Bukefalos 28 år!

Ny rastråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min eurasier har skrämt många. Eurasier ska inte älska främlingar och min gör inte det. Hon har grovt skall och när hon morrar, drar upp överläppen och visar de stora vargliknande tänderna ser hon inte snäll ut. Hon har väldigt stora tänder och ett stort kraftigt huvud. Hon är stor för att vara en tik.
När det ringer på dörren och hon sticker ut huvudet genom dörren, hoppar ofta främlingar baklänges flera meter. När jag ser några som jag inte vill ha alltför nära vårt hus, släpper jag ut henne på altanen. Hon reser sig upp mot staketet och de får alltid väldigt bråttom därifrån. Många går långt utanför pomenadstigen för att undvika möte, så nog ser de farliga ut för en del hundovana. Speciellt utomeuropeiska invandrare är ofta rädda och gör allt för att slippa mötas.
Så ditt råd för att slippa träffa på utomeuropeiska invandrare är att man skall skaffa sig en eurasier?
Mycket skall man höra... innan... osv...
 
Min eurasier har skrämt många. Eurasier ska inte älska främlingar och min gör inte det. Hon har grovt skall och när hon morrar, drar upp överläppen och visar de stora vargliknande tänderna ser hon inte snäll ut. Hon har väldigt stora tänder och ett stort kraftigt huvud. Hon är stor för att vara en tik.
När det ringer på dörren och hon sticker ut huvudet genom dörren, hoppar ofta främlingar baklänges flera meter. När jag ser några som jag inte vill ha alltför nära vårt hus, släpper jag ut henne på altanen. Hon reser sig upp mot staketet och de får alltid väldigt bråttom därifrån. Många går långt utanför pomenadstigen för att undvika möte, så nog ser de farliga ut för en del hundovana. Speciellt utomeuropeiska invandrare är ofta rädda och gör allt för att slippa mötas.
@bollen__ , blir ni bemötta på detta sätt :confused:
 
Under några år pendlade jag ibland 1-4 timmar om dagen från en förort till en annan genom hela stan. Under alla möjliga tider på dygnet.
Det är ett under att JAG inte klappade till någon. Och en satans tur att rottweilern var så snäll och stabil med bra dådkraft.
Typ sitta mittemot på spårvagnen och råglo på hunden och MORRA. En påtänd pundare klev en gång fram till oss med höjda nävar och vrålade i ansiktet på hunden. "Rädda" tjejgäng som sätter sig på sätet precis bakom (trots gott om lediga platser) och tjuter i falsett så fort hunden rör en tass.
Fulla personer som ska berätta sitt livs historia och envisas med är vilja klappa hunden.

Kostymnissen som satte upp bägge sina fötter på den liggande hunden på spårvagnen

Ett ex råkade ut för en full tant som kastade en mosbricka PÅ hunden eftersom hon tyckte den var för smal.

Den andre hundägaren, som på en fullknöckad vagn, håller en morrade tax 30cm över huvudet på rottisen.

Behöver jag fortsätta?
Alltså, som dobermannägare känner jag inte alls igen det där trots att jag går mycket i stan. Jag vet inte om det är en rasgrej?
För de flesta tycker antingen han är en trevlig typ eller så har de massor av respekt för honom. Att han sen tycker det är roligt att skrämma folk om han får chansen (genom att skälla enbart) gör att "coola gäng" i princip aldrig stör oss..
Blev inte heller särskilt störd med min förra, måste dock fråga Ammos uppfödare som har hans pappa i tjänst hur hon har det..
 
Jag tycker att du ska släppa det där med vakt och inse att det varken är farligt att bo ensam eller gå ut. Det låter överdrivet att ha en hund som livvakt.
Men här är en till som faktiskt inte hade gått ut på vissa ställen utan min stora hund.
Jag är också försiktig sådär, har jag min stora schäfer kan jag åka in och gå till stan i parkerna en höstkväll utan problem, och jag låser aldrig dörren hemma osv.

Till och med här ute i skogen känns det bättre att ha med den stora.
Jag känner mig otrygg utan en hund med lite vakt i många situationer och när min stora går bort kommer jag skaffa en till med vakt i faktiskt.
 
Men här är en till som faktiskt inte hade gått ut på vissa ställen utan min stora hund.
Jag är också försiktig sådär, har jag min stora schäfer kan jag åka in och gå till stan i parkerna en höstkväll utan problem, och jag låser aldrig dörren hemma osv.

Till och med här ute i skogen känns det bättre att ha med den stora.
Jag känner mig otrygg utan en hund med lite vakt i många situationer och när min stora går bort kommer jag skaffa en till med vakt i faktiskt.
Att du känner dig mer utsatt utan hund innebär ju inte att du är mer utsatt.

Här snackar vi dessutom en tonåring som inte flyttat hemifrån än. Att vara så otrygg att man tänker sig en vakthund när man ska bo ensam - det låter som att man framför allt behöver bli tryggare i sig själv. Det är inte farligt att leva.
 
Att du känner dig mer utsatt utan hund innebär ju inte att du är mer utsatt.

Här snackar vi dessutom en tonåring som inte flyttat hemifrån än. Att vara så otrygg att man tänker sig en vakthund när man ska bo ensam - det låter som att man framför allt behöver bli tryggare i sig själv. Det är inte farligt att leva.
Nej jag kanske inte är utsatt personligen, men risken att bli våldtagen finns!
Och med in stora hund är den risken 0 procent.
Förstår inte hur du kan säga att det är ofarligt att leva?
Händer saker varenda jäkla dag.

Men nej jag rekommenderar inte en vakthund till ts för det.
Men tycker det är fel att säga att det är helt ofarligt i livet.
 
Nej jag kanske inte är utsatt personligen, men risken att bli våldtagen finns!
Och med in stora hund är den risken 0 procent.
Förstår inte hur du kan säga att det är ofarligt att leva?
Händer saker varenda jäkla dag.

Men nej jag rekommenderar inte en vakthund till ts för det.
Men tycker det är fel att säga att det är helt ofarligt i livet.
Går du alltså runt och tänker att det som hindrar dig från att bli våldtagen är din stora hund? Det låter jättejobbigt.

De flesta av oss blir aldrig våldtagna.
 
Beror väl på situation:)
Är jag ute och går vandringsleder tänker jag inte så.
Men går jag i en park inne i stan en mörk kväll så tänker jag att här hade jag inte gått denna tid utan hund.
Och en bekant blev våldtagen i just denna park jag tänker på nu!
Så säg inte att livet är ofarligt det är det inte ! det kan förstöras närsomhelst med eller utan hund så väljer man ändå vilka risker man tar , finns anledning att de flesta tjejer tar taxi hem även om det är en km =(
Och jag vet att de flesta av oss inte blir våldtagna eller mördade eller dör i en olycka , men risken finns trots allt.
 
Det här är lustigt! För jag har hundar som inte ser tråkiga ut alls - de är ju de vackraste, sötaste och bästa hundarna som finns! Dock ganska vanliga. De gånger vi blir stoppade på promenader (det händer faktiskt rätt ofta i vårt villaområde, ska jag erkänna) är det något av följande (i den här ordningen):
1. Någon hundkompis med tillhörande matte eller husse som vill leka
2. Någon som haft/har/känner någon som har en hund av samma ras och bara måste få "gosa av sig" lite
3. Barn som artigt stannar någon meter bort och frågar "Får man hälsa?" :love:

Golden, alltså. Aldrig någonsin upplevt en hotfull situation med dem (de är ändå 2 st och inger väl viss respekt p.g.a. sin storlek, skummisar vet ju inte vad mina jyckar kan vara tränade till) eller någon som ska visa sig på styva linan (en golden, liksom...?). Vi har ALDRIG (obs, ALDRIG) störts av någon störig typ. Världens bästa ras, både tråkig och trevlig på samma gång :angel:

TS: Jag vet att jag frågade det här i din förra tråd också, men tror inte jag fick något svar där: Vad är det du önskar av nästa hund, som du inte har med din golden?
Generellt tänker jag nämligen någon retriever eller spaniel, när jag läser dina inlägg. De brukar vara trevliga, lättsamma och tillåtande hundar, menat att det inte är jordens undergång om man som ägare inte gör alla rätt. De är liksom inte så skarpa. Nackdelen (om man tycker det är en nackdel) är väl att de ofta är ganska flamsiga och "valpiga" rätt långt upp i åren.

Ja det är mer att jag vill helt enkelt prova en ny ras och att jag förknippar min kille till rasen golden och eftersom han kommer att gå bort snart så svider det lite i hjärtat att om jag köper golden så "byter" jag ut han.:( Det är väl mest det som det hänger på
 
Ja det är mer att jag vill helt enkelt prova en ny ras och att jag förknippar min kille till rasen golden och eftersom han kommer att gå bort snart så svider det lite i hjärtat att om jag köper golden så "byter" jag ut han.:( Det är väl mest det som det hänger på
Har du funderat på flatte då? Eller den kanske är för aktiv?
 
Beror väl på situation:)
Är jag ute och går vandringsleder tänker jag inte så.
Men går jag i en park inne i stan en mörk kväll så tänker jag att här hade jag inte gått denna tid utan hund.
Och en bekant blev våldtagen i just denna park jag tänker på nu!
Så säg inte att livet är ofarligt det är det inte ! det kan förstöras närsomhelst med eller utan hund så väljer man ändå vilka risker man tar , finns anledning att de flesta tjejer tar taxi hem även om det är en km =(
Och jag vet att de flesta av oss inte blir våldtagna eller mördade eller dör i en olycka , men risken finns trots allt.
Fast även folk med hund råkar illa ut. Det är inte alls säkert att din vänn klarat sig om hon hade hund.
(Beklagar verkligen det hon råkat ut för)
 
Fast även folk med hund råkar illa ut. Det är inte alls säkert att din vänn klarat sig om hon hade hund.
(Beklagar verkligen det hon råkat ut för)
Det vet jag , svarade mest angående påståendet att livet är så ofarligt och saker händer inte mig bara andra..
Och jag personligen känner mig trygg med min stora hund och helt otrygg utan henne i vissa situationer, eller rättare sagt hade inte varit på vissa platser vissa tider om jag inte haft hunden med mig:)
 
Nej jag kanske inte är utsatt personligen, men risken att bli våldtagen finns!
Och med in stora hund är den risken 0 procent.
Förstår inte hur du kan säga att det är ofarligt att leva?
Händer saker varenda jäkla dag.

Men nej jag rekommenderar inte en vakthund till ts för det.
Men tycker det är fel att säga att det är helt ofarligt i livet.
0%? Det är inte längesen en kvinna med hund blev attackerad av en man här i min stad. Så risken är väl inte direkt 0%..
 
Det vet jag , svarade mest angående påståendet att livet är så ofarligt och saker händer inte mig bara andra..
Och jag personligen känner mig trygg med min stora hund och helt otrygg utan henne i vissa situationer, eller rättare sagt hade inte varit på vissa platser vissa tider om jag inte haft hunden med mig:)
Vem har påstått "saker händer inte mig bara andra"?
 
0%? Det är inte längesen en kvinna med hund blev attackerad av en man här i min stad. Så risken är väl inte direkt 0%..
Alltså jag skulle vara orolig för hunden! Någon skrev tidigare att en skällig chiuhuahua kunde få en angripare att avbryta. Det tror jag inte alls, snarare skulle jag vara livrädd för att han skulle sparka hunden rakt in i närmaste husvägg eller trädstam.
 
Alltså jag skulle vara orolig för hunden! Någon skrev tidigare att en skällig chiuhuahua kunde få en angripare att avbryta. Det tror jag inte alls, snarare skulle jag vara livrädd för att han skulle sparka hunden rakt in i närmaste husvägg eller trädstam.
Samma här, som jag skrev innan är jag en räddhare och hade varit lika rädd att mina småhundar skulle råka illa ut som jag själv :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 009
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Precis som i rubriken ska jag köpa hund men är helt förtvivlad av alla dessa raser att jag inte kan bestämma mig (Jag älskar ju alla...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 017
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är en 18 årig tjej som älskar hundar. Jag har en golden retriver på 9 år som jag har haft sen valp. Han är verkligen allt för...
Svar
10
· Visningar
1 463
Senast: MaddeFaxi
·
Övr. Hund Hej på er alla. Har inte varit på Buke så länge och skulle vilja få ser er och eran hund/ar samt vad ni gör med varandra! (Hoppas att...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
12 652
Senast: mazariin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp