Bukefalos 28 år!

Orkar snart inte mera!

R

rattalskare

Vet inte om tråden ligger rätt!?

Jag orkar snart inte längre varje dag när min mamma och jag är ute med hunden och katten så står det en familj ute på balkongen jämt! Okej tänkte man i början att de ska väl bara ut och röka och man brydde sig inte så mycket om det men efter att ha kommit ut 12 gånger på 1 timme medans vi var ute så började man faktiskt fundera..

Och nu i torsdags (5 veckor sedan detta gluttande börjat) Så kom vi hem med Ronja för att vi hade varit och trimmat henne. Då ville ju givetvis katten ut så vi tog på honom hans sele och gick ut (bor i hyreslägenhet)

När vi kom ut så kom familjens "jänta" på cirka 15 år och satte upp lappar på alla ingångarna. Jag gick och tittade lite snabbt och såg överskriften "Att ha hund och katt" Och läste snabbt vidare där det stod ungefär så hära:

"Vi är några familjer som nu tröttnat på att katter springer och skiter i sandlådor dår barn ska leka detta kan leda till mag- tarm infektioner. De som har sina katter kopplade ska precis som hundägare plocka upp avföringen efter sin katt. En annan incident är också att hundar sätts upp på befintliga utemöbler för borstning och kamning detta anses som ohygieniskt då möblerna är till för att fika på."

Sådär stod det bara det att jag kortat ner det.
Och det som står om kopplade katter ska man ta upp avföringen samma som man gör med hundar. Det syftar ju direkt på oss fast våran katt bara går och skiter nera i skogen intill. Det kan ju ske att han pissar under en av buskarna eller på gräsmattan men det har väl inte med saken att göra!? Och det dära med att ta upp hunden på utemöbleran har vi också gjort MEN vi har haft ett täcke på bordet som skydd och även kört en trasa över bara för att det inte skulle bli något hår kvar!

Åh.. guud vad de ska glo de glodde hela tiden igår kväll. Och vi pratade högt och tydligt att vi var missnöjda med att de stod och glodde men det hörde dem tydligen inte!
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Dem är väl avundsjuka på Ronja (det är jag iallafall), har du nya bilder på henne nu när hon är trimmad???
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Just det! Och jag kanske borde tillägga att de har själv en hund som de absolut inte tar upp efter!

Nej tyvärr min kamera fungerar inte.. eller rättare sagt jag får inte in den i datorn ska nog lämna in den så får dem på data firman fixa det :smirk:
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Jag har en skitjobbig granne som hatar att jag har hund och nån gång då och då så stöter vi på henne i trapphuset och hon säger alltid nåt i stil med "usch där kommer den där farliga hunden" och när jag hade briarden här och vi mötte henne i trappen säger hon "har du inte blivit av med det där eländet än" :eek: Tur att inte han förstod vad hon sa :mad: . Hon brukar även stå och spionera på oss då vi är ute och om det är hundskit nånstans så får jag skulden fastän det bor andra hundar här i området och högen är i stiorlek med en chiuhahuas. Men jag har liksom lärt mig att bita ihop och bara ignorera henne eller klistrar på jättesmajlet. Om hon har problem med mig så får hon ha det jag orkar liksom inte bry mig om henne och dessutom är hon gammal så hon lär ju inte ha länge kvar :devil: . Så jag tycker att du bara ska ignorera dom det är dom som har problemet och inte du. Sen om katten eller hunden skiter där folk kan vara och gå så ska du ju självklart ta upp det.
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Oki, fixa kameran vill så gärna se hur hon ser ut nu ju!!!!! Helt in love i din Ronja ju!!
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Ja just precis!

Men det är ju en självklarhet att tu upp om folk går runt där hunden/katten skiter men hallå liksom långt inne i skogen och dessutom rastar de "anklagande" sin hund där med :smirk:
 
Sv: Orkar snart inte mera!

det är bara att träna upp spänsten i långfingret och inte ta åt sig.

fast hur vet ni med säkerhet var katten gör sina behov??
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Jupp Katten är alltid kopplad i sele då vi inte vill riskera överkörning då vi bara bor 9 meter från vägen.
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Hmmm.... Det finns en dom som klart påvisar att det är upp till fastighetsägaren att freda sig och sin tomt mot katter. Det betyder att om man inte vill ha en katt i sin sandlåda så får man lägga på ett lock. Vill man inte ha någon annans katt på sina utemöbler så får man plocka in dem etc etc. För övrigt tycker jag personligen att det är betydligt trevligare om någon borstar sin katt på en uppställd soffa än om t ex soffan är täckt av måsskit!
 
Sv: Orkar snart inte mera!

typiskt folk. jag har en liten mellanpudel som går lös, han går inte fot hela tiden när man är ute men det har hela tiden vart en kärring som nästan hoppar upp på närmaste bil och gallskriker "KOPPLA HUNDEN!" detta även när hunden har flexikoppel på sig och detta syns juh inte så jättebra på avstånd.. och ja vad händer, kärringfan skaffar sig en stor schäfer! hon som är så FB hundrädd för en lite harmlös pudelsnutt skaffar en schäfer?? detta gick helt över mitt förstånd och jag brukar skita i vad hon säger om att koppla min hund, hon borde väl visa sin hundrädsla genom att inte ha hund om hon nu är så rädd för en liten pudel..
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Ja men för tusan - om någon över huvud taget är rädd för att möta din hund lös så är det väl din skylldighet att kalla in hunden så att den inte springer och skrämmer folk?
 
Sv: Orkar snart inte mera!

vem har sagt att han springer fram och skrämmer folk?
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Hon kanske har blivit biten av en pudel. Jag känner folk som har blivit hundbitna som bara är rädda för just den rasen de blev bitna av.

Men jag håller med Zeli, såklart du ska koppla hunden om någon är rädd och ber dig göra det (även om de kanske inte ber så snällt..).
 
Sv: Orkar snart inte mera!

skulle knappast tro att hon är rädd för min hund när hon har en bråkig schäfer själv.. man skaffar inte hund när man säger åt andra att hålla sig borta.. OBS att hon skaffade hund EFTER det att hon skrikit åt oss ÄVEN när vår hund vart kopplad..
 
Sv: Orkar snart inte mera!

blindmelon skrev:
Jag har en skitjobbig granne som hatar att jag har hund och nån gång då och då så stöter vi på henne i trapphuset och hon säger alltid nåt i stil med "usch där kommer den där farliga hunden" och när jag hade briarden här och vi mötte henne i trappen säger hon "har du inte blivit av med det där eländet än" :eek: Tur att inte han förstod vad hon sa :mad: . Hon brukar även stå och spionera på oss då vi är ute och om det är hundskit nånstans så får jag skulden fastän det bor andra hundar här i området och högen är i stiorlek med en chiuhahuas. Men jag har liksom lärt mig att bita ihop och bara ignorera henne eller klistrar på jättesmajlet. Om hon har problem med mig så får hon ha det jag orkar liksom inte bry mig om henne och dessutom är hon gammal så hon lär ju inte ha länge kvar :devil: . Så jag tycker att du bara ska ignorera dom det är dom som har problemet och inte du. Sen om katten eller hunden skiter där folk kan vara och gå så ska du ju självklart ta upp det.

VA!!!! Hade nån sagt så till mig hade jag varit RIKTIGT elak tillbaka, typ: "Har inte du dött än?? tycker du inte det är dags nu?"
 
Sv: Orkar snart inte mera!

Tycker du kan sätta upp motsvarande lapp, men som handlar om grannsämja. Och se till att det inte går ta miste på vilka du syftar på :devil:

"OM GRANNSÄMJA

Vi är några som tröttnat på att alltid få höra klagomål. Har man något att invända mot en grannes djurhållning bör man i första hand ta det personligen med vederbörande, eller i annat fall kontakta hyresvärden. Att utsätta grannar för skitsnack och arga blickar ger ingenting annat än dålig stämning.


En annan incident är också att hundar sätts upp på befintliga utemöbler för borstning och kamning detta anses som ohygieniskt då möblerna är till för att fika på.

Att använda bort och stolar som matplats anses också väldigt ohygieniskt. Det kan rekomenderas att använda tallrikar och uppläggningsfat innan maten förtärs. Vissa i bostaden är dessutom veganer och uppskattar inte att sitta på en stol där någon skurit kött utan fat under."
 
Sv: Orkar snart inte mera!

bananabambi skrev:
Att använda bort och stolar som matplats anses också väldigt ohygieniskt. Det kan rekomenderas att använda tallrikar och uppläggningsfat innan maten förtärs. Vissa i bostaden är dessutom veganer och uppskattar inte att sitta på en stol där någon skurit kött utan fat under."

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Orkar snart inte mera!

:p

Jag har så enormt svårt för lappar som folk sätter upp. Varför ska det vara så svårt att prata med folk öga mot öga?

Att motsäga sig själv, som jag i det här förslaget med lapparna gör, är för att få upp ögonen på de som börjar hur dumt det egentligen är. Sätter man upp en lapp tycker jag att det är klockrent om man kan få tillbaka, ordentligt. För det är otroligt larvigt att börja. Men har någon väl startat, tycker jag det är fitt fram att försöka sätta dom på plats.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 128
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 727
Senast: Gruvan
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 225
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp