Ögonfransförlängning

Hedrande att ni tänker att att jag sitter på svaret ;)
Jag har väldigt långa fransar naturligt så förlängning är onödigt för mig. Har därför ingen egen erfarenhet av just förlängning. Däremot så färgar jag dom en gång i månaden ungefär. Gör det på salong och det håller riktigt bra! Tror att det är värt att göra på salong då färgen är betydligt mer hållbar.
Mitt "problem" är att mina fransar är långa OCH spikraka. Så jag böjer/permanentar upp dom! Det går till så att fransarna limmas upp på en rulle på ögonlocket. Sen appliceras permanentvätska och voila! Bambi! :D

Min kompis brukar förlänga fransarna. Tror att det finns flera olika tillvägagångssätt. På henne sätter de dit enstaka fransar som är ngt längre än hennes egna så det ser hyfsat naturligt ut. Dyrt som fan tror jag dock att det är, iallfall där hon gör det.
 
Jag använder fransnäring så detta är helt och hållet mina egna fransar. Det står att de även ska göra fransarna mörkare, jag har dock väldigt mörka fransar naturligt så vet inte om det funkar. Det hade kanske varit ett alternativ för dig? Den jag använder kostar ca 500kr och räcker hur länge som helst.
1234783_574453589284554_1961013739_n.jpg
 
Det tillhör inte vanligheterna att jag ägnar mig åt skönhetsvård i någon större omfattning. Men när jag håller föreläsningar och rider vill jag använda linser eftersom glasögonen irriterar mig då. Problemet är att jag ser så jäkla dåligt på nära håll när jag har på mig linserna att jag inte kan dutta dit någon mascara. Får liksom chansa var den ska sitta ...;)

Nu sa min frisör att det går att sätta dit ögonfransar som sitter ett par månader, med färg och lite längre. Då skulle jag ju inte ha något behov av att måla dem. Är det någon som har testat? Hur länge håller det? Ser det naturligt ut? Jag vill inte se målad ut, bara ha lite färg på fransarna. Mina blir typ gula på sommaren...


Jag kan inte vara utan min förlängning, haft i 2 år nånting?! :love: Jag älskar när det ser "mycket" ut och åt det extrema hållet så jag har C kurva och 14-15 på mina fransar, normalt är väl 11-12 ungefär :)
 
Jag använder fransnäring så detta är helt och hållet mina egna fransar. Det står att de även ska göra fransarna mörkare, jag har dock väldigt mörka fransar naturligt så vet inte om det funkar. Det hade kanske varit ett alternativ för dig? Den jag använder kostar ca 500kr och räcker hur länge som helst.
1234783_574453589284554_1961013739_n.jpg
Fantastiskt vackra fransar på bilden, men tyvärr bör man höja ett varningens finger för fransnäring:
http://www.lakemedelsverket.se/Alla...ter-for-tillvaxt-av-ogonfransar-och-ogonbryn/

"Läkemedelsverket har granskat flera produkter som ska stimulera ögonfranstillväxt och som säljs som kosmetiska produkter på den svenska marknaden. Flera av produkterna innehåller prostaglandinanaloger och de har därför klassificerats som läkemedel enligt läkemedelslagen. Prostaglandinanaloger är en grupp hormonliknande ämnen som används i flera ögonläkemedel och kan orsaka biverkningar som klåda, ögonirritation och rodnad samt förändringar av ögonfärgen."
 
Jag fixar mina fransar på salong. Fyller på var 3-4:e vecka vilket kostar 500 kronor.
Långa fransar har jag iofs naturligt men nu får jag ytterligare lite längre och dessutom konstant böjda :D

Det syns inte att det är fejk utan jag ser bara ut att vara lyckligt lottad :p
 
Jag har gjort ögonfransförlängning en gång och det blev supersnyggt. Har även använt Neulash och fransarna blev jättelånga, men tyvärr blev jag röd i ögonen av det.
 
Jag har gjort ögonfransförlängning! När fransarna trillade av, ja då trillade mina vanliga av tillsammans med fejfransen och så fick jag vara utan i flera veckor. :rofl:

Sen så blev det såhär direkt efter att de blivit fixade. Reagerade på medlet. Försvann efter två dagar.
oumlgo_zps1034e8b3.jpg


Men när mina naturliga växte ut så blev de längre än vad de varit innan. Dock är de blonda, så jag funderar på att färga istället för att kladda med maskara.
6786c329-c5cb-403a-89f1-9a4e183738a4_zpsfc50e38b.jpg
 
Jag fick ny tandläkare i höstas, en ung tjej. Och jag blev så imponerad av hennes ögonfransar! Man ser ju fransarna från en annan vinkel från tandläkarstolen ;). Och jag tänkte inte alls på ögonfransförlängning. Men nu efteråt så har jag kommit på att det måste vara det hon har :p .
Jättefint var det iaf!
 
Det tillhör inte vanligheterna att jag ägnar mig åt skönhetsvård i någon större omfattning. Men när jag håller föreläsningar och rider vill jag använda linser eftersom glasögonen irriterar mig då. Problemet är att jag ser så jäkla dåligt på nära håll när jag har på mig linserna att jag inte kan dutta dit någon mascara. Får liksom chansa var den ska sitta ...;)

Nu sa min frisör att det går att sätta dit ögonfransar som sitter ett par månader, med färg och lite längre. Då skulle jag ju inte ha något behov av att måla dem. Är det någon som har testat? Hur länge håller det? Ser det naturligt ut? Jag vill inte se målad ut, bara ha lite färg på fransarna. Mina blir typ gula på sommaren...

Jag förlänger mina fransar, har gjort ett år snart, supernöjd! :) Snyggt, de sitter bra och såå skönt att slippa hålla på med mascara! Gör mina en gång i månaden.
 
Jag har haft förlängningar i flera år. Ser inte onaturligt ut alls, däremot har jag fått byta tjej en gång (i början när jag gick hos flera eftersom jag inte hittat 'min' ) eftersom jag inte var nöjd med formen. Kvaliteten på stylisten varierar mycket så om man vill göra förlängningar ska man kolla upp salongen.
 
@honung Vet att de har dragit in vissa märken pga det. Mitt köper jag i Sverige och om det hade varit något problem med det så borde det också ha dragits in tycker jag. Jag kan bli röd i ögonen dagen efter om jag får det i ögonen men det försvinner med lite salva mot torra ögon (som jag har även utan fransnäring pga mediciner).
 
Jag har färgat på salonger. Håller några dagar. Helt värdelöst.

Förlängning är så sjukt dyrt att jag hellre meckar med mascara.
 
Och att tänka på: förlängningarna är till 98% säkerhet av mink. Någon sa just till mig att hon har dammsugat Sverige efter någon som gör förlängningar som inte är mink. Det har visat sig vara skitsvårt att hitta, de allra flesta använder mink. Så atte...:angel:
 
Och att tänka på: förlängningarna är till 98% säkerhet av mink. Någon sa just till mig att hon har dammsugat Sverige efter någon som gör förlängningar som inte är mink. Det har visat sig vara skitsvårt att hitta, de allra flesta använder mink. Så atte...:angel:
Nja, de jag gått till bla största (skulle jag tro) salongen i Sthlm kör syntet. Mink och silke kostar extra.
 
Och att tänka på: förlängningarna är till 98% säkerhet av mink. Någon sa just till mig att hon har dammsugat Sverige efter någon som gör förlängningar som inte är mink. Det har visat sig vara skitsvårt att hitta, de allra flesta använder mink. Så atte...:angel:
Det flesta fransarna är helt syntetiska i plastmaterial. Det är enormt få som jobbar med äkta hår, eftersom det är så svårt att forma och det blir sällan snyggt när det väl är fastklistrat på dina egna fransar.

Vart har du hört att fransarna skulle vara av mink? Aldrig hört det innan.
 
Sliter det inte väldigt mycket på egna fransarna? Och hur vet man vilken klinik som är bra?

Jag gillar att det ser lite fejk ut och älskar lösögonfrans-looken. Har kört Ardell's Individual Lashes några gångar (cluster fransar som sätts med permanent lim, kräver en stark remover för att få bort) och det är väldigt snyggt men jag tappade så mångra fransar när förlängningen togs bort och ca en vecka efter. Blev inte snyggt alls, jag brukade ha långa och täta naturliga fransar, blev spretigt och tråkigt efteråt. :(

Tror det är det starka limmet som bränner sönder mina egna och vet att de använder liknande lim på salonger så vet inte om jag vågar prova.

Nu använder jag cluster fransar och vanligt Duo lim, sitter i ca 5 dagar och känns mycket snällare. Har inte tappat några fler fransar än vad som är normalt. :)
 
Upplever inte att det sliter alls. Fransarna sitter ju kvar tills den egna fransen lossnar. Jag har som sagt haft extensions i flera år och mina fransar ser likadana ut som innan.

@Ramona Tjejen som jag går till nu har utöver vanliga syntetfransar även fransar i silke eller mink men de kostar mer. De är mjukare och känns naturligare. Syntetfransarna känns hårdare om man tar på de.

@Centaur Man kan kolla upp salonger som gått ordentlig utbildning via Lashia network.
 
Vart har du hört att fransarna skulle vara av mink? Aldrig hört det innan.

Av en person som är insatt. De flesta salonger använder mink, silke eller syntet men syntet är billigast och enligt många salonger sämst och därför tar många salonger inte ens hem syntet.
 
Av en person som är insatt. De flesta salonger använder mink, silke eller syntet men syntet är billigast och enligt många salonger sämst och därför tar många salonger inte ens hem syntet.

Det jag vet finns för material är äkta mink (borstas från minkarna, dyrt och tror inte många gör det), human hair, dålig kvalite syntet som är hårt, syntet silke och syntet mink. Räv har jag också hört talas om.

Jag har ingen utbildning i tillverkning men kan man ens göra fransar av silke?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 273
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
39 701
Senast: norrsol
·
S
Utrustning eller vad ska man säga när sadeln börjar flagna.. min sadel 2 månader gammal har tappat ytterskinnet. på flera ställen har sadeln...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Alla inlägg försvann ju iom Bukekraschen, så gör dett litet sammanfattande inlägg på samma gång. Damen fick i juli en liten knöl på...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 110
Senast: Cake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp