbete tycker jag att tips alltid är välkommet.

Jag anser inte att någon attackerat mig. Jag är ledsen och knäckt för att jag inte vet hur jag ska göra för att göra rätt. Jag kan inte det här, jag har för lite kunskap och då blir det så jäkla jobbigt när man inte ens ska kunna träna för ortens bästa tränare utan att göra fel fastän man gör slaviskt som denne säger. Jag måste få mer kunskap så jag har kunskap om att vara kritisk, så jag vet vad jag ska vara kritisk mot. Så jag vet vad det är jag ska tycka är bra och inte bra. Men det är lätt när allt bara blir hur jäkla bra som helst (känns det som) att tro att träningen är bra. Det är en väldans skillnad att sitta på en häst som är en meter kortare, lättar av i munnen och faktiskt känns mjuk och smidig, jobbar med baken på ett sätt han aldrig gjort tidigare än det man är van - tung i munnen, känns som han går ifrån mig, orkar inte rida ihop honom alls, går inte att forma för han upplevs som han sitter fast osv osv. Det är rätt lätt att välja den första upplevelsen. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Just att kräva att han reagerar. Men det är svårt om du samtidigt arbetar med att han ska bli lösgjord. Jag hade nog försökt att ägna några pass till att han verkligen ska lyssna på alla, alla hjälper. Det innebär att om han tex inte går fram för en lätt skänkelhjälp, skulle jag påminna en gång lika lätt. Därefter PANG - framåt! Likadant med förhållande och sidförande hjälper. Jag tycker det är bättre att fokusera bara på det några gånger och inte ha samma krav på att lösgöra då, mest för att det är svårt att som ryttare hålla ordning på flera saker. När hästen svarar bättre, så återgå till det lösgörande arbetet - men fortsätt kräva att hästen lyssnar.

Att vara medveten om sina fel är ju första steget till att rätta till dom!

Tack!! Det där ska jag verkligen ta till mig! Nu blir det att ut och träna på responsen ännu mer. Och inte bara framåtdrivande som jag jag bara inriktat mig på hittills. Fast det kanske var lika bra att börja med det, för det var katastrofalt!! Men nu är det läge att gå vidare och jobba på att ta sidförande hjälp lika bra! :bump: Hatar verkligen folk som tjatar, så jag vill inte vara lika dan mot den jag tycker om. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Man behöver inte vara en gris för att vara veterinär.

:rofl::rofl::rofl:

Jag håller med dej, och tycker det blir väldigt mycket övertoner åt alla håll här. Som om en del liksom passar på av någon underlig anledning.:confused:
Det tycks ligga en massa annat bakom som inte handlar om det här ekipaget alls faktiskt. Det fanns anledning att komma med frågor till Nominous precis som till många andra, men här hände något....

Bra beskrivningar också av ditt alternativ, jag håller med. :bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag anser inte att någon attackerat mig. Jag är ledsen och knäckt för att jag inte vet hur jag ska göra för att göra rätt. Jag kan inte det här, jag har för lite kunskap och då blir det så jäkla jobbigt när man inte ens ska kunna träna för ortens bästa tränare utan att göra fel fastän man gör slaviskt som denne säger. Jag måste få mer kunskap så jag har kunskap om att vara kritisk, så jag vet vad jag ska vara kritisk mot. Så jag vet vad det är jag ska tycka är bra och inte bra. Men det är lätt när allt bara blir hur jäkla bra som helst (känns det som) att tro att träningen är bra. Det är en väldans skillnad att sitta på en häst som är en meter kortare, lättar av i munnen och faktiskt känns mjuk och smidig, jobbar med baken på ett sätt han aldrig gjort tidigare än det man är van - tung i munnen, känns som han går ifrån mig, orkar inte rida ihop honom alls, går inte att forma för han upplevs som han sitter fast osv osv. Det är rätt lätt att välja den första upplevelsen. :)

Jag tror att vartenda en av oss här på dressyr känner igen sig i känslan av hopplöshet;)! När man jobbar och sliter sitt hår och ändå inte får resultat. Efter att ha läst vad du skriver så tror jag inte att det är tränaren eller träningen i sig som är "problemet". Jag tror att du måste våga vara lite tuffare mot din häst och faktiskt kräva reaktion med en gång! När man rider en häst som man vet har lite svårt för sig eller har varit skadad är det så himla lätt att be lite om ursäkt som ryttare och inte kräva att nu och med en gång ska du reagera!

Och klart att du ska fortsätta rida för tränaren när du tycker att det är så stor skillnad på hästen!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nej jag har inte tolkat det som så heller, du har tagit "kritiken" - som nog med dressyrforumets normala toleransnivå får sättas inom citations tecken eftersom den varit både konstruktiv och i mina ögon väldigt balanserad, med stor bravur och utan problem. Jag vände mitt inlägg till övriga skaran folk som av ngn ironisk anledning valt att försöka påskina att du blivit manglad och gravt absurt kritiserad och närt inpå, av kommentarerna att döma, mobbad.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tror att vartenda en av oss här på dressyr känner igen sig i känslan av hopplöshet;)! När man jobbar och sliter sitt hår och ändå inte får resultat. Efter att ha läst vad du skriver så tror jag inte att det är tränaren eller träningen i sig som är "problemet". Jag tror att du måste våga vara lite tuffare mot din häst och faktiskt kräva reaktion med en gång! När man rider en häst som man vet har lite svårt för sig eller har varit skadad är det så himla lätt att be lite om ursäkt som ryttare och inte kräva att nu och med en gång ska du reagera!

Och klart att du ska fortsätta rida för tränaren när du tycker att det är så stor skillnad på hästen!

Det är precis det där som är min stora svaga sida!!! Jag viskar lite lätt snälla snälla snälla och det resulterar i ett jävla tjat som inte ger nån ting.

Jag hade krismöte med min hopptränare i höstas ang att han inte svarade framåt när jag krävde det. Satt och lipade och visste fan inte vad jag skulle göra. Då ägnade vi en halv lektion till att bara svar framåt. Och det FRAMÅT! Han fick bara tänka på att svara, gjorde han inte det efter en dutt, då blev det med stora bokstäver att han ska fram. Och det gav ett jäkla bra resultat! Men jag måste lyckas få med mig det där tänket i hela min ridning. Inte bara med att han ska svara framåt, utan allt jag ber honom om. Han ska lyssna och de nu. Inte när han själv orkar bry sig om det. Min jättestora svaghet. Jag vill vara snäll men det slutar helt jävla galet. ;)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nej jag har inte tolkat det som så heller, du har tagit "kritiken" - som nog med dressyrforumets normala toleransnivå får sättas inom citations tecken eftersom den varit både konstruktiv och i mina ögon väldigt balanserad, med stor bravur och utan problem. Jag vände mitt inlägg till övriga skaran folk som av ngn ironisk anledning valt att försöka påskina att du blivit manglad och gravt absurt kritiserad och närt inpå, av kommentarerna att döma, mobbad.

Jag känner inte så.. Visst det är tufft att få höra att man skadar sin häst när man vill helt tvärt om. Och framförallt att man gör fel när det helt plötsligt känns sååååå rätt. Att det händer så mycket positivt på alla plan, både från tränare, ET och ens egen känsla. Att nu jäklar händer det positiva saker i kroppen på herrn. När man får höra att man helt tvärt om bryter ner honom så börjar man ju undra om man är dum i huvet.. ;) Vart gick det fel liksom??
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

fast det är faktiskt ingen som gjort anspråk på att de har rätt och du har fel. Folk har haft frågor, kommentarer, reflektioner och synpunkter. Thats it. Du har ju tålmodigt och nogsamt svarat på fåror, kommentare, reflektioner och synpunkter folk haft, med motiveringar. Jag ser ingen här som faktiskt inte mött dina motiveringar och godtagit dem. Det är ju inte det jag kommenterar utan jag kommenterar att andra av ngn märklig anledning hoppar igång som om du blivit elakt bemött eller förföljd eller mobbad.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nej det är jag som känner så, jag säger inte att någon sagt så!! :) Utan era upplysningar har fått mig att reflektera över vad jag håller på med och vilken okunskap jag har. Har inte klandrat nån av er! Absolut inte. :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men nu känns ju allt skit. Är ärligt talat jätteledsen och vill bara ge upp.:( Hur ska jag kunna få detta att bli bra om jag inte ens kan lita på en av de bättre tränarna som finns här? Finns ingen som skulle rekommendera någon annan. Och är det så jävla illa så jag kommer rida sönder honom när jag gör som tränaren säger åt mig att göra så är det ju ingen idé att fortsätta träna heller. :cry: Vet helt ärligt inte hur jag ska ta mig vidare nu. Sitter bara med världens största klump i magen och tycker synd om min häst.. Han är värd bättre än såhär.

Det var detta uttalande som jag reagerade på. Jag tolkade det som att du trodde att du hade hittat en tränare som kunde hjälpa dig att lösa problem som din häst dras med. Att du var väldigt glad över det och ville visa film här hur ni jobbar med honom. När du visade filmen sågades träningen ganska så jäms med fotknölarna av en handfull användare och det gjorde dig ledsen, osäker och besviken.

Men jag antar att när dessa användare sågar en träningsmetod så är det konstruktiv kritik och därmed berättigad. Till skillnad när andra har blivit kritiserade av andra anledningar. Då handlar det plötsligt om mobbing.

Sicken jäkla dubbelmoral...:grin:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja verkligen dubbelmoral ;) särskilt i fråga om urvalet man addresserar i det syfte man hävdar : )
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Det var detta uttalande som jag reagerade på. Jag tolkade det som att du trodde att du hade hittat en tränare som kunde hjälpa dig att lösa problem som din häst dras med. Att du var väldigt glad över det och ville visa film här hur ni jobbar med honom. När du visade filmen sågades träningen ganska så jäms med fotknölarna av en handfull användare och det gjorde dig ledsen, osäker och besviken.

Men jag antar att när dessa användare sågar en träningsmetod så är det konstruktiv kritik och därmed berättigad. Till skillnad när andra har blivit kritiserade av andra anledningar. Då handlar det plötsligt om mobbing.

Sicken jäkla dubbelmoral...:grin:

Ja jag är jätteglad över att jag hittat denna tränare eftersom det mot vad alla säger verkar ha bra inverkan på min häst. Han utvecklas som bara den. Och jag är helt säker på hennes metod eftersom jag själv har känt hur otroligt fin hästen är sista minutrarna av passen. Han blir verkligen jättefin i hans mått mätta.

Men det alla säger emot denna metod har ju gjort att jag blivit jätteledsen och osäker och börjar fundera på min egen kunskap och var jag själv står. Om jag är lättlurad eller om jag ska fortsätta och lita på att min tränare faktiskt vet vad hon gör. Jag vet inte var jag ska stå helt ärligt. Men jag får fundera lite på det.

Antagligen kommer jag ställa mig som så att jag fortsätter på tränarens spår så länge hästen utvecklas, men med lite nya synvinklar och med lite mer att diskutera med henne om när hon kommer med nya uppgifter så jag vet vad vi gör utan att svälja allt med hull och hår. Men jag kommer med glädje åka dit om 10 dar igen och känna min häst jobba bättre och bättre.

Meningen med att lägga ut filmen var väl ja.. Jag vet inte. Jag vill få lite mer opartiska tips om vad jag ska tänka på. Inte en tanke på att min tränares metoder ska sågas. Så det blev lite av en krock med vad jag egentligen ville och fick. Jag fick en väldigt rubbad självkänsla och mycket tankar om vad fan jag håller på med. Men å andra sidan så känner jag mig lite mer upplyst eller vad man ska kalla det så jag kanske kan vara lite mer ifrågasättnade till tränaren. Inte att jag ska säga emot henne, utan att när det kommer något nytt ska jag förstå att jag ska fråga hur, varför, hur det påverkar hästen osv osv.. Svårt att beskriva.:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag tittade som sagt knappt på dressyrfilmen utan tyckte filmen från fälttävlansträningen såg roligare ut så därför klickade jag på den.

Men utifrån allt du har skrivit om din hästs problem och bilder du har visat på den så har du helt klart en hel del att jobba med.:) Hur du väljer tränare är helt upp till dig och jag kan inte uttala mig om den här tränaren är bra eller inte eftersom jag inte alls känner henne eller vet vem det är heller för den delen.

Alltid bra att fråga vad syftet är med en övning men ska du använda träningstiden med att ifrågasätta tränarens motiv större delen av passet med motiveringen att tre-fyra personer på bukefalos har skrivit att detta är dåligt/felaktigt så känns det som slöseri på både din och tränarens tid.

Mitt råd till dig är att antingen beslutar du dig för att fortsätta på den linjen som ni har börjat och köper det konceptet eller så får du helt enkelt se dig om efter en annan tränare som faller ballefalos användare bättre i smaken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 738
Senast: Valle
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
888
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 933
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 312
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp