Bukefalos 28 år!

OS-tråden hoppning

Inte för att jag tycker Skelton är en ovärdig segrare, men han hade 4+4+5 i kvalen och var nära att inte ens gå vidare, så jag hade fördragit Peder eller Lamaze som segrare (eller nån annan som inte dragit på sig hela 13 fel på vägen). Men nu är reglerna som de är.
Fast sån är ju idrotten varje matchen är en ny match eller lopp om man så vill i många sporter.
 
Fast sån är ju idrotten varje matchen är en ny match eller lopp om man så vill i många sporter.

Nja, många gånger tas ju felen med i hoppningen. Nu är det inte så här och jag skrev ju att "nu är reglerna som de är" men jag personligen blir imponerad av jämnheten och hade föredragit en vinnare som inte hade 13 fel totalt i kvalen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ett väntat lag till EM i hoppning som inleds under onsdagen i italienska Milano. Henrik...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
75 187
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tretton svenska ryttare är uttagna till Global Champions Tour-tävlingarna i Stockholm. Bland andra är svenska OS-guldmedaljörerna i...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp