Ögonfransförlängning

Miran

Trådstartare
Det tillhör inte vanligheterna att jag ägnar mig åt skönhetsvård i någon större omfattning. Men när jag håller föreläsningar och rider vill jag använda linser eftersom glasögonen irriterar mig då. Problemet är att jag ser så jäkla dåligt på nära håll när jag har på mig linserna att jag inte kan dutta dit någon mascara. Får liksom chansa var den ska sitta ...;)

Nu sa min frisör att det går att sätta dit ögonfransar som sitter ett par månader, med färg och lite längre. Då skulle jag ju inte ha något behov av att måla dem. Är det någon som har testat? Hur länge håller det? Ser det naturligt ut? Jag vill inte se målad ut, bara ha lite färg på fransarna. Mina blir typ gula på sommaren...
 
Har en kollega som gör det regelbundet, och jag tycker det syns lång väg att det är fejk. Då kan vanliga hela lösögonfransar se naturligare ut ibland.
Men man kan ju färga fransarna istället, med permanent färg som är lika permanent som vanlig hårfärg, men ändå.
Det är ju ett alternativ som jag brukade göra förr, innan sommaren med sol och bad.
 
Har en kollega som gör det regelbundet, och jag tycker det syns lång väg att det är fejk. Då kan vanliga hela lösögonfransar se naturligare ut ibland.
Men man kan ju färga fransarna istället, med permanent färg som är lika permanent som vanlig hårfärg, men ändå.
Det är ju ett alternativ som jag brukade göra förr, innan sommaren med sol och bad.

Det lät ju inte så kul, vill ju inte se ut som en skådis-wannabe ...:) Vanliga lösögonfransar orkar jag inte tjafsa med. Jag vill slippa skönhetsvård, vakna på morgonen och vara klar typ. Tyckte att det verkade praktiskt.
 
Det finns ju en hel uppsjö av olika längder/tjocklekar/böjningar osv på fransar. Jag vet ett par st personer där jag aldrig hade kunnat ana att det var fejk för det ser så naturligt och enkelt ut, medans det likaså finns dom som skriker fejk långa vägar. Du får ta o titta runt o höra dig för så finns det säkert något som passar dig. Jag själv ska faktiskt efter ett års funderande göra fransförlängning imorgon! Bara att hoppas att det ser naturligt ut annars får jag pröva någon annan modell eller fortsätta med mascarakladdning :D Att färga mina är lika hållbart som för dig...ett par dagar så är det väck :(
 
Det finns ju en hel uppsjö av olika längder/tjocklekar/böjningar osv på fransar. Jag vet ett par st personer där jag aldrig hade kunnat ana att det var fejk för det ser så naturligt och enkelt ut, medans det likaså finns dom som skriker fejk långa vägar. Du får ta o titta runt o höra dig för så finns det säkert något som passar dig. Jag själv ska faktiskt efter ett års funderande göra fransförlängning imorgon! Bara att hoppas att det ser naturligt ut annars får jag pröva någon annan modell eller fortsätta med mascarakladdning :D Att färga mina är lika hållbart som för dig...ett par dagar så är det väck :(

Får väl välja den klenaste uppsättningen de har då och se hur det blir! Kan vara kul att testa.
 
Det tillhör inte vanligheterna att jag ägnar mig åt skönhetsvård i någon större omfattning. Men när jag håller föreläsningar och rider vill jag använda linser eftersom glasögonen irriterar mig då. Problemet är att jag ser så jäkla dåligt på nära håll när jag har på mig linserna att jag inte kan dutta dit någon mascara. Får liksom chansa var den ska sitta ...;)

Nu sa min frisör att det går att sätta dit ögonfransar som sitter ett par månader, med färg och lite längre. Då skulle jag ju inte ha något behov av att måla dem. Är det någon som har testat? Hur länge håller det? Ser det naturligt ut? Jag vill inte se målad ut, bara ha lite färg på fransarna. Mina blir typ gula på sommaren...

Jag vet en kvinna på jobbet som har skitsnygga förlängningar. Ser inte fejkat ut faktiskt.
 
Jag vet en kvinna på jobbet som har skitsnygga förlängningar. Ser inte fejkat ut faktiskt.

Men hur vet du då att det är förlängningar? ;) Det är ju inte förlängning jag är ute efter (men det skadar väl inte) utan bara lite färg som jag skipper måla dit själv.:)
 
Det handlar nog väldigt mycket om längd/antal i förhållande till ens egna fransar, samt hur duktig hen som sätter i dem är. Har en uppsjö bekanta som haft förlängningar i perioder och de har sett jättebra ut på vissa och väldigt konstigt på andra (fransar som står åt alla håll i ett fall).
Har hört att det sliter mycket på fransarna.
 
Jag har C-böjda. Det är ingen hittills som har kunnat gissa att de är fejk. D-böjda tycker jag däremot ser onaturligt ut.

De behöver förnyas senast var tredje vecka, och det kostar ungefär 500 kr/gång. Det första setet kostade ca 1800 kr att sätta dit.

Ett prisvärt alternativ är att färga fransarna.
 
Men hur vet du då att det är förlängningar? ;) Det är ju inte förlängning jag är ute efter (men det skadar väl inte) utan bara lite färg som jag skipper måla dit själv.:)

Man kan lätt förledas att tro att du vill ha förlängning, av rubriken att döma :p

Jag vet för att vi pratade om det, jag såg fransarna och frågade om det var någon ny superdupermascara, då berättade hon att det var förlängningar. Kör på, det är snyggt!
 
Man kan lätt förledas att tro att du vill ha förlängning, av rubriken att döma :p

Jag vet för att vi pratade om det, jag såg fransarna och frågade om det var någon ny superdupermascara, då berättade hon att det var förlängningar. Kör på, det är snyggt!

Hm, jag trodde att det hette så ... det verkar dyrt att bli glamourös ... men jag är jäkligt trött på att köra in mascaraborsten i ögat ...
 
Har provat med lösägonfransar ett tag nu och uppskattar det väldigt pga korta fransar :) Första gången blev jag förvånad över längden men vande mig ganska omgående. Bad om ganska mycket för att se ut som att jag hade mascarafixade fransar alltid men upplevde inte alls att det blev så, utan snarare mer naturligt och ingen har hittills trott att det vart lösfransar utan mina egna :D Hur länge de sitter beror på växtcyckeln på fransarna, när din frans trillar åker ju den fejkade med, upplever dock att de faller av jämnt och inte gör att det ser konstigt ut
 
Tillägg: Produkter med olja i kan orsaka att de åker av och det först dygnet ska man inte låta de komma i kontakt med vatten. Gnugga aldrig utan dutta försiktigt med pads tex
 
Jag vet inte om det finns olika typer av fransfärgningar, men de jag gjort har jag gjort på salong, det sved som fan i ögonen men färgen satt som gjuten i ungefär 6-8 veckor sen började den blekna. På mig. Och då är jag en sån människa som sommartid badar väldigt mycket.
 
Jag vet inte om det finns olika typer av fransfärgningar, men de jag gjort har jag gjort på salong, det sved som fan i ögonen men färgen satt som gjuten i ungefär 6-8 veckor sen började den blekna. På mig. Och då är jag en sån människa som sommartid badar väldigt mycket.

Jag har också färgat på salong några gånger. Konstigt nog försvinner fransfärgen på någon vecka - medan ögonbrynsfärgen knappt hinner snudda vid brynen förrän de blir för mörka och sen sitter som spikade i tre månader ... Antar att olika hår har olika sorts färguppsugningsförmåga och att mina fransar är av den riktigt kassa sorten. Eller så gillar de att vara bleka.
 
Jag fixar mina fransar. Skulle aldrig komma på att vara utan mina extensions. Möjligtvis om jag blir jättefattig och inte hade råd att äta annars, men det ska mycket till för att jag ska sluta fixa mina fransar. Är så enormt nöjd med hur det ser ut. Jag sminkar mig aldrig till vardags och ser ändå bra ut med lite färg i ansiktet.

Jag har 7-9-11 cm på mina fransar. D-böjda, men tunna. Det är precis på gränsen att man undrar ifall de är mina egna eller om jag har extensions när man ser dem. Jag vill inte att det ska synas att jag har extensions, även om det såklart gör det ändå om man vet.

Dock håller de inte i flera månader, utan i kanske 4-5 veckor om du sköter de riktigt bra. Jag fixar mina var tredje vecka ungefär för att hålla de i fint skick. Hur länge det håller beror på hur man tappar sina egna fransar, och självklart på hur bra fransstylisten är.
 
Så kan det ju vara. Det kanske är individuellt.

Jag skulle tro, att kanske om vi anropar @tornblomma så kanske hon har kunskap om vad som är bäst och snyggast vad det gäller fransförlängning vs färgning.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 273
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
39 703
Senast: norrsol
·
S
Utrustning eller vad ska man säga när sadeln börjar flagna.. min sadel 2 månader gammal har tappat ytterskinnet. på flera ställen har sadeln...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Alla inlägg försvann ju iom Bukekraschen, så gör dett litet sammanfattande inlägg på samma gång. Damen fick i juli en liten knöl på...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 111
Senast: Cake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp