Ny flykting-katastrof.

Varför öppnar inte @sjoberga sitt hjärta och sin plånbok och låter flyktingarna som kommer till Sverige att bosätta sig hemma hos henne?

Och du som vill prioritera sjukvård för etniska svenskar, varför öppnar du inte ett sjukhus hemma hos dig?

Varför har vi samhälleliga institutioner som vi gemensamt bygger med demokratiska beslut? Varför är inte alla bäst på allt på egen hand?

Några funderingar till dina fjantiga inlägg.
 
Nej vi har inte råd.
Hela arabvärldens befolkning kan faktiskt inte bo i Sverige, hur gärna du än vill.

Ungefär 120.000 flyr över Medelhavet per år just nu. Du har en tendens att underskatta befolkningars storlek.

120.000 kan Europas länder ta emot utan att det skapar problem. Se på Sverige som förebild.
 
"Att lösa problematiken är emellertid inte enkelt.

"Tyvärr är det ju så att många runt bordet inte vill ha in fler flyktingar eller fler migranter in i sina länder", sa Margot Wallström.

"Det är ett djävulskt dilemma. Ju fler flyktingar vi räddar, desto fler sätter människosmugglarna ombord på gamla badkar, jollar och flottar", konstaterade i sin tur Danmarks utrikesminister Martin Lidegaard."

Japp så kan det gå, eller menar du på fullt allvar att vi ska ta hit hela Libyens befolkning och dessutom förse dom med mat, bostad och pengar också?

Det handlar väl om vi har en vilja att försöka göra något åt situationen inte att alla skall flytta till Sverige.
 
Ungefär 120.000 flyr över Medelhavet per år just nu. Du har en tendens att underskatta befolkningars storlek.

120.000 kan Europas länder ta emot utan att det skapar problem. Se på Sverige som förebild.
Ja om man gör det så talar det ju för att man inte ska göra det. Bostadsbrist, integrationsproblem, arbetslöshet och bristande resurser är väl inga bra ambassadörer?
 
Och du som vill prioritera sjukvård för etniska svenskar, varför öppnar du inte ett sjukhus hemma hos dig?

Varför har vi samhälleliga institutioner som vi gemensamt bygger med demokratiska beslut? Varför är inte alla bäst på allt på egen hand?

Några funderingar till dina fjantiga inlägg.
Du har rätt i att det är demokratiska beslut som lett fram till dagens situation. Både du och jag accepterar och respekterar dessa. Frågan är om du fortsätter att ha samma inställning om de demokratiska besluten i en framtid inte längre vill lösa de ekonomiska och praktiska problemen utan istället starkt skär ner på resurserna o förmånerna till migrationsverksamheten...
 
Ja om man gör det så talar det ju för att man inte ska göra det. Bostadsbrist, integrationsproblem, arbetslöshet och bristande resurser är väl inga bra ambassadörer?

Klart bättre än döda medmänniskor i Medelhavet. Det är klart att Sverige skulle kunna ta emot även dessa 120.000 om året, men det är absolut ingen optimal lösning vare sig för Europa eller de som kommer hit. Men Europa som helhet har inga som helst problem att ta emot den volymen.
 
Klart bättre än döda medmänniskor i Medelhavet. Det är klart att Sverige skulle kunna ta emot även dessa 120.000 om året, men det är absolut ingen optimal lösning vare sig för Europa eller de som kommer hit. Men Europa som helhet har inga som helst problem att ta emot den volymen.
Tusentals dör i konflikter, på grund av olyckor varje år. Ska det tvinga oss att ta beslut som får svåra framtida konsekvenser?
NEJ
Våra beslut måste vara grundade på ekonomiska och praktiska realiteter.
Självklart ska vi arbeta för att EU gemensamt hanterar frågan och bär bördorna. Men det är ett långsiktigt arbete.

Vad som händer i medelhavet är mer likt en brandkårsutryckning.
Det gäller att släcka de bränder man kan.

Majoriteten av dem som kommer uppger att man vill till norra Europa, dvs Tyskland och Sverige. Länder som redan nu av allt att dömma slagit i taket vad det gäller antalet mottagningar. Om man ser till hur situationen ser ut.
Brist på bostäder, brist på resurser, integrationsproblem och en extremt hög arbetslöshet.

Har ingenting emot att det kommer fler förutsatt att dessa problem blir lösta.
Så innan vi går vidare så kan du väl förklara, lugnt och sansat men ingående hur du tänkt dig att rent praktiskt lösa dessa problem.

Hittills har du gått på på som min maskinsäljare.

Men , hur stor del av Sveriges budget skall avsättas för att finansiera den här verksamheten?
Hur vill du lösa bostadsbristen , både den befintliga och den kommande?
Hur ska människor integreras i ett samhälle när de varken har möjlighet till normalt boende och produktiva arbeten?
Du som tekniker bör väl om någon vara medveten om vad rationaliseringen innebär för den Svenska arbetsmarknaden de kommande åren...
Och vad tror du en situation med permanent utanförskap leder till?
Jag tror att det leder till samma sak som i exempelvis Paris förorter, men det är ju bara jag det.. ;)
 
Nej det är inte den frågan jag ställer mig nu. De som sätter sig i båtarna vill bort. Vart är underordnat.
Javisst vill de bort, men vart vill de när de kommer till EU, jo Sverige och Tyskland.
Varför det?
Jo därför att Sverige och Tyskland är de länder som har de generösaste villkoren för asylflyktingar, alltså kommer de flesta dit.
 
Vad tusan :banghead:, varför ska allt jävelskap ha kopplingar till Sverige för???

"Samtidigt visar uppgifter i Corriere della Sera att flera nära anhöriga till den utpekade
huvudmannen Medhanie Yehdego Mered bor i Sverige."
 
Jag jobbar med nyanlända och de flesta av dem har kommit via den här båtvägen så på ett sätt känns dessa olyckor personliga för mig eftersom jag känner unga fantastiska människor som skulle kunnat vara en av de förolyckade. Jag tror inte det hade varit lätt för någon att vifta bort detta hemska om man bara suttit ner med några av dessa flyktingar, sett dem i ögonen och lyssnat på deras historier och framtidsdrömmar.

Jag tänker på två saker när jag hör folk prata om kostnader och det är att jag tror att kostnadstänket blir något av en självuppfyllande profetia. Tänk vilka odds dessa människor överkommit för att ta sig hit, vilken kämparglöd och famåtanda som krävs för att överleva resan. Den typen av människor brukar bidra mer än vad de tar i längden. OM de inte hamnar i utanförskap. Vi kan inte stoppa flyktingströmmen hur gärna vissa än vill det. Däremot tror jag att vi kan göra det billigare för oss genom att öppna våra hjärtan och välkomna de som kommit hit in i gemenskapen. Det blir lättare för dem att bidra om de tillåts komma in i samhället. Tro mig, skepticism, sneda blickar och generell avighet märks och alla dessa små tecken bidrar till utanförskap, som kan stå oss dyrt i både ekonomiska och känslomässiga kostnader.

Den andra saken jag tänker på är att har vi råd att låta dessa maffiatyper med noll respekt för mänskligt liv sko sig på flyktingströmmen? Är det inte bättre att ordna alternativa flyktvägar för att stoppa pengaströmmen till dessa kriminella nätverk? Hur rika och mäktiga har vi råd att låta dessa människor blir?
 
Till och med jävelskapen Sverigedemokraterna har koppling till Sverige. Kan inte annat än hålla med dig.

Rätt tom kommentar, kunde du inte hitta på nåt bättre? :D .
Fast gillar du inte Sverige kan du ju flytta till Finland, hmm nää där finns Sannfinländarna.
Kanske Norge, hmm nää där är ju Framskrittspartiet i regeringen.
Danmark då, hmm nä där har vi ju Dansk Folkeparti.


Frågan är rätt intressant dock, kan man någonsin integrera muslimer i samhället? Helt plötsligt utan förvarning blir ett helt
gäng militanta islamister trots Svenska skolor/Universitet.

http://www.expressen.se/gt/kusinernas-val-terrorn-1/
 
Senast ändrad:
Rätt tom kommentar, kunde du inte hitta på nåt bättre? :D .
Fast gillar du inte Sverige kan du ju flytta till Finland, hmm nää där finns Sannfinländarna.
Kanske Norge, hmm nää där är ju Framskrittspartiet i regeringen.
Danmark då, hmm nä där har vi ju Dansk Folkeparti.


Frågan är rätt intressant dock, kan man någonsin integrera muslimer i samhället? Helt plötsligt utan förvarning blir ett helt
gäng militanta islamister trots Svenska skolor/Universitet.

http://www.expressen.se/gt/kusinernas-val-terrorn-1/

Kan man någonsin integrera en unken Sverigedemokrat med kristna värderingar i vårt moderna samhälle? Förmodligen inte. Med återkommande repetitionshastighet kommer förslagen som ska ta oss tillbaka till 1800-talet.
 
Kan man någonsin integrera en unken Sverigedemokrat med kristna värderingar i vårt moderna samhälle? Förmodligen inte. Med återkommande repetitionshastighet kommer förslagen som ska ta oss tillbaka till 1800-talet.
Det tråkiga för din del är väl att den unkna sverigedemokratiska linjen attraherar mer än dubbelt så många som den friska sunda folkpartistiska. Att som Hr Hitler skylla Winston för att vara en fet alkoholisk ciggar rökande patetisk figur hjälpte knappast, för trots att han njöt av sin whisky och sina cigarrer så var han en ypperlig ledare för sitt land.
Vem vet (jag tror ju inte det men..) SD kanske också har den förmågan. Man ska ju inte döma hunden efter håren som man säger ;)
 
Så innan vi går vidare så kan du väl förklara, lugnt och sansat men ingående hur du tänkt dig att rent praktiskt lösa dessa problem.

Hittills har du gått på på som min maskinsäljare.

Men , hur stor del av Sveriges budget skall avsättas för att finansiera den här verksamheten?
Hur vill du lösa bostadsbristen , både den befintliga och den kommande?
Hur ska människor integreras i ett samhälle när de varken har möjlighet till normalt boende och produktiva arbeten?

Jag skulle gärna få svar på det här. Det man oftast får höra är "vi har råd", "det är inga problem", "öppna era hjärtan", men sällan ser jag någon svara på dessa frågor med en god idé om hur det skall lösas.

Jag väntar med spänning om någon tar tag i dessa frågor i tråden. :bump:
 
Jag skulle gärna få svar på det här. Det man oftast får höra är "vi har råd", "det är inga problem", "öppna era hjärtan", men sällan ser jag någon svara på dessa frågor med en god idé om hur det skall lösas.

Jag väntar med spänning om någon tar tag i dessa frågor i tråden. :bump:

Jag hör ju till dem som hävdar att vi inte har råd och trots att vi inte tillhör samma parti så tycks ju även lbb göra.
Svaret faller på dem som anser att dagens situation är utomordentlig och att vi visst har råd. De tycks dock inte vilja ta i den heta potatisen.
 
Det är glädjande att se vilken bred politisk samsyn det finns i Sverige ang hur detta ska hanteras. Med undantag av Panelhönepartiet så är alla rörande överens; heja Sverige.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 733
Senast: fejko
·
A
Relationer *Varning för långt inlägg* Jag skriver detta under ett annat användarnamn än normalt, skulle någon mot förmodan känna igen mig var...
Svar
6
· Visningar
1 896
Senast: Amha
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 722
Senast: oseriös
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp