sadel med solsveda

S

Spunkgrodan

eller vad ska man säga när sadeln börjar flagna..
min sadel 2 månader gammal har tappat ytterskinnet.

på flera ställen har sadeln börjat rugga, det ser ut som om den vore målad med plastfilm som man kan dra fragnor av. det är en crincle så ingen skitbillig sadel heller.
har just lämnat i väg den för reklamationsutredning. :eek:

känns lagom roligt! 2 månader o sadeln känns som den vore målad med flagnande färg. och så får man inte en enkel reklamation, nä den ska skickas till tillverkarna mm ( kundvänligt NOT!)

Undrar om det bara var den som är mysko vågar man ta en ny lika dan, den är grymt skön att rida i så jag vill gärna ha den kvar, men jusst nu känns återförsäljaren inte rolig att gynna heller. fast Tjejjerna i butiken ville hjälpa mej o ansåg det vara en klockren reklamation, så satte företaget sigpå tvären.

det ironiska var att jag tänkte beställa den på nätet men valde affären för nästan 2000 mera bara för att jag inte skulle ha så mycket mäckel om det var nåt som trilskades o inte behöva hålla på o skicka sadeln hit o dit.

Jag har haft spenderbyxorna på i butiken, men nu slutar jag med det!
kollade på ersättnings sadeln de hade i butiken om jag skulle få reklamation, och den var mykt ojämt stoppad!!:mad:

Så hur gör man nu, vågar man be o få pengarna tillbaka om de nu godkänner reklamationen o beställa den på nätet, för till butiken känns det ju inte kul. men 2 sadlar av samma märke med tidiga fel?:confused:

jag har provat ca 30 sadlar innan för att den ska passa mina speciella behov, och denna var det som funkade bäst..perfekt stöd, ligger som en smäck o så skön


Groda utan spunk:(

deppilidepp
 
Sv: sadel med solsveda

Har tyvärr hört många som har haft problem med sina Globus sadlar, särskilt med läderkvalitén, stoppningen och en har fått en spik upp genom sitsen..

Min Globus Loke har riktigt dåligt läder, har efter 2 år blivit helt grå och ytan är som "uppluckrad"...
 
Sv: sadel med solsveda

De nyare globusen är inge vidare... De äldre är betydligt mycket trevligare och inte alls lika många sneda och lädermässigt dåliga sadlar.

Man trodde ju att C skulle vara lite bättre med tanke på priset :(
 

Liknande trådar

Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: oki
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 483
Senast: videnlis
·
Utrustning Hej Alla! Jo nu är de så att jag är inne på att skaffa en bomlös sadel då hans nuvarande inte passar honom alls. Helst vill jag ha...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: sissu
·
Utrustning Jahapp, nu har man hamnat i skiten som många skriver om. Har sålt en sadel och fotodokumenterat den ur alla vinklar och vrår, vilket...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 362
Senast: hopp_o_galopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp