Nya shopping-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya shopping-tråden

*kl*

mitt i pannbandshysterin så har jag ju glömt att visa mitt nya träns :angel: Ett HB är det iaf.

DSC_0379.jpg

Tyvärr föddes min häst inte som en fotomodell...
 
Sv: Nya shopping-tråden

Och det där är anledningen till att jag aldrig köper HW till min ponny: De är alldeles för stora/långa fram och på sidorna......
 
Sv: Nya shopping-tråden

KL

Idag har jag (enligt mig själv) fyndat ordentligt :D Blev tre tröjor, en väst och ett par ridbyxor (allt från Kingsland) för 1800, skulle egentligen gått på över 6000! :eek:
Var rensning av provkollektion inför våren -70% rea. Det blev:
* ljusbeige tunn fleecetröja med mörka kontrastsömmar
* en marinblå ziptröja i blankt lite stretchigt tyg (tänk blandning av softshell och träningsbyxor :p).
* cerise v-ringad pullover med svarta armbågslappar
* svart tunnare väst (i primaloft) med jättegoa sidofickor.
* ridbyxor i typ samma nyans som fleecen.

Sedan svängde jag förbi Hööks och fick en sån där fantastiskt snygg hjälmmössa och ett par varma vantar då mina andra nästan ramlar i bitar :angel:
 
Sv: Nya shopping-tråden

Senaste inköpet, hackamore från Ekohallen :) Tränset är köpt på Gekås för ca 2 veckor sen så det är också nytt!
483050_10152445553555114_1395623616_n.jpg
 
Sv: Nya shopping-tråden

Jag velade lite vilken stl jag skulle välja, o skulle såhär i efterhand valt en stl mindre. Men täcket sitter bra ändå o jag har inget emot att täcket går ner sålångt på sidorna.
 
Sv: Nya shopping-tråden

Jag har inte hunnit fota, men det har blivit en del senaste dagarna:

Amigo 12 lite, brunt 165 cm (20% rea på horsewaresakerna)
Amigo liner 200 gram 165 cm
Amigo hals XL lite.
Lagningskit till täcke Horseware
2 par benskydd från Hööks ("professional choice-kopior"), storlek XL (lite väl små på bredden och lite för långa..). 25% av ord.pris.
Handskar på hööksrean (bruna med bling; jag har ett par likadana men de här får sparas till körtävlingar så jag har ett par fräscha då).
Remontträns Hööks, brunt utan tyglar (som reservträns om något går sönder, det kostade 75 kr på rean..)
"Pannband" till mig, fleece 20 kr (rea).
Strålrötemedel (fast just nu är strålarna ok).
E-vitamin med selen
Magnesium
 
Senast ändrad:
Sv: Nya shopping-tråden

Smaken är ju delad såklart... Nu mera köper jag bara shires till båda mina när det kommer till utetäcken. Bättre kvalitet till hälften av priset och för åtminstone min del bättre passform :)

DSC_0100.jpg


Det är synd att HW är så satans dyra för dom är ju snygga! Men i mitt fall spelar det ingen roll förstås då dom är för stora för den lille och kasar åt alla håll på den stora :(
 
Sv: Nya shopping-tråden

På mina två stora ligger HW jättebra, de har ett halvtjockt rambo wug respektive rhino wug när det är ett par plus. Har ett Amigo vintertäcke som ligger jättebra på den ena, men inte på den andra. Var lite orolig över att ponnyns inte skulle ligga så bra iom att det var lite långt, men det ligger precis där jag lagt på det.
Shires gillar jag också, men de vintertäcken jag har som är Shires är skittunga, väger lika mkt som Back on Tracks vintertäcke.
Däremot köpte jag det röda Rambo vintertäcket m helhals o det var helt värdelöst, jättestora glapp mellan hals o täcke.
Priset är väl det sämsta med HW, men jag beställer mest från Irland. Mkt billigare.
 
Sv: Nya shopping-tråden

*kl*

Passade på att snabbshoppa ett täcke till min donna, 1250kr, riktigt bra pris för ett Catago combi täcke (hals+skal+innetäcke) :love:
(3-400g ungefär med båda lagren på)


67938_10151366702523180_608661245_n.jpg
 
Sv: Nya shopping-tråden

Shires har ända ner till 75 :)

Jag har 4 Shirestäcken, tycker de är helt okej men mina ponnys får tyvärr skav av dem.
 
Sv: Nya shopping-tråden

Shires passar min ponny jättebra nu när han pga ålder blivit smalare över bogarna :)


I fredags shoppade jag dock ett grått Amino-regntäcke i 125 och ett RÖTT amino hals :) :) :)

Kommer säkert se roligt ut men vad gör det när halsen kostade bara 100:- på rean och täcket 400:- :)
 
Sv: Nya shopping-tråden

Nytt i hästgarderoben;

WP_000194.jpg


Bucas Power Turnout
Osäker på om jag ska behålla det dock, tyckte det verkade lite trångt över bogarna..
 
Sv: Nya shopping-tråden

Idag har jag äntligen införskaffat mitt första par Pikeur-ridbyxor! :love: Badira, vinterridbyxor i softshell-material. Reklamerade 2 par ridbyxor från Hööks, så jag tyckte att jag förtjänade det! ;) Köpte även en funktionströja på Hööks för halva reapriset och en tröja i ull som jag har tänkt ha i stallet. Nu ska jag åka ut till hästen och inviga mina nya saker :)
 
Sv: Nya shopping-tråden

*kl

Imorse klev nya ponnyn av släpet :D Med sig hade hon en sadel och imorgon åker vi till Tärnsjö och köper en AE-däckel m gjord och svanskappa + tömmar, Fiffi får stå modell imorgon :D

Sen ska jag beställa ett sprenger dynamic rs muffbett och ett rambo micklem.

Bra lön, födelsedag och bra rull på sambons lön är grymt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
195
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
240
Senast: tanten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 264
Senast: Sirap
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp