Bukefalos 28 år!

NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Hade stor häst på den tiden.. Hade hästen i det vänstra stallet mittemot :) Jag köpte min första isländare oktober -11 :)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL

Igår var jag iväg till ridbanan och släppte Lokkis lös :) hon tyckte det var skitkul. Jag kan ju tyvärr inte rida än så jag har fått hjälp av en tjej i stallet som ska ut och motionera henne lite så hon slipper stå.

Och en liten film :)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kl

Är inne i min jobbigaste arbetsvecka men tack vare ljusa kvällar och morgnar har jag hunnit rida ändå -härligt! Om två veckor skall Kveikja o jag tävla på en riktig tävling, fegade ur o valde lättklasser igen...känns tryggast så! Målet den här gången är att få över 5,3p...

Och dagen efter den tävlingen så skall ett lag-sm-stall ha tävling för att få in sponsorpengar till sin satsning. Så det skall vi oxå vara med på! Min lilla medryttare skall få tävla Andi i trail, hon har aldrig prövat sånt men jag har berättat hur duktig han är på det - så nu skall vi bygga egna hinder så vi hinner träna hemma! Kveikja o jag tänkte testa Trail, kanske terräng och dressyr hade varit kul! Eller så prövar vi T5 o får bedömning på ökningar som träning för öppenklass. Beslutsångest när det är så mycket kul! MEN de flesta tror jag är ungdomar som tävlar, så frågan är om jag egentligen borde ställa upp? (fast jag har blivit inbjuden). Vill ju inte vara den enda vuxna bland alla ungdomar... Men samtidigt är ju alla sponsorpengar bra pengar?!
wpid-trail9.jpg

(bild från tävling förra året, vilken Andi vann överlägset!)

Apropå diskussionen om blandflock/delad flock, Snöggur betäcker ju... Men han har alltid gått i blandflock hos oss, mitt sto spelar ingen roll, o kompisens sto är hans bästa vän... Så han har fått hållas... Fast iår skall vi dela upp flockarna faktiskt... Låta de vuxna stona gå i egen flock o sen ha Snöggur/Andi o småtjejerna i en flock.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kul att du kollade upp! :)

Åh, jag läääängtar tills onsdag då jag får rida lilla Kunni! :love:
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL.
Såhär kul att jag och min olycksfågel det ..
tinna073_zps388de0b8.jpg


Men söt är hon ändå!
tinna048_zps5b550741.jpg

tinna037_zps83d41f5d.jpg

tinna017_zps348b05cf.jpg

Inte ville hon stå snyggt heller, men rätt fin form på henne nu.
tinna041_zpscc6eea5f.jpg
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Ajdå:nailbiting:
Hur har hon lyckats? Ser ju inte ut som ett broddsår, mer avskalat...
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Herre. Min. Skapare vilken fin häst!:d (Isak) Me Like!:D
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL

Testade en bomlös (Top Reiter) igår och om den tyckte vi inte :( Dropi gick knappt fram, frös fast flera gånger, vände sig och tittade mot baken samt fick typ 3 töltsteg (han är inte svårtöltad)
Så just den modellen var inget för oss. Vill så gärna testa fler modeller men vi har inga i vår närhet som kan erbjuda testning :meh:
Ingen som bor söder om Stockholm som har andra modeller på bomlös, typ Sensation eller Startrekk som man kan få låna och pröva? Behöver inte vara till salu men jag behöver titta på flera olika modeller för att veta vad jag ska leta efter.

Det enda positiva igår var att han var trevlig i munnen, stannade med sits samt bjöd på eftergift självmant flera gånger :p 2 delat D ring med koppar utan nosgrimma är veckans melodi...tydligen...
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Hon trasslade in sig i en longerlina så hela karleden är uppbränd..
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Vilka läckra killar! :d

*KL*
Efter gårdagens stalltur är det stelt och ömt i musklerna. Först en liten "uppvärmning" i form av att cykla dryga milen till stallet (jag borde kanske tillägga att det är ganska kuperat här i Värmland), sedan fortsatte jag med att mocka i rundpaddocken. Den har fungerat som sjukhage under vintern, och jag ville kunna rida där, så det var bara att hugga i. Fyra fulla skottkärror blev det, som jag med nöd och näppe fick upp på gödselstacken. Sedan ett ridpass, och avslutningsvis cykeltur hem igen.

Idag kan jag ta bilen med gott samvete ;)

/Anna
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

*kl*

Stackars Tinna, Michis! Jag ska pussa på henne när vi ses :)

Vi var och tävlade i helgen och det gick faktiskt riktigt bra. Han börjar bli fin nu, det har bara tagit NÅGRA ÅR.......... Bilder finns i gångartstråden! Kan bjuda på denna:
305786_10152717455575136_992144504_n.jpg

Annars så rullar det på här. Har duktiga elever och glada hästar, våren har kommit till Skåne och mitt schema är fullspäckad flera veckor framöver. Helt sjukt.
Har jag tur får jag sommarjobb som funkar med resten av livet, jag ska hinna med en tripp norrut också i juli om någon längs med vägen från sthlm till kiruna känner att de vill ha besök? :D
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL

Testade en bomlös (Top Reiter) igår och om den tyckte vi inte :( Dropi gick knappt fram, frös fast flera gånger, vände sig och tittade mot baken samt fick typ 3 töltsteg (han är inte svårtöltad)
Så just den modellen var inget för oss. Vill så gärna testa fler modeller men vi har inga i vår närhet som kan erbjuda testning :meh:
Ingen som bor söder om Stockholm som har andra modeller på bomlös, typ Sensation eller Startrekk som man kan få låna och pröva? Behöver inte vara till salu men jag behöver titta på flera olika modeller för att veta vad jag ska leta efter.

Det enda positiva igår var att han var trevlig i munnen, stannade med sits samt bjöd på eftergift självmant flera gånger :p 2 delat D ring med koppar utan nosgrimma är veckans melodi...tydligen...


Jag har en Sensation Harmony du är välkommen att prova om du vill :) Bor utanför Gnesta
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Vad i hel friden ska du göra så långt norrut?

Kommer själv från Kiruna men har inte satt min fot däruppe på säkert 10 år nu!

Min första ridtur på islandshästar gjorde jag faktist i Kiruna, har bara vaga minnen från det tror att jag var runt 10-12 år gammal då.

KL

I takt med att solen tittar fram så vaknar min hästabstinens och jag roar mig med att titta på annonser och jisses vilka fina billiga unghästar och ridhästar det finns ute nu! Sist jag tittade på sånt blev jag med häst så jag stålsätter mig och kör mitt mantra " ingen häst just nu, absolut ingen häst just nu!"

Skulle jag mot förmodan hitta en häst jag faller pladask för så blir det dock ingen oinriden den här gången!
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Apropå diskussionen om blandflock/delad flock, Snöggur betäcker ju... Men han har alltid gått i blandflock hos oss, mitt sto spelar ingen roll, o kompisens sto är hans bästa vän... Så han har fått hållas... Fast iår skall vi dela upp flockarna faktiskt... Låta de vuxna stona gå i egen flock o sen ha Snöggur/Andi o småtjejerna i en flock.

Torrbetäckning är inte så lyckat med tanke på risken för infektioner i livmodern heller, och det är inte kul att ha ett sto som en valack klättrar på flera gånger om dagen... I 'mitt' stall delade vi på flockarna igen när en sent kastrerad valack började betäcka henne på riktigt.

Så det finns flera fördelar med delade flockar.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag var ochså på säve i helgen.
På ishestnews finns bilder och även ett par korta videosnuttar som jag tog med telefonen.
Mycke läckra hästar var det.
Man inser också som hobbyryttare att man inte ställer lika höga krav på sin egen häst som det görs på dessa elithästar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
Svar
17
· Visningar
605
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 240
Avel Jag startar en ny tråd för oss som har dräktigt och behöver skriva av oss. Känns som att betäckningstråden blir fel ställe. Eftersom...
82 83 84
Svar
1 662
· Visningar
122 271
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 740
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp