Bukefalos 28 år!

NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Tack. Men förvirringen ang. storlek kvarstår då förstås. Tror du att cob skulle vara för stor för din häst?
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kl

Igår var vi på äventyr! Vi besökte Backome! (stallkompis skulle rida Lektion) Jäklar vilket ställe! Gick runt som en fågelholk större delen av tiden! Hakan hängde ner vid bröstbenet nånstans! Där fanns ju flera hästar till salu och en som jag verkligen fastnade för! Vacker och de sa han hade riktigt bra gångarter med en väldigt hög lägsta nivå... Verkade med beskrivning vara precis min typ av häst!
wpid-dsc_0485_20131226190714009.jpg

:love: :love: :d


Mathias säger att jag gärna får köpa en ny häst. OM jag säljer nån först... Hur vet jag om det är värt det? Kan man med att lägga ut en annons på prov, kolla intresset och sedan ångra sig? Jag tror nog faktiskt jag hade kunnat sälja både Meyja o Rá, men kanske ångrar mig innan det är gjort?

Förstår att ni nog snart tröttnar på mitt velande. Börjar känna att man bara lever en gång, vill jag ha en grymt bra häst så får jag ju göra något åt det, man kan ju lika gärna bli överkörd imorgon o aldrig mer sitta på en häst...
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Var på Backome i somras och kan bara hålla med, shit! Vilket ställe!!
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Backome är helt otroligt! Har dock inte varit med på någon träning än, så det är jag lite nyfiken på. Du får gärna pm:a mig om hur de va om du vill.

Ang. hästarna så är det väl lika ok att lägga ut en häst och se vad man får för erbjudande som att provrida och se om det finns någon man gillar. Man köper ju inte alla hästar man provrider och borde inte behöva sälja till vem som helst heller. Om du funderar så prova, antingen dyker drömköparen upp och gör valet enklare eller så känns det inte rätt och då är det ju bara att ta bort annonsen.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Vilken sötnos!
Tror nog det är många som känner igen sig i ditt velande :) Jag har själv börjat tänka att de kallas faktiskt raggsockor, och man borde därför ha ett par och inte bara en :angel:

Men visst hade det varit kul att ha en rolig ridhäst redan dagen man köper och inte behöva vänta?
Sen har du ju själv fött upp Meyja och köpte Rá tidigt så förstår att det är ett svårt beslut.

(Rigels halvbror är till salu, I feel you ;) )
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

*kl*

Blä. Vilket skitpass vi hade igår. Jag förstod väl att det inte bara kan vara guld och gröna skogar jämt med ny häst, men direkt börjar jag ifrågasätta mig själv och om jag inte är bra nog.

Igår var jag varit i stallet precis hela dagen, haft en del turer osv. Som avslutning tänkte jag rida ett kort pass på ridbanan med Tyra. Planen var att efter framridning jobba med att samla skritten, upp mot tölt och sedan ned till skritt. Men inget gick. Hon var så otroligt spökig, rädd för precis allt och hoppade för minsta lilla. Vid ett hörn blev hon typ bakskygg varje varv och studsade iväg hysteriskt. Alla hjälper togs som FRAMÅT, hon gick bakom hand och utan stöd. Kände mig som världens sämsta ryttare när jag satt av. Inget vettigt arbete alls kunde vi få till.

Jag förstår väl själv att det kan komma sådana dagar och pass. Och att det tar tid att rida in sig på ny häst. Men, ja. Deppig blev jag ändå. :(

Idag red vi ut en 30 minuters runda i skogen och hon var mycket mer ridbar igen. Glad och pigg, men ändå mjuk och lyssnade. Skrittade mest, töltade några övergångar. Allt funkade. Överlag funkar allt bättre ute än på ridbanan, mycket mer lyhörd och ridbar så länge man ger henne saker att tänka på hela tiden. På ridbanan har hon en tendens att bli lite forcerad.

I helgen ska jag rida för min tränare, hoppas på att få med mig lite ledtrådar och verktyg. Vill ju gärna få det att funka bättre på ridbanan också, och slippa pass som igår.. :)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Som jag skrev så är PONNY på vippen för liten på min så ja COB skulle passa min ja=)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kl*
Snart nytt år o klurar på vilken lokalförening jag ska gå med i. Är delvis ny i islandsvärlden o bara bott här nere i 2år = noll koll på klubbar/föreningar! Vilka finns närmast höglandet? Bjarg är relativt nära, finns det fler?

Har äntligen hittat ett par renegade som passar framhovarna efter viss modifiering:-) så nu är vi redo om halkan kommer! Fast önskar ett par till bak oxå men de jag hade hemma var dåligt gjutna så massa bubblor i plaste så de åkte tillbax.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kl

Igår åkte Fafnir till sitt nya hem.
Med tårarna rinnandes ner för mina kinder såg jag honom rulla från gården.

Men han verkar ha kommit till ett toppen hem, verkligen toppenhem!
Massa nya kompisar i varierande åldrar och raser. Han är ju så otroligt social och älskar all den uppmärksamhet han får nu.
Känns tomt men skönt! Skär lite i hjärtat, det gör det, men det känns som sagt bra.


Har flera intresserade av Draken med, så kanske blir även hon såld inom en snar framtid.
Det var aldrig tänkt att hon skulle säljas, men saker och ting förändras ibland, saker man inte rår över......
Men vi får se vad framtiden utvisar, känns skönt att ha många intresserade på henne i alla fall.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Oh nu blev jag ju inte mindre deppig över det faktum att jag nu faktiskt lagt ut annonser på mina små... Fafnir som ju kom till samtidigt som mina!

Hur känner du att det är rätt val? (vilken känsla skall jag leta efter och stötta mig vid?)

Är det många som hör av sig på annonser eller har det varit trögt? Känns som att två-treåringar kanske inte borde vara så stort sug efter...

Jag är iaf rätt deppig just nu. Snacka om ågren! Men försöker titta på annonser på drömhästar istället så jag minns Varför jag lagt ut dom...
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag är Bjargare, de flesta medlemmar finns i Jönköpings län. Andra klubbar i Småland är Geysir och Strokkur.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Måste bara säga att denna häst är helt makalös underbar, älskar henne så otroligt mkt en sånhär häst får man bara en gång i livet:love::love::love:

Idag körde vi ut första gången på riktigt och hade en som följde med och gick, vi knatade ner och upp för backar och Jorunn reagerade inget av bakselen i nerförsbackarna.

En liten bild innan vi begav oss ut=)

1493232_10152456854668998_1817403477_n_zps6daa4ed1.jpg
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Ja du, jag har velat framåt å tillbaka.
Men jag kände att bara det att jag hade den tanken att sälja honom och då är det nog rätt beslut.
För kan jag tänk mig att sälja så är det nog rätt så, innerst inne.
Även om man så klart tycker hemskt mycket om dem så har man där känslan att man överlever om man säljer dem.

Sen, i alla fall för min del, så tycker jag inte om mina hästar lika mycket.
Låter kanske hårt men Odinn, han är nummer ett och den viktigaste.
Så det är väl också det som gjorde det lättare att sälja. För har jag honom är jag nöjd.

Men precis som du också säger, om man vet vad man igentligen vill ha, så får man ju också vara "hård" mot sig själv och bestämma att detta är vad jag vill ha, då måste nått annat offras.

Kommer vara jobbigt men sen när man har det man drömt Om, då har de varit värt det :)

Det jag kände var att när jag väl hade bestämt mig för att sälja så ville jag bara att det skulle gå snabbt, så man slapp gå runt å känna efter å undra hela tiden.

Sen är marknaden som den är, och 2-3 åringar är inget värda alls.
Hoppas du får det du eget för dina, men det blir nog inte lätt att sälja.
Jag fick ju nästan skänka bort Fafnir, om man jämför vad de kostade för några år sedan. :(

Men han kom till ett toppenhem, och det känns otroligt skönt.
Det absolut viktigaste för mig.

Men det är inte lätt, men om man har känslan att man överlever utan dem, att det är dem man jan sälja, då är det nog rätt så!
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Geysir verkade rätt inaktiv när jag kollade förra året men visst mer aktivt nu. Strokkur är längre bort en bjarg så lutar ditåt :-)man kanske inte kann hitta Islandsklubbar lika tätt som ridhästklubbar. Blir omständigare när man ska åka långt:-/
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

För min del har det varit trögt med min femåring, men men, jag har ingen brådska och ligger lågt just nu. Ska ta nya tag om nån månad eller två.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kl

Igår var vi på äventyr! Vi besökte Backome! (stallkompis skulle rida Lektion) Jäklar vilket ställe! Gick runt som en fågelholk större delen av tiden! Hakan hängde ner vid bröstbenet nånstans! Där fanns ju flera hästar till salu och en som jag verkligen fastnade för! Vacker och de sa han hade riktigt bra gångarter med en väldigt hög lägsta nivå... Verkade med beskrivning vara precis min typ av häst!
wpid-dsc_0485_20131226190714009.jpg

:love: :love: :d


Mathias säger att jag gärna får köpa en ny häst. OM jag säljer nån först... Hur vet jag om det är värt det? Kan man med att lägga ut en annons på prov, kolla intresset och sedan ångra sig? Jag tror nog faktiskt jag hade kunnat sälja både Meyja o Rá, men kanske ångrar mig innan det är gjort?

Förstår att ni nog snart tröttnar på mitt velande. Börjar känna att man bara lever en gång, vill jag ha en grymt bra häst så får jag ju göra något åt det, man kan ju lika gärna bli överkörd imorgon o aldrig mer sitta på en häst...
Vad är det för stam på den hästen?
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Han är efter en sedan länge favorit för min del... Hagangur frá Narfastödum...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
22
· Visningar
1 157
Senast: Capybara
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 250
Avel Jag startar en ny tråd för oss som har dräktigt och behöver skriva av oss. Känns som att betäckningstråden blir fel ställe. Eftersom...
82 83 84
Svar
1 662
· Visningar
122 979
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 779
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp