Nya grannar från helvetet

Mina har ju renoverat i månader, jag tänker att det är något med inredningen eller materialvalet som gör att alla ljud förstärks istället för att dämpa.

Men visst är det fascinerande att vissa ägnar sina kvällar åt att dra runt stolar och klampa fram och tillbaka över golvet.
kan dom ha plockat ur isoleringen ur golvet?
 
Mina har ju renoverat i månader, jag tänker att det är något med inredningen eller materialvalet som gör att alla ljud förstärks istället för att dämpa.

Men visst är det fascinerande att vissa ägnar sina kvällar åt att dra runt stolar och klampa fram och tillbaka över golvet.
De här har inte renoverat eller gjort någon som helst förändring, så jag fattar verkligen inte skillnaden. Måste ju vara sjukt högljudda och klumpiga bara och förmodligen ha väldigt lite textilier och möbler (förutom de j*vla stolarna som det dras i hela tiden då... 😅).
 
Dagen innan 30/7 hade det varit skyfall, två stycken hos mig. Den hade en massa saker på balkongen som de kanske hade plast över, eller i byttor, och så gjorde de sig av med vattnet genom att hälla ner det till mig, och till hon under mig med fågeln. Förklarade att de fick suga upp det med handdukar eller liknande, som vi andra gör för att inte förstöra för våra grannar.
När hon var nere och tyckte att jag skulle täcka mina blommor förklarade jag att man enligt bostadsrättslagen inte har rätt att kasta ut saker från sin lägenhet.
Det där låter ju lågbegåvat helt klart.
 
Har också grannar (men bredvid, bor i radhus) som liksom låter som f*n i allt de gör. Och det där med att skrapa med stolar stup i kvarten??? Hur många gånger per kväll kan man resa sig och sätta sig??? Helt sjukt. Och tydligen aldrig hört om möbeltassar heller. Deras golv måste ju se ut som skit vid det här laget.😅
Jag hade diskret slängt in ett paket möbeltassar i deras brevlåda:angel:
 
Det låter som mina grannar ovanför. De kastar fortfarande fimpar på min balkong, och eftersom de inte öppnar när jag ringer på och inte har ändrat beteende trots att hyresvärden satt upp lappar om försiktighet med saker på balkongen så funderar jag på att polisanmäla. Det är mer än en grej som blivit förstörd av brännmärken, som tur är har inget börjat brinna...
Vet inte om jag är barnslig, men undrar om jag inte samlat deras fimpar och slängt in dem i deras brevinkast :angel:
 
Mina har ju renoverat i månader, jag tänker att det är något med inredningen eller materialvalet som gör att alla ljud förstärks istället för att dämpa.
Min dotter hade en granne i sin bostadsrättsförening som renoverade sig ner genom golvet till grannen bredvid.
Det blev livat värre i föreningen vill jag lova.
De hade bott i villa tidigare och fungerade inte alls i lägenheten.
Moped i barnvagnsförrådet t.ex.
De fick rätta upp sig.
 
Min dotter hade en granne i sin bostadsrättsförening som renoverade sig ner genom golvet till grannen bredvid.
Det blev livat värre i föreningen vill jag lova.
De hade bott i villa tidigare och fungerade inte alls i lägenheten.
Moped i barnvagnsförrådet t.ex.
De fick rätta upp sig.
Det finns verkligen folk till allt!
Har sluppit tokrenoverande grannar tidigare, men minns att jag för några år sedan läste om några som renoverade en lägenhet på Östermalm och tog bort en bärande vägg:banghead:
 
Det finns verkligen folk till allt!
Har sluppit tokrenoverande grannar tidigare, men minns att jag för några år sedan läste om några som renoverade en lägenhet på Östermalm och tog bort en bärande vägg:banghead:

En vän hade en granne som bankade och bankade och bankade. I oändlighet! En dag såg hon vad han höll på med! Han satte upp paneler i HELA lägenheten!! Det såg ut som en sån där gillestuga med furupaneler överallt!
 
Jag tror jag ska gå runt i mitt hus och skaka hand med alla mina grannar och tacka för att de bor här. 😅 Till och med snubben som polisen knackat på min dörr och frågat efter tre gånger nu. Vad han än har hittat på har jag i alla fall inte hört det.
 
Jag sitter i styrelsen i en Brf. Vi skickar rättelseanmaning när någon gör saker som inte tar hänsyn som man borde. Men det kräver tydlig dokumentation. Allt från bilder till lista på tidpunkter osv. Vi har ett dokument som man får fylla i.

Och blir det upprepade problem så kan det gå till tvångsförsäljning. Det har gått så långt en gång faktiskt. Vi vill helst inte medla men om folk inte sköter sig så gör vi det som krävs.
 
Jag sitter i styrelsen i en Brf. Vi skickar rättelseanmaning när någon gör saker som inte tar hänsyn som man borde. Men det kräver tydlig dokumentation. Allt från bilder till lista på tidpunkter osv. Vi har ett dokument som man får fylla i.

Och blir det upprepade problem så kan det gå till tvångsförsäljning. Det har gått så långt en gång faktiskt. Vi vill helst inte medla men om folk inte sköter sig så gör vi det som krävs.
Jag hoppas ju på att en sådan ska ge effekt. Har ett väldigt bra minne så jag kan tala om datum och tidpunkt för när störningarna varit som värst. Däremot kan det vara svårt att dokumentera ljud, även om jag spelar in hörs det ju inte varifrån i lägenheten ovan som det kommer. Efteråt ångrar jag att jag inte fotade min balkong då den var täckt av vitt damm och några bortsågade bitar på golvet, men det var första gången som jag sa till dem och tänkte att de skulle skärpa sig efter det. När de tömde ut vatten hann jag inte filma.
 
Det finns verkligen folk till allt!
Har sluppit tokrenoverande grannar tidigare, men minns att jag för några år sedan läste om några som renoverade en lägenhet på Östermalm och tog bort en bärande vägg:banghead:
Ha ha det har vi varit ute för också men bara på en ladugård som "fanns med " när vi hyrde ut ett hus, de sågade av bärande stockar med motorsåg så djuren skulle kunna ta sig ut från logen typ.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 774
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 274
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 256
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp