Ja, det har jag. Jag har idoler som jag samlar på bilder med. Under några år har det varit Gunde Svan som har varit min stra favorit och det är han egentligrn fprtfarande, men jag samlade på honom så mycket att jag kände att det var dags för att dämpa ner honom och byta till ett par andra gamla favoriter. Jag samlar på rubriker som jag anänder till min "blogg" som jag har i LOW (= Libre Office Writer). Jag ritar bilder på dansande par som dansar tryckare med varandra.
 
Fast "normalstörd" tycker jag har sin poäng, när man samtidigt har anknytning till störningar inom till exempel autismspektrum.

Däremot "normaltråkig" tycker jag var onödigt nedsättande och mest bara märkligt.
Ja, kanske det. Jag vet inte, men det viktigaste att komma ihåg när det gäller personer med någon form av autism är att de har ett annat associationsflöde och ett annat sätt att tänka.
 
Ja, kanske det. Jag vet inte, men det viktigaste att komma ihåg när det gäller personer med någon form av autism är att de har ett annat associationsflöde och ett annat sätt att tänka.

Jag tog inte illa upp :) Något jag fått av att hänga här på Buke är en mycket bättre förståelse för hur de med NPF fungerar och har det. Kanske inte något jag har nytta av dagligen men lite nu och då iaf.
 
Jag tog inte illa upp :) Något jag fått av att hänga här på Buke är en mycket bättre förståelse för hur de med NPF fungerar och har det. Kanske inte något jag har nytta av dagligen men lite nu och då iaf.
Jag håller med! När det gäller ökad förståelse, alltså.
Jag har lärt mig en massa som jag har nytta av då min son har ASD (eller Aspbergers, som man också säger). :bow:
Jag har lärt mig mycket om mig själv också, för den delen. ;)

Dessutom förstår jag ju också att det här kan vara en möjlighet för många att vara sociala när man inte kan, vill eller orkar vara det på det vanliga sättet.
Det tycker jag är jättebra. :)
 
Oavsett vad det än heter är det ett sätt att beskriva att personer med någon fprm av autism har ett helt annat associasionsflöde. Vi som har någon form av autism fastnar lätt för detaljer och har svårare för att se helheten i en situation.

Vi kan vara väldigt bra på att fastna i detaljer här på Buke så är du sådan kommer du trivas utmärkt! :D

Välkommen!

(Det går fint utan att fastna i detaljer också.)
 
Jag har en släkting som har samma skada som du .Men han har stora problem med sitt tal och har mycket spasmer .Men har alldrig träffat en människa som han .Något envisare får man leta efter .När han var ung tränade han mycket och var med på paralympicks (tror det stavas så) och vann flera os medaljer i pingis .Men han slutade då det inte fanns någon som hade sådan klass som han häromkring att träna mot .Han åker landet runt och håller föreläsningar om just erat handikapp och välldigt uppskattat fast han är lite svår att förstå så man får lyssna ordentligt .Det var en bra presentation av dig och du har en väldigt bra musiksmak :up:.Välkommen in i våran gemenskap .
 
Jag har en släkting som har samma skada som du .Men han har stora problem med sitt tal och har mycket spasmer .Men har alldrig träffat en människa som han .Något envisare får man leta efter .När han var ung tränade han mycket och var med på paralympicks (tror det stavas så) och vann flera os medaljer i pingis .Men han slutade då det inte fanns någon som hade sådan klass som han häromkring att träna mot .Han åker landet runt och håller föreläsningar om just erat handikapp och välldigt uppskattat fast han är lite svår att förstå så man får lyssna ordentligt .Det var en bra presentation av dig och du har en väldigt bra musiksmak :up:.Välkommen in i våran gemenskap .
Tackar! Jag måste då säga att det här forumet känns väldigt familjärt trots att jag inte har varit höäär så länge.
 
Ja, det har jag. Jag har idoler som jag samlar på bilder med. Under några år har det varit Gunde Svan som har varit min stra favorit och det är han egentligrn fprtfarande, men jag samlade på honom så mycket att jag kände att det var dags för att dämpa ner honom och byta till ett par andra gamla favoriter. Jag samlar på rubriker som jag anänder till min "blogg" som jag har i LOW (= Libre Office Writer). Jag ritar bilder på dansande par som dansar tryckare med varandra.
Tänkte väl att du borde uttrycka dig i skrift på något sätt, du skriver så bra! :up:
Kom att tänka på "Pennpojken" förresten, vet inte om du hört om honom? En liten grabb med autism som samlar på pennor och som nu åker land och rike runt för att hämta upp samlingar hos folk (och såklart får enorma mängder skickade till sig, numera även från utlandet)...han har nog långt över 150.000 nu.
Tycker det är så himla härligt när man liksom hittar sin grej, oavsett vad det må vara, det inspirerar! :)
 
Tänkte väl att du borde uttrycka dig i skrift på något sätt, du skriver så bra! :up:
Kom att tänka på "Pennpojken" förresten, vet inte om du hört om honom? En liten grabb med autism som samlar på pennor och som nu åker land och rike runt för att hämta upp samlingar hos folk (och såklart får enorma mängder skickade till sig, numera även från utlandet)...han har nog långt över 150.000 nu.
Tycker det är så himla härligt när man liksom hittar sin grej, oavsett vad det må vara, det inspirerar! :)
Precis!
 
Hej o välkommen! Ett nytt kliv uti stora världen. Jag har ju fått bevittna din utveckling sedan du började på iFokus o den är verkligen imponerande.
biteme_bigarmhug.gif
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 905
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Oktober 2011 så vart jag rejält sparkad av min häst,ren olyckhändelse,men han sopa mig i backen totalt av en smäll. Jag fick världens...
Svar
11
· Visningar
5 391
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 305
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 936
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp