Ögonfransförlängning

Det tillhör inte vanligheterna att jag ägnar mig åt skönhetsvård i någon större omfattning. Men när jag håller föreläsningar och rider vill jag använda linser eftersom glasögonen irriterar mig då. Problemet är att jag ser så jäkla dåligt på nära håll när jag har på mig linserna att jag inte kan dutta dit någon mascara. Får liksom chansa var den ska sitta ...;)

Nu sa min frisör att det går att sätta dit ögonfransar som sitter ett par månader, med färg och lite längre. Då skulle jag ju inte ha något behov av att måla dem. Är det någon som har testat? Hur länge håller det? Ser det naturligt ut? Jag vill inte se målad ut, bara ha lite färg på fransarna. Mina blir typ gula på sommaren...

Jag har gjort förlängning på mina fransar i ett år nu och är väldigt nöjd. Skulle inte kunna tänka mig att sluta, det är så otroligt skönt att slippa hålla på med mascara som både ska på och av. Man slipper lägga ner tiden och slipper tänka på om det regnar eller är fuktigt ute, eller om man ska bada. Fransarna är alltid perfekta, hur skönt som helst!

Har alltid färgat fransarna innan eftersom mina är ljusa, men det är inte ens i närheten av samma sak som förlängning. Och då har jag ändå ganska långa och tjocka fransar själv. Såhär ser min förlängning ut:

bild.JPG
 
En förlängning ser ju i övervägande majoriteten av fall betydligt naturligare ut än mascara. Som ju är rätt uppenbart påmålad.

Med förlängning kan du gå helt osminkad och ändå få ögonen bra markerade genom färgen och längden på fransarna. Nu jobbar jag uteslutande med killar men det är inte en enda som ens misstänker att jag är annat än född med de här fransarna :D
 
Jag använder fransnäring så detta är helt och hållet mina egna fransar. Det står att de även ska göra fransarna mörkare, jag har dock väldigt mörka fransar naturligt så vet inte om det funkar. Det hade kanske varit ett alternativ för dig? Den jag använder kostar ca 500kr och räcker hur länge som helst.
1234783_574453589284554_1961013739_n.jpg
Vad är det för näring du använder?
 
Kan dock lägga till:
Ögonfransförlängning har ju verkligen exploderat främst på landsbygd/utanför stan. Tonårstjejer och medelålders kvinnor verkar överrepresenterade.
I min bransch skulle det nog faktiskt kunna ligga en i fatet om man tex sökte jobb hos en designer och hade fransförlängning. Det anses "tacky". Personligen är jag inte som många i branschen helt emot ingrepp, men det måste hållas "osynligt". Jag har bett omgivningen sätta stopp in case jag urartar ;) :rofl:
 
Jag provade ögronfransförlängning i somras och kommer inte göra om det. Fyfaan, såg helt hemskt ut och jävligt onaturligt. Tog bort dem dagen efter då jag hade lite panik över att visa mig bland folk eftersom jag tyckte det såg helt hemskt ut på mig.

Sen så kände jag lite att jag orkar liksom inte hålla efter det och tänka på att använda oljefria produkter samt rengöra och borsta dem varje dag. Jag kommer inte prova igen även om jag vet många som är jättefina i sina fejkfransar. :D
 
Kan dock lägga till:
Ögonfransförlängning har ju verkligen exploderat främst på landsbygd/utanför stan. Tonårstjejer och medelålders kvinnor verkar överrepresenterade.
Jag som flyttade från Göteborg till landsbygd håller inte alls med dig. Inne i stan har betydligt fler fransar än här på landet. Och försök få tag på en fransstylist som inte bara gör singels!! Men visst, fransar växer så det knakar. När jag började för en massa år sedan var det inte så många som hade fransar, men nu tycker jag att "alla" har det.

Sen tycker jag inte att det är så många som ballar ur med fransar. Det finns väl någon som har typ 14 mm på hela ögat och det ser bara tungt och märkligt ut, men de flest sköter sig bra där. Däremot tycker jag att många kvinnor har ballat ur helt när det kommer till naglar. Det ser ju bedrövligt ut och är så sjukt opraktiskt med dessa superlånga naglar.
 
Jag som flyttade från Göteborg till landsbygd håller inte alls med dig. Inne i stan har betydligt fler fransar än här på landet. Och försök få tag på en fransstylist som inte bara gör singels!! Men visst, fransar växer så det knakar. När jag började för en massa år sedan var det inte så många som hade fransar, men nu tycker jag att "alla" har det.
.

Du har SM-vinnaren i volymfransar i din närhet. Har för mig hon kom 2:a i VM med. :)
 
Jag älskar att ha volym (singel var inget för mig, hårda och trillade av av nån anledning- de kallar mina fransar för glasfransar och de måste lägga både primer och ha speciallim för att inte hälften ska ha trillat innan jag hinner hem) men som gravid och med tusen krämpor kan jag inte ligga på rygg den tiden det tar, plus att jag märkte att mina egna tagit stryk (har i vanliga fall själv långa och väldigt väl böjda fransar- men märkte att de börjat bli korta och växa spikrakt ut från ögat, skitfult). Har därmed nu avvänjning och de sista fransarna har trillat och jag har färgat för att inte typ dö när jag ser mig själv i spegeln, men hoppas det blir lite bättre med mina egna.. Nån som vet hur lång tid det tar för dem att hämta sig?

Och sjukt dyrt blir det ju så pengar sparar man.. :o Jag måste fylla minst var tredje vecka och här i stan kostar det en bra slant.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 273
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
39 703
Senast: norrsol
·
S
Utrustning eller vad ska man säga när sadeln börjar flagna.. min sadel 2 månader gammal har tappat ytterskinnet. på flera ställen har sadeln...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Alla inlägg försvann ju iom Bukekraschen, så gör dett litet sammanfattande inlägg på samma gång. Damen fick i juli en liten knöl på...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 111
Senast: Cake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp